Slobodno vreme > Automobili

REALNA CENA POLOVNJAKA U SRBIJI! Kupiš auto za 7.000 evra, a dođe te 9.000 - evo na šta niko ne računa

Izvor: K1info

Autor: K1INFO

10/07/2025 > 08:19

podeli vest:

REALNA CENA POLOVNJAKA U SRBIJI! Kupiš auto za 7.000 evra, a dođe te 9.000 - evo na šta niko ne računa
Foto: Shutterstock


Na oglasu deluje kao dobar ulov: solidna marka, 2017. godište, 160.000 km, cena – 7.000 evra. Kaže prodavac: “Vozi i sipaj.” I ti poveruješ.

Ali čim se kola parkiraju ispred tvoje zgrade — počinje šok terapija. Registracija, servis, sitnice koje nisu “ništa strašno”, ali zveckaju po džepu kao kusur u džepu vozača.

Donosimo ti realnu računicu koju niko ne kaže unapred, ali koju svaki kupac polovnog automobila u Srbiji mora da zna.

Skriveni troškovi posle kupovine:

1. Registracija – od 25.000 do 60.000 RSD (ako je motor 2.0 ili dizel – pozdrav).
2. Mali servis (ulje + filteri) – 10.000–20.000 RSD.
3. Veliki servis (remen + pumpa) – 30.000–70.000 RSD, zavisno od modela.
4. Gume (ako su loše) – 40.000 RSD za prosečan auto.
5. Set kvačila ili dvomaseni zamajac? Ako je na izmaku – čestitamo, to je još 70.000 dinara.
6. Polisa osiguranja + prenos vlasništva – 15.000–30.000 RSD.
7. Dijagnostika + neplanirane “sitnice” – još 10.000 kao ništa.

Shutterstock
Psihološki momenat: “Dao sam sve pare za kola, sad nemam ni za gorivo”

Mnogi uđu u kupovinu s budžetom od recimo 7.000 evra – i sve potroše na vozilo. A onda se suoče s realnošću: auto ne može da prođe tehnički, klima ne radi, kućište menjača škripi.

Zato savet: zaboravi oglasnu cenu – pravi budžet je cena + minimum 20% dodatno. Ako to nemaš, ne kupuj. Ili kupi jeftinije, pa ostavi za ulaganje.

Koji automobili imaju najmanje “skrivenih troškova”?

Ako insistiraš na pouzdanosti bez većih ulaganja:

• Toyota Corolla (dizel ili benzin) – čuvena po pouzdanosti.
• Škoda Fabia (1.2 TSI) – jeftina za održavanje.
• Hyundai i30 – solidna mehanika, dostupni delovi.
• Ford Focus (1.6 dizel) – dobar balans cene i kvaliteta.

Ne kupuješ auto, nego ulaznicu za servis

Realnost polovnjaka je: ne znaš dok ne odeš kod majstora. Ali ako znaš gde da gledaš i koliki je pravi budžet, nećeš pasti u zamku „kupio sam auto, sad ga ne vozim jer ga popravljam“.

BONUS VIDEO:

Ostavite komentar