Vesti > Politika

Od Beograda do Subotice za 65 minuta: Vučić OBIŠAO radove na IZGRADNJI deonice BRZE PRUGE Novi Sad-Subotica

Poslednja pruga u Srbiji koja je građena bila je Beograd-Bar 1976. godine i da do 2012. nije izgrađen nijedan kilometar, rekao predsednik

Izvor: K1info/kurir.rs

14/01/2023 > 11:50

podeli vest:

Od Beograda do Subotice za 65 minuta: Vučić OBIŠAO radove na IZGRADNJI deonice BRZE PRUGE Novi Sad-Subotica
Foto: Instagram/buducnostsrbijeav


Predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić je stigao u Stepanovićevo kod Novog Sada gde obilazi radove na izgradnje brze pruge Novi Sad-Subotica za brzine vozova do 200 kilometara na čas, koja je deonica međunarodne brze pruge od Beograd do Budimpešte.

 

- Imamo malih problema sa radovima, ali smo zamolili kineske izvođače da za najmanje šest meseci ubrzaju radove, kako bismo  mogli da radimo bar upola kao vi u Kini - rekao je Vučić obraćajući se kineskoj ambasadorki Čen Bo.

On je podsetio da je poslednja pruga u Srbiji koja je građena bila Beograd-Bar 1976. godine i da do 2012. nije izgrađen nijedan kilometar.

- A onda smo od 2012. izgradili 108,1 kilometar i 775 kilometara i sada radimo novih 156 kilometara, još 160 kilometara je u planu, a u planskim dokumentima još 2.000 koilometara. Tako da će biti mnogo posla za kineske komapnije i srpske i kineske radnike - rekao je Vučić.

Vučić je rekao da ćemo do kraja 2024. godine ići od Beograda do Subotice za sat i pet minuta.

U obilasku su predsednik Skupštine Vojvodine Ištvan Pastor, Pokrajinske vlade Igor Mirović,  ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić, direktor Srbijagasa Dušan Bajatović i ambasadorka Kine u Srbiji Čen Bo.

Ova deonica duga je 108,2 kilometra, deo je globalne inicijative Kine Pojas i put i inicirana je na samitu 16 zemalja centralane i sitočne Evrope i Kine na samitu održanom 2016. godine.

Radovima, koje izvodi konzorcijum kineskih kompanija, obuhvaćena je izgradnja dva koloseka pruge do granice sa Mađarskom kod Kelebije, rekonstrukcija devet železničkih stanica među kojima su Bačka Topola, Žednik, Naumovićevo i Subotica, kao i izgradnja novih stanca u Lovćencu, Rumenci i Vrbasu.

Planirana je izgradnja železničkih čvorova u Novom Sadu, Vrbasu i Subotici.

Na čitavoj deonici pruge biće izgrađeno 49 nadvožnjaka, podvožnjaka i vijadukta, a najveći objekat biće vijadukt kod Vrbasa dug 1.600 metara.

Vrednost projekta je 1,16 milijardi dolara i finasira se iz kredita kineske Eksim banke.

Radovi su počeli 22. novembra 2021. godine, svečanošću na kojoj su taster za početak izgradnje zajednički pritisnuli predsednik Vučić, ministar spoljnih poslova i spoljne trgovine Mađarske Peter Sijarto i ambasadorka Kine u Srbiji Čen Bo.

Prvi deo ovog projekta, brza pruga od Beograda do Novog Sada puštena je u saobraćaj 19. marta 2022. godine, a njom su se  brzim vozom Soko prvo provezli predsednik Vučić, premijer Mađarske Viktor Orban i članovi Vlade Srbije.

Tu deonicu dugu 75 kilometara konzorcuijum kineskih kompanija China Railway International i China Communications Construction Company počeo je da gradi krajem 2017. godine, a koštala je oko milijardu dolara. 

 

 

 

Ostavite komentar