Vesti > Beograd

Sve što bi trebalo da ZNATE o novom sistemu GRADSKOG PREVOZA, koji je upravo STARTOVAO

Umesto kontrolora u početku će Beli proveravati da li imate kartu

Izvor: K1info

17/05/2023 > 06:58

podeli vest:

Sve što bi trebalo da ZNATE o novom sistemu GRADSKOG PREVOZA, koji je upravo STARTOVAO
Foto: Tanjug/beograd.rs


Cena mesečne karte u Beogradu je za gradsku A zonu snižena na 2.200 dinara, za zonu C koja obuhvata i rubne opštine koštaće 3.300 dinara

Gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić je objasnio u utorak da su nabavljene karte u papirnoj formi i da su obezbeđena prodajna mesta koja će biti istaknuta na sajtu grada i GSP-a.

- Snižena je mesečna karta za A i B zonu na 2.200 dinara, dok će C zona koja obuhvata ceo grad koštati 3.300. U zonu B spadaju sve prigradske opštine, osim Grocke koja se deli na pola. Tačno se zna koji deo pripada kojoj zoni. Maksimalno je sve uprošćeno građanima. Jednostavnije i prostije od ovoga ne postoji. Povratna poruka koja stigne to je dokaz koji se pokazuje Belom koji će biti jedino službeno lice koje proverava karte - rekao je Šapić.

Prema njegovim rečima, svi koji su uplatili karte za mesec maj mogu da odu na prodajna mesta i dobiju mogućnost da u papirnoj formi dobiju protivvrednost, a da će mesečne karte koje su kupljene važiti i bez čekiranja na validator.

Kako se kupuju SMS karte?

Gradonačelnik je rekao i da će karte moći da se kupe preko svih operatera.

Što se tiče naplate SMS porukama, Šapić je rekao da 2,5 odsto ide operaterima. On je objasnio da karta košta 50 dinara plus procenat za operatere.

Foto: Tanjug/Strahinja Aćimović

 

- Što se tiče cene dnevne karte, za A i B zonu ona će koštati 120 dinara, dok će za C zonu iznositi 150 dinara - rekao je Šapić i dodao da će kaznena karta za švercovanje u prevozu biti 5.000 dinara, a da će ako se plati u roku od sedam dana koštati 2.500.

Do danas bi trebalo da budu uklonjeni validatori iz vozila, a ulaz i izaz će biti gde god građani požele.

Gradonačelnik je istakao je da kontrolora neće biti u početku.

- Nije poenta da budu represivni. Ja verujem da neće biti potrebe za preteranom represijom. Na početku veća tolerancija. Beli će kontrolisati sve, neće biti izbacivanja - dodao je Šapić.

Završena su, kako je naveo, idejna rešenja, a javnost će o svim promenama biti obaveštena u roku od tri, četiri dana.

- Svuda će da se postave informacije kako može da se uzme karta. I u autobusima i na stanicama svuda. Smart city gps i kompletan sistema praćenja javnog prevoza biće u roku od dva meseca. Ako to ne bude funkcionisalo biće upravnici u autobusima koji će pratiti to dok GPS ne zaživi - dodao je on.

Šapić je objasnio da će povlašćene kategorije na prodajnim mestima za sada moći da kupuju karte uz papir kojoj kategoriji pripadaju.

- Na prodajnim mestima će svi moći da kupe karte, čak i povlašćene kategorije. Tamo donesu dokaz da pripadaju određenoj kategoriji i tako kupe. Postoje i prodajna mesta na kojima će moći u naredna dva meseca da se kupi samo papirna karta, dok ne bude gotova aplikacija za nešto manje od dva meseca - rekao je on.

Doživotna kartica za penzionere

Šapić je istakao da očekuje da će i u toku leta i na kioscima, više od 250 onih najprometnijih koji se nalaze na najprometnijim stanicama moći da se kupe paprine karte.

- Što se tiče ljudi starijih od 65 godina, njih čeka doživotna kartica, do sada su svake godine morali na prodajnim mestima da je izvade, ta kartica će biti doživotna, a kako bi izbegli stvaranje gužvi mi smo u svim gradskim opštinama obezbedili jedan deo u šalteru gde će stariji od 65 godina moći da je izvade na licu mesta se fotografišu i dobijaju kartu - dodao je Šapić i rekao da to mogu na tim lokacijama da urade već od danas.

Foto: Beoinfo

 

Šapić je kazao da će kompletan sistem praćenja javnog prevoza biti gotov u roku od mesec dana.

- Novi sistem javnog prevoza zvaće se Beograd plus - rekao je Šapić i dodao da će grad prvi put posle 12 godina imati potpunu kontrolu nad novcem i podacima u vezi sa javnim gradskim prevozom.

Što se tiče zaposlenih koji su obavljali poslao kontrolora njima je ponuđeno da postanu beogradski Beli i za sada je 130 osoba to prihvatilo i izrazilo želju za tim, kao i da će se za one koji nemaju 4. stepen stručne spreme naći mesto u sistemu. Šapić je podsetio da i BG voz ulazi u novi sistem javnog prevoza. 

 

Ostavite komentar