Priče > Društvo

Trgovci nam RADE O GLAVI: Da li znate šta je NEUROMARKETING?

Zahvaljujući njemu, saznajemo kako će kupac reagovati na proizvod, njegov dizajn, oblik ili boju

Izvor: K1info/rts.rs

Autor: Mina Duduković

29/11/2023 > 13:42

podeli vest:

Trgovci nam RADE O GLAVI: Da li znate šta je NEUROMARKETING?
Foto: Unsplash.com


San svakog prodavca jeste da sazna šta se dešava u glavi potencijalnog kupca i zašto se odlučuje za kupovinu određenih proizvoda. Upravo to omogućava neuromarketing.

Neuromarketing ispituje reakcije mozga potrošača na proizvode, pomaže u pronalaženju skrivenih motiva i psihologije potrošača koji donose odluke o kupovini. Zahvaljujući njemu, saznajemo kako će kupac reagovati na proizvod, njegov dizajn, oblik ili boju.

- Da bi dobili objektivniju sliku, danas istraživači u svim društvenim naukama koriste različite vrste uređaja. To su kamere koje u slučaju marketinških istraživanja beleže i koliko je potrošača ušlo u prodavnicu, kamere koje mere pokrete očiju i na taj način utvrđuju šta je ono što više privlači pažnju - kaže prof. dr Ljiljana Manić, psiholog.

Uređaji koji se koriste u neuromarketinškim istraživanjima imaju za cilj da izmere fiziološke reakcije ljudi.

Prema rečima profesorke Manić, ti uređaji mere puls – otkucaje srca, znojenje ili toplotu kože:

- Sve su to fiziološke reakcije koje mi ne možemo da kontrolišemo, a utvrđeno je da emotivna stanja izazivaju veći protok krvi u mozgu i veću potrebu za kiseonikom, pa se na osnovu toga zaključuje da je nešto izazvalo emocije kod potrošača - rekla je ona.

Foto: Pixabay.com

 

Kupovina nije razuman proces, već su češće za taj proces zaduženi signali iz naše podsvesti i emocije. Istraživanja pokazuju da se 93 odsto kupaca odlučuje za proizvod upravo na osnovu izgleda, a odabir boje ovde igra veliku ulogu.

- Neke boje izazivaju kod ljudi osećaj topline ili izazivaju uzbuđenje kao što je to crvena ili sl. One su važne ne samo u dizajnu proizvoda, nego i u dizajnu onog što se zove interfejs – stranica kojima pristupamo preko interneta. Vrlo je važno da to budu boje koje izazivaju emocije kakve su dizajneri želeli da izazovu - istakla je profesorka Manić.

Izazovi potrošačkog društva

Budući da živimo u potrošačkom društvu, gde smo na svakom koraku okruženi reklamama i drugim podsticajima iz okoline koji nas treniraju da budemo konzumenti, preporučuje se umerenost u potrošnji.

- Potrošačko društvo ne trpi i ne dozvoljava da budemo kreativni i individualni u svom životu. To je zamka u koju često ljudi upadaju i prosto dok se osveste, šteta je već napravljena. Velika količina potrošnje i taj potrošački način života otupljuje našu kreativnost, individualnost, autentičnost, uniformiše sve nas. Počinjemo da ličimo jedni na druge, počevši od frizure, garderobe, uređenja doma do knjiga koje čitamo - navodi Radmila Urošević, sociolog.

Neuromarketing je moćno oružje u marketinškoj industriji, a vreme pokaže da li kupujemo stvari zato što su nam zaista potrebne ili je to samo reakcija na dobro osmišljenu reklamnu kampanju velikih kompanija.

Ostavite komentar