Showbizz > KATEDRA ZA ŠOU-BIZNIS

NIJE KOME JE NAMENJENO Hitu moj pređi na moju konkurenciju!

Izvor: K1info

Autor: Milivoje Mili Čolić

24/07/2025 > 10:04

podeli vest:

NIJE KOME JE NAMENJENO Hitu moj pređi na moju konkurenciju!
Foto: Dejan Milicevic


Ćelija je osnovna jedinica građe i funkcije svih živih bića. Nauka koja proučava ćeliju naziva se citologija. Pošto sam savremenu srpsku „estradologiju“ napravio naukom i proučavam je samo ja, tvrdim da je osnovna ćelija koja gradi nečiji šou biznis i merna jedinica uspeha na estradi - hit!

U startu je zaje*ano jer svaki hit je pesma, dok svaka pesma ne mora da bude hit. Dok se pesme komponuju, pišu stihovi i aranžmani, traže, kupuju i prodaju, odbijaju i poklanjaju, hitovi se prosto dese. Kada bi estradni poslenici znali šta je ili šta će biti hit, ja nikada ne bih mogao da napišem ovakav naslov današnje kolumne „Katedra zanšou-biznis“.

Muzička istorija puna je odbijanja pesama, a decenijama unazad ispostavlja se da ono što je za nekoga bižuterija nekom drugom bude zlatna poluga. Čudnim, ali sudbinskim putevima i vezama današnji veliki hitovi su odbijani od strane jednih i završavali na albumima drugih izvođača. Hit je nekome jednostavno suđen i gotovo nikad nenamenjen.

Hit Slavice Ćukteraš „Manastir“ pisan je za Acu Lukasa. Završio je kod Slavke tako što su stihovi samo promenjeni u ženski rod dok je atmosfera i poenta pesma ostala muška. Priznaćete da nema ničega čudnog kada žena pusti kosu i pati u ljubavi, kako peva ova pesma.

Uprkos tome Slavica je ovom pesmom estradno profitirala, dok nikada nećemo saznati šta bi Lukas uradio sa ovom numerom.

Ana Bekuta je odbila pesmu "Vidovdan", kako je izjavila nije se čula u toj numeri. Pre nje ovu pesmu je odbila i Vesna Zmijanac. Pesmu koja je po narudžbini pisana povodom 600 godina od Kosovske bitke Zahar je dao Goci Lazarević, koja ju je ruku na srce i žarko želela i za nju se molila. Ostalo je istorija za ovaj rodoljubivi hit epskih razmera. Šou-biznis Bog odlično pamti pa je Anu Bekutu 2008. godine nagradio za velikodušnost prema Goci.

Te godine Lepa Brena je Bekuti za „Grand festival“ poklonila pesmu „Ničija“ koju je Al Dino namenio njoj. Ovo je jedan od Aninih največih hitova po kome je nastao i istoimeni roman Vesne Dedić.

Pesma „Grome moj“ pisana je za prvi album Maje Berović. Marina i Mili su ipak shvatili da pesma po atmosferi i tekstu nije za početnicu, maknuta je i sačuvana za Cecu.

Dejan Milicevic

Ražnatovićka nije htela da peva pesme „Duga“, „Ovde se ne plače“ i „Loša procena“, pa ih je prosledila Romani, Viki i Miri Škorić, kako se pisalo po estradnim magazinima u prvoj deceniji dvadeset i prvog veka. Čuvenu baladu „Od ljubavi do mrženje“ Dragan Brajović

Braja pisao je specijalno za Cecu. Ceca je umesto da lično dođe poslala saradnika da posluša pesmu. Braji, drkad*iji
kako sam za sebe kaže, to se nije dopalo i istog trenutka je pozvao Džeja koji je lično došao i dobio hit. „Crno na
belo“ je uzela Dara Bubamara, a „Polje jagoda“ Viki Miljković.

Pesme su im se dopale, ali nisu bile raspamećene ni jedna ni druga. Viki je jednog jutra pozvala Braju i rekla mu da je sanjala da na koncertu peva „Crno na belo“. Zamenile su pesme i jedna drugoj poklonile mega hit. Lepa Brena je odbila „Ostrvo tuge“ koje je Braja pisao samo za nju. Pesma je u izvođenu Selme Bajrami doživela ogroman uspeh, pa kada ju je čula Brena je pozvala Braju i pitala ga kada će i njoj da napiše takav hit?!

U znak „izvinjenja“ što je „Petak na subotu“ dao Željku Joksimoviću, Braja je Koktel Bendu napisao pesmu „Tri flaše“. Aleksandra Prijović se teškom mukom odrekla pesme „Boliš i ne prolaziš“ i prepustila je Lepoj Breni, a na to su je nagovorili njen suprug Filip i Braja. Sve ovo je Dragan Brajović svojevremeno ispričao u emsiji „Desetka“ na Grand televiziji.

Veliki hit Nine Badrić „Da se opet tebi vratim“ Aleksandra Milutinović je pisala za Čolu. Zdravko je odbio pesmu koja je pre nego što je završila kod Badrićeve lutala i između Goce Tržan i Aleksandre Radović.

Da Vesna Zmijanac i Mira Škorić nisu odbile „Kukavicu“ Ceca bi ostala bez jednog od najvećih hitova svoje karijere. Vesni Zmijanac je pošlo za rukom da hit zameni hitom. Da bi na gotov album stavila duet „Kad zamirišu jorgovani“ sa Dinom Merlinom, morala je da se odrekne jedne pesme jer nisu sve mogle da budu utisnute na ploču.

Rešila je da izbaci numeru Miše Markovića „Srce je moje violina“ koja je danas jedan od zaštitnih znakova Lepe Lukić. Malo je poznato da je ovu pesmu odbila i Biljana Jevtić kojoj srce nikako ne bi moglo da bude violina, jer joj je već bilo na dlanu.

ATA Images

Veliki hit Lepe Brene „Ja nemam drugi dom“ skoro deceniju je tavorio u studiju Perice Zdravković. Zbog jednostavnog teksta niko nije hteo da je snimi sve dok Brena nije izvukla papir na kome su bile ispisane reči i rekla ovo je za mene!

Pesme „Monotonija“, „Fatalna ljubav“ i „Da li to ljubav pravi od nas slabiće“ pisane su specijalno za Jasnu Milenković Jami.

Speltom čudnih estradnih okolnosti koje se nikada nisu raščivijale do kraja završile su kod Cece Ražnatović. Dobro upućeni tvrde da Futa još uvek čuva demo snimke na kojima ove pesme peva upravo Jami.

Apsolutna rekorderka u odbijanju hitova je Nada Topčagić. Nadica je bila gluva kada je u pitanju pesma „Pozdravi ga pozdravi“, koju je prilagođenu muškarcu snimio Miroslav Ilić. Ona nije htela da peva ni „Da zakopčam jeleče“, „Ej, da sam muško“, „Šta će žena sama u kafani“, „Tako mi nedostaješ“ i fenomenalni „Zlatnik“.

Po sopstvenom priznanju malo je falilo i da ne snimi „Treba mi rame tvoje“ i čuvenu pesmu „Jutro je“.

Nameće se zaključak da Nadi odbijanje pesama nije naškodilo jer onoliko hitova koliko je odbila snimila je bar tri puta više.

Da ponovim hit se ne pravi i ne traži, jednostavno se desi!

Hitu život daje samo jedan izvođač, a život hita nemilice troše i produžavaju svi obi koji ga pevaju. Hit nema cenu, a najskuplji je onaj sledeći, to sam vam već objasnio.

BONUS VIDEO: 

Ostavite komentar