Priče > Green World

NASA objavila tri ANIMACIJE koje nam jasno poručuju: SAMI ĆEMO SEBE OTROVATI

Objavljena su tri videa (za tri svetske regije) koji pokazuju na kojim se područjima ispušta većina gasova i kako se proces razvija

Izvor: K1info/index.hr

24/06/2023 > 15:32

NASA objavila tri ANIMACIJE koje nam jasno poručuju: SAMI ĆEMO SEBE OTROVATI
Foto: Youtube PrintScreen/NASA Scientific Visualization Studio

Poznato je da se zbog ljudskih aktivnosti rekordnom brzinom povećava nivo ugljen dioksida (CO2) u atmosferi, što doprinosi zagrevanju planete i klimatskim promenama.

Ali gasovi staklene bašte su bezbojni, odnosno ne možemo videti koliko su obuhvatili i zagadili našu planetu. Možemo samo pokušati da zamislimo ili, kako je je to uradila NASA, vizuelizujemo njihovo kretanje u atmosferi.

NASA je objavila tri videa (za tri svetske regije) koji pokazuju na kojim se područjima ispušta većina gasova i kako se proces razvija, odnosno menja tokom jedne godine. Snimci prikazuju ispuštanje CO2 u 2021. godini, sa emisijama obojenim u narandžasto za fosilna goriva, u crveno za sagorevanje biomase, u zeleno za kopnene ekosisteme i u plavo za okeane.

Plave tačke pokazuju gde se ugljenik u velikoj meri apsorbuje u okeanu, a zelene na kopnu. Bilo bi dobro obratiti pažnju na nekoliko stvari u gornjem videu, poput žarišta zagađenja u severoistočnom delu SAD i zelenog pulsiranja amazonske prašume dok drveće apsorbuje ugljenik tokom dana, piše Science Alert.

Vidimo i kako narandžasta boja dominira atmosferom, odnosno kako se emisije fosilnih goriva šire dok meseci prolaze, da bi na kraju obavile čitavu planetu.

Drugi video prikazuje Evropu, Bliski istok i Afriku. Tu se mogu videti veće koncentracije emisija fosilnih goriva koje dolaze iz evropskih zemalja i Saudijske Arabije. Postoji i manje primetan oblak crvenih emisija iz Afrike.

Na trećoj vizuelizaciji vidimo Aziju i Australiju. Tu možemo da primetimo kako značajna količina zagađenja zamračuje Peking u Kini, dok iz Australije, sa relativno niskom gustinom naseljenosti, imamo jako malu emisiju fosilnih goriva.