Predsednik Aleksandar Vučić pušta u rad brzu prugu Beograd - Subotica.
Predsednik je u vozu Soko i vozi se od Beograda do Subotice.
- Kada smo krenuli - upitao je predsednik, pa dodao da će videti koliko će vremena trebati da stignu.
- Balinte, ovde je sedeo tvoj otac, još tada je naslućivao da je bolestan. On mi je rekao tada da samo da smo ovo uradili, pa smo mnogo napravili. Baš mi je žao što nije ovde. Veliki čovek - kazao je Vučić, obraćajući se Balintu Pastoru.
Sa predsednikom Vučićem u prvoj vožnji do Subotice su i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Aleksandra Sofronijević, zamenik ministra za saobraćaj i građevinarstvo Mađarske Nandor Čeprégi, ambasador Kine u Srbiji Li Ming.
Ministarka Sofronijević prenela je predsedniku da je predlog da povratna karta Beograd-Subotica bude 2.000 dinara.
- Ja stvarno mislim da je to, skoro 200 kilometara, ok cena. Teretni saobraćaj se odmah uspostavlja danas, a za putnički mora da se sačeka pet dana, zbog birokratije. Mnogo nam znači teretni saobraćaj, ali nam mnogo znači i putnički saobraćaj. Verujem da ćemo u narednom periodu, razvojem pruge do Crne Gore, do Bar - rekao je predsednik.
On je dodao da Stalak-Đunis ide uskoro, to je prva deonica na putu Niš-Beograd.
- Prvu prugu gradili smo 1854. godine, 1984. kreće prvi voz za Niš. Išla su dva voza sa po devet vagona, u prvom su bili Francuzi, a u drugom kralj Milan. Tada su ga napadali. Kao i danas. Tada nije bilo društvenih mreža, a ljudi su isti - rekao je Vučić. Predsednik je podsetio da je Beograd - Subotica pre ovog brzina voza bila 40 kilometara na sat. On će sada da ide 200, ali inače ide 220 kilometara na sat. Ja sam bio sa njima na testiranju - ističe Vučić, i dodaje:
- U sredu u 12 puštamo ovu liniju za putnički saobraćaj, tako mora po zakonu. Povratna karta Beograd-Subotica za ovaj brzi voz je 2.000 dinara. 8,5 evra, skoro 200 km, mislim da je to ok cena. Od srede do nedelje je besplatno, ko hoće da se vozi, da ljudi vide kako ide - rekao je predsednik.
Bezbednost tunela u Srbiji
Predsednik Srbije izjavio je da su testiranja pokazala da su tuneli Laz i Munjino brdo na deonici auto-puta Pakovraće - Prilipac (Požega), najsigurniji tuneli u Srbiji.
- Inspekcije kažu da su to najsigurniji tuneli u celoj Srbiji, da nisu imali do sada primer takve sigurnosti tunela. I danas se puštaju sa svim obavljenim testiranjima - rekao je Vučić u brzom vozu ''Soko'' na putu ka Subotici povodom puštanja u rad pruge Novi Sad-Subotica.
Govoreći o auto-putevima u Srbiji, Vučić je rekao da će za tri-četiri godine biti potrebno da se širi auto-put od Beograda do Novog Sada za jednu ili dve trake.
- Za godinu-dve moramo krenuti u te planove što znači rušenje svih nadvožnjaka, potpunu promenu svega. Tu neće biti toliki problem eksproprijacija, ali će biti ogroman problem kako da koristimo sam autoput Beograd-Novi Sad. Ovo će biti de fakto spojeni gradovi. Nekoliko godina nam za to treba - rekao je Vučić.
Javno preduzeće "Putevi Srbije" saopštilo je ranije da su uspešno realizovane aktivnosti funkcionalnog testiranja sistema automatskog upravljanja na deonici autoputa Pakovraće-Prilipac (Požega) u tunelima Laz i Munjino brdo, kao i da se danas uspostavlja dinamički saobraćaj očekuje na toj deonici.
Funkcionalna ispitivanja su izvršena u prisustvu predstavnika relavantnih institucija i sertifikovanih tela iz delokruga nadležnosti, odgovornog izvođača radova, nadzornog organa na projektu, stručnog osoblja ispred Investitora JP "Putevi Srbije" kao i predstavnika MUP - Sektora za vanredne situacije i Komisije za tehnički pregled.
Podsetimo, izgradnja ove deonice započela je novembra 2021. godine, a pruga duga oko 108,1 kilometar omogućiće kretanje vozova brzinom do 200 kilometara na čas. Radovi su obuhvatili polaganje oko 273 kilometra novih koloseka, uključujući dvokolosečnu prugu i stanice.
Na trasi su izgrađena četiri mosta, dva vijadukta, 27 nadvožnjaka i 15 podvožnjaka. Po prvi put u Srbiji izgrađena su i tri eko-dukta, duga po 46 metara, koji će omogućiti životinjama bezbedan prelaz preko pruge.
pročitajte još
"Oni koji guraju omladinu na ulice žele da srpski narod povo nastrada. Mladi ljudi u Srbiji, čak i oni koji izlaze na ulice, su u suštini patriote, treba voditi dijalog s njima"
pre 15 sati
Politika
Ukupno je izgrađeno 33 propusta i 14 pothodnika, dok je na deonici postavljeno 302 skretnice.
Radovi su zahtevali oko 8,5 miliona kubika zemljanih radova i 762.000 kubika tucanika.
Planirano je da voz Soko od Novog Sada do Subotice putuje 41 minut, dok će relacija Beograd–Subotica trajati oko 79 minuta. Interregio vozovi će između ova dva grada putovati od 54 do 99 minuta.
Treća deonica brze pruge Beograd - Subotica, od Novog Sada do Subotice, otvara se posle dvonedeljnog testiranja. Izgradnja ove deonice počela je u novembru 2021. godine, a pruga duga oko 108,1 kilometar omogućiće kretanje vozova brzinom do 200 kilometara na čas.
Na trasi brze pruge Novi Sad - Subotica izgrađena su, između ostalog, četiri mosta i dva vijadukta (ukupne dužine 2,3 km), 27 nadvožnjaka (dužine 3,9 km) i 15 podvožnjaka (dužine 32,3 km). Prvi put u Srbiji izgrađena su i tri ekodukta, svaki dužine od po 46 metara, koji će omogućavati životinjama bezbedan prelazak preko pruge, na deonicama Lovćenac - Bačka Topola, Bačka Topola - Žednik i Subotica – državna granica.
Izgrađeno je i ukupno 33 propusta dugih ukupno oko 800 metara, kao i 14 pothodnika. Na novoj pruzi ugrađene su i 302 skretnice, dok je za izgradnju brze pruge bilo potrebno uraditi oko osam i po miliona kubika zemljanih radova i utrošiti 762 hiljade kubika tucanika. Izgradnja pruge za velike brzine do 200 km/h između Beograda i Budimpešte jedan je od najvećih i najznačajnijih investicionih i infrastrukturnih projekata u ovom delu Evrope.
Duž čitave brze pruge Beograd-Novi Sad-Subotica, izgrađeno je ili rekonstruisano 16 stanica, tri stajališta i šest stanica u kojima postoje železnički objekti.
BONUS VIDEO
Ostavite komentar