EU zapretila Kini! Šalje inspektore proizvođača električnih automobila - DOSTA JE SUBVENCIJA
Jedan izvor je rekao da su istražitelji stigli u Kinu, dok je drugi rekao da su posete zakazane za januar i februar
14.01.2024
SvetKineska auto-industrija decenijama gotovo da nije postojala, međutim, sve se promenilo 1980-ih i ranih 1990-ih godina
podeli vest:
Teško da je iko mogao da pretpostavi da će za samo nekoliko decenija Kina postati dominantna sila u jednoj od najkomplikovanijih i najzahtevnijih industrija na planeti - automobilskoj industriji.
Kineska auto-industrija decenijama gotovo da nije postojala. Ugovorna ekonomija je insistirala na proizvodnji komercijalnih vozila, dok je proizvodnja automobila, kao krajnjeg simbola lične mobilnosti, bila potpuno marginalna i oslanjala se na rusku automobilsku industriju.
Međutim, sve se promenilo 1980-ih i ranih 1990-ih kada je kineska vlada počela da odobrava partnerstva u zajedničkom ulaganju sa velikim svetskim proizvođačima automobila kako bi razvila domaće proizvodne kapacitete.
Jedan izvor je rekao da su istražitelji stigli u Kinu, dok je drugi rekao da su posete zakazane za januar i februar
14.01.2024
SvetKina zadaje udarac ruskoj ekonomiji
17.01.2024
SvetNaravno, svetska automobilska industrija je naivno pala na tu udicu: pogled na tržište sa više od milijardu stanovnika ih je naježio, a svi su već počeli da zbrajaju profit. Jeftina proizvodnja plus ogromno tržište (ne samo kinesko već i ogromna obližnja tržišta kao što su Indonezija, Filipini, Vijetnam ili Tajland) i već uspostavljeni kanali distribucije za Evropu... Izgledalo je previše dobro da bi bilo istinito. I, kako to često biva, bilo je predobro.
Cilj Kineza je oduvek bio transfer tehnologije i znanja kroz partnerstva. Štaviše, važan korak u razvoju bio je tzv. Politika automobilske industrije iz 1994. Jedan od ciljeva politike bio je privlačenje velikih, međunarodno etabliranih proizvođača da rade u Kini kao deo zajedničkog preduzeća, sa stranim vlasništvom u takvim poduhvatima ograničenim na 50 odsto.
Nova politika je takođe podstakla konsolidaciju u automobilskom sektoru, što je dovelo do šireg restrukturiranja kineskih državnih preduzeća 1990-ih. Kompanija First Automobile Vorks (FAV) sa sedištem u Pekingu i Shanghai Automotive Industri Corporation (SAIC) sa sedištem u Vuhanu i Dongfeng Motors (takozvana Velika trojka) su učestvovali u ranim zajedničkim ulaganjima pre nego što je politika uvedena 1994. godine, a kasnije su nastavili da budu glavni učesnici sličnih projekata.
Proizvodnja automobila počela je značajno da raste početkom 2000-ih u skladu sa snažnijim ukupnim rastom kineske privrede. Veća proizvodnja povezana je sa povećanom domaćom konkurencijom i izlaskom na tržište većeg broja novih proizvođača u državnom i privatnom vlasništvu.
Godine 2004. kineska vlada ažurirala je politiku automobilske industrije stavivši veći naglasak na domaće istraživanje i razvoj. Takođe, uklonila je 50-postotno ograničenje stranog vlasništva za zajednička ulaganja koja se nalaze u bilo kojoj od kineskih izvoznih zona. Bila je to još jedna sjajna strategija jer to značilo da u Kinu ponovno dolazi ono što najviše vole - tuđe znanje.
Međutim, bilo bi nekorektno i potpuno netočno reći da Kinezi ne razvijaju i svoje znanje. Sve su kineska marke iznimno aktivne u R&D aktivnostima pa kompanija poput BYD-a ima gotovo 90-ak tisuća stručnjaka koji rade na razvoju vozila i vezanih tehnologija, i to u kampusima širom sveta.
Jedan visoki američki zvaničnik potvrdio je da je Peking odbio zahtev Kijeva za sastankom
18.01.2024
SvetNa desetine hiljada ljudi na ulicama gledalo je najduži vatromet ikada u Kini
31.12.2023
SvetSnažno su se u istraživanju i razvoju angažirale tvrtke koje se bave proizvodnjom elektronike i stvaranjem softverskih rešenja pa su tako u autoindustriji duboko involvirani Xiaomi i Huawei, čak i s vlastitim automobilima.
Znajući da ne može u svim segmentima konkurirati etabliranoj automobilskoj industriji koja se razvijala dulje od stoleća, kineska se industrija odlučila fokusirati na dve tehnološke revolucije: električna vozila i autonomnu vožnju.
U ovom prvom već su uspeli. BYD je u fotofinišu od Tesle izgubio titulu najvećeg svjetskog proizvođača električnih automobila, a fantastično guraju i šire se svetom i nove marke kao što su Nio, AiWays ili Xpeng. A kada je reč o autonomnoj vožnji, informacije koje dobijamo kažu da su daleko najbliže da njihovi automobili prvi ostvare ciljeve nivoa 3 i 4.
Kakva je budućnost kineske automobilske industrije? Pa, teško je predvideti. Činjenica je da u tehnološkom smislu prave neverovatno moderne automobile, kao i da su najbrži u oblastima koje će obeležiti narednu deceniju (povezanost, autonomna vožnja, domet električnih vozila). Konačno, imaju i svoje tržište koje je u velikoj ekspanziji, tako da ni to nije problem. Ipak, nije sve ružičasto.
Pre svega, a poznavajući Kineze, nikako da je sve što se dešava u kineskoj auto industriji „organsko” i da nema guranja države. I drugi to znaju, pa je EU pre nekoliko dana odlučila da pošalje inspektore najvećim kineskim proizvođačima automobila da provere situaciju. Negativni rezultati provere svakako će izazvati posledice, a to je svojevrsno oporezivanje automobila koji će se izvoziti.
S druge strane, mnoge zemlje žele da zaštite svoju automobilsku industriju i najavljuju uvođenje carina. Amerikanci su najglasniji, mada moramo da se zapitamo šta će biti sa Tesla automobilima, čija se najveća fabrika nalazi u Kini.
Jedno je sigurno - kineska automobilska industrija je trenutno možda najjača na svetu, sigurno najmoćnija, a ostali će imati velikih problema da im pariraju po tehnologiji, proizvodnji i marketingu. Neće im biti lako.
Verovali ili ne, nije svuda u svetu tako veselo i vedro tokom decembra
08.01.2024
SvetOna je priključena danas na mrežu punog kapaciteta
27.12.2023
SvetViše od 207.000 kuća je uništeno, a skoro 15.000 se srušilo u Gansuu, što je pogodilo više od 145.000 ljudi
21.12.2023
SvetTalas hladnoće započeo je početkom nedelje i kreće se od severa zemlje prema jugu
15.12.2023
SvetČuveni pevač je stradao pre 16 godina u saobraćajnoj nesreći u Hrvatskoj
pre 49 minuta
SudbinePrema statističkim podacima, bilo je više stranaca u odnosu na domaće turiste
pre 2 sata
BiznisMinistarka je navela da je ovaj događaj naveo sve da se vidljvost tema nasilja i bezbednosti dece bude veća
pre 2 sata
DruštvoNa društvenim mrežama kruži snimak na kom se vide Taša i Marija koje su pokušale da stignu na proslavu praznika, ali su zalutale...
pre 15 sati
DruštvoOglasio se pradeda ubijene devojčice Danke. Evo šta je rekao o roditeljima deteta i o tome kako se osećaju...
pre 16 sati
DruštvoKako je rekao mandatar, vlada koju će voditi biće u najvećoj meri vlada kontinuiteta
pre 21 sat
DruštvoAgencija UN ističe da promena klime uzrokuje i niz drugih zdravstvenih problema zbog zagađenja vazduha, izlaganja štetnom UV zračenju...
pre 23 sata
Green WorldPrvomajski uranak je specifičan za zemlje regiona, a podrazumeva odlazak u prirodu i slavlje od ranih jutarnjih časova, pre izlaska sunca
01.05.2024
DruštvoPrema poslednjim informacijama dobijenim od JP "Putevi Srbije" na naplatnim stanicama nema zadržavanja
pre 17 minuta
SrbijaPrethodno je pritvor produžen njegovom sinu, kao i Srđanu Jankoviću
pre 1 sat
HronikaEvo šta se očekuje
pre 1 sat
SrbijaOno je sa povredama glave prevezeno u dečju kliniku Tiršova
pre 1 sat
BeogradMandatar je govorio i o platama zaposlenih u zdravstvu
pre 1 sat
PolitikaDošlo je do sudara automobila Fiat i teretnog vozila Folskvagen
pre 2 sata
HronikaZa pet dana registrovano je 25.000 prekoračenja brzine, od čega je čak 70 odsto zabeleženo u naselju
pre 3 sata
SrbijaPrijemu prisustvovao i ministar sporta Zoran Gajić
pre 3 sata
SrbijaOvo je savršen izbor za sve koji žele ukusan obrok bez viška kalorija, a sa puno proteina
pre 2 sata
GurmanlookKada se završi rasprava uslediće glasanje i polaganje zakletve nove vlade, čime počinje da teče njen mandat
pre 5 sati
PolitikaPredsednik Vučić organizovao je prvi put da u sedištu UN svedoče srpske žrtve rata u BiH i ispričaju svoju priču
pre 4 sata
PolitikaJaja su i izuzetno hranljiva i imaju brojne zdravstvene benefite, ako se konzumiraju umereno, ali postoji i druga strana priče
pre 4 sata
ZdravljeDošlo je do sudara automobila Fiat i teretnog vozila Folskvagen
pre 2 sata
HronikaJeziva nesreća se dogodila sinoć malo posle ponoći na Bavaništanskom putu
pre 3 sata
Hronika
Ostavite komentar