FunBox > Misterije

Ovo je JEDINI NEREŠEN SLUČAJ otmice aviona u istoriji: SUDBINA pljačkaša i danas je MISTERIJA

Kuper je samo sa posadom poleteo iz Sijetla, ali je prilikom sletanja letelice u Rinu otkriveno da se on u njoj ne nalazi

Izvor: K1info

05/02/2023 > 21:45

podeli vest:

Ovo je JEDINI NEREŠEN SLUČAJ otmice aviona u istoriji: SUDBINA pljačkaša i danas je MISTERIJA
Foto: FBI.Gov, Public Domain


Bio je 24. novembar 1971. godine, a čovek po imenu Den Kuper bio je jedan od putnika na 30-minutnom letu 305 kompanije Northwest Airlines od Portlanda do Sijetla.

Putnici i stjuardese opisali su ga kao čoveka u srednjim 40-im u tamnom odelu, crnoj kravati sa sedefnom kopčom u uredno ispeglanoj beloj košulji sa kragnom. Seo je na svoje mesto, zapalio cigaretu i ljubazno naručio burbon i sodu, plativši gotovinom. Ubrzo po poletanju, predao je ceduljicu 23-godišnjoj stjuardesi, koja ju je ignorisala, pretpostavljajući da joj daje svoj telefonski broj.

- Gospođice, bolje da pogledate tu poruku - rekao joj je Den Kuper. - Imam bombu.

Tačan tekst poruke je deo misterije, pošto ju je Kuper uzeo nakon što ju je stjuardesa pročitala, ali su njegovi zahtevi bili 200.000 dolara u američkoj valuti (današnja vrednost oko milion dolara), četiri padobrana i cisterna sa gorivom u Sijetlu koja će napuniti avion po sletanju. Stjuardesa je prenela zahteve kapetanu. Predsednik avio kompanije odobrio je punu saradnju. Ostali putnici nisu znali šta se dešava jer im je rečeno da je sletanje odloženo zbog mehaničkih poteškoća.

Šta se desilo sa otmičarom?

U 17.39 Boing 727 je sleteo, zaposleni avio kompanije isporučio je kofer sa novcem i padobrane, a Kuper je dozvolio svim putnicima i dvema stjuardesama da napuste avion.

Tokom dopunjavanja goriva, Kuper je izložio svoj plan posadi: avion će uzeti jugoistočni kurs prema Meksiku sa još jednim zaustavljanjem za dopunu goriva u Nevadi. Dva sata kasnije avion je poleteo sa Kuperom, stjuardesom Tinom Maklou, kapetanom Vilijamom Skotom, kopilotom Bilom Ratačakom i letačkim inženjerom Haroldom Andersonom.

Posle poletanja, Kuper je rekao stjuardesi da spusti stepenice u zadnjem delu aviona. Ona se uplašila da će je vazdušne struje isisati iz aviona, pa je posada predložila da u kokpitu uzme uže za hitne slučajeve kojim bi mogla da se veže za sedište. Kuper je ovo odbio, rekavši da će sam spustiti stepenice, naredivši stjuardesi da ode u kokpit i zatvori pregradu.

Kada je letilica sletela u Rino, Kuper nije bio u njoj. Otmičar nikada više nije viđen, niti je iko čuo za njega. Padobran nije pronađen, a novac za otkup nikada nije upotrebljen.

Istraga je okončana

Dana 10. februara 1980. godine, osmogodišnji Brajan Ingram je sa porodicom bio na letovanju na reci Kolumbija, oko 14 km nizvodno od Vankuvera u Vašingtonu i 32 km jugozapadno od Arijela. Dečak je otkrio tri paketa novca od otkupnine u ukupnom iznosu od oko 5.800 dolara dok je grabuljao peščanu obalu reke. Novčanice su se raspale usled dugotrajne izloženosti, ali su još uvek bile povezane gumenim trakama. Tehničari FBI-a su potvrdili da je novac zaista bio deo otkupnine: dva paketa od po 100 novčanica od dvadeset dolara i treći paket od 90, sve poređano istim redosledom kao prilikom predaje Kuperu.

Foto: FBI.Gov, Public Domain

Deo novca koji je pronađen 1980. godine

Konačni dokazi o Kuperovoj smrti nisu pronađeni. Mesecima posle, petorica otmičara pokušala su da ponove Kuperovu otmicu, i sva petorica su preživela bekstvo padobranom. Njihovo preživljavanje, pri čemu se nekoliko suočilo sa okolnostima i uslovima sličnim prilikom Kuperovog skoka, primoralo je agente FBI-ja da preispitaju teorije o Kuperovim šansama za preživljavanje.

FBI je 8. jula 2016. objavio da se obustavlja aktivna istraga slučaja Kuper, navodeći potrebu da se resursi i ljudstvo fokusiraju na pitanja većeg i hitnijeg prioriteta. Lokalne kancelarije bi nastavile da prihvataju sve legitimne fizičke dokaze, posebno vezane za padobrane ili novac za otkup, koji bi mogli da se pojave u budućnosti. Dosije predmeta od 66 tomova sastavljen tokom 45-godišnje istrage sačuvan je za istorijske svrhe u sedištu FBI u Vašingtonu, i na veb stranici FBI-ja.

Ovaj zločin ostaje jedini nerešeni slučaj otmice aviona u istoriji komercijalne avijacije.

 

Ostavite komentar