Sport > Ostali sportovi

MotoGP VN Malezije: Može li PRITISAK u pneumaticima da odluči novog ŠAMPIONA u MotoGP kategoriji?

Horhe Martin je opomenut posle trke za VN Tajlanda zbog nižeg pritiska u gumama, i ukoliko se to ponovi biće kažnjen sa dodatne 3 sekunde

Izvor: K1info

09/11/2023 > 13:06

podeli vest:

MotoGP VN Malezije: Može li PRITISAK u pneumaticima da odluči novog ŠAMPIONA u MotoGP kategoriji?
Foto: Tanjug/AP Photo/ Kittinun Rodsupan


Vozač Pramaka Horhe Martin zvanično je upozoren posle MotoGP trke u Buriramu za VN Tajlanda da će sve buduće pobede u trci za manje od 3 sekunde ostati privremene dok se ne potvrdi pritisak u penumaticima njegovog Dukatija.

Naime, prva kazna predstavlja samo upozorenje, ali ukoliko pritisak u gumama vozača Pramaka ponovo ne ispuni minimalne vrednosti od 30% na Sprint trci ili 50% u glavnoj trci, dobiće kaznu od +3 sekunde.

Vozač Aprilije Aleš Espargaro postao je prvi takmičar koji je po drugi put prekršio pravilo o niskom pritisku od kada su kazne uvedene u Kataloniji, što ga je učinilo petim vozačem u Tajlandu, jer mu je dodato +3 sekunde na vreme.

Foto: Tanjug/AP Photo/ Kittinun Rodsupan

Aleš Espargaro (Aprilia Racing)

Treći prekršaj povlači kaznu od +6 sekundi, a četvrti od +12 sekundi.

Iz tog razloga, Pramak će sigurno koristiti konzervativno visok početni pritisak kod Martina u preostalih šest trka (3 sprinta i 3 glavne trke), iako će se time povećati rizik od gubitka prijanjanja ako mu se prednja guma pregreje.

Foto: Tanjug/AP Photo/ Kittinun Rodsupan

Horhe Martin (Prima Pramac Racing)

Međutim, pritisak u gumama znatno varira u zavisnosti od toga da li vozač vodi ili prati konkurente - tako da je za Martina najbolje da ima bar 3 sekunde prednosti pred vozačem iza sebe.

Problem je što su u MotoGP takmičenjima rezultati veoma tesni, pa su dosadašnje prednosti Martina ove sezone bile: 1.840 sekundi (Le Man Sprint), 2.468 sekundi (Zahsenring Sprint), 0.064 sekundi (Zahsenring GP), 1.445 sekundi (Mizano Sprint), 1.350 sekundi (Mizano GP), 1.389 sekundi (Buda Sprint), 1.390 sekundi (Motegi Sprint), 1.413 sekundi (Motegi GP), 1.131 sekundi (Mandalika Sprint), 0.933 sekunde (Buriram Sprint) i 0.253 sekunde (Buriram GP).

Martin definitivno ne sme da uspori u poslednjem krugu i pobedi sa 2,9 sekundi prednosti. Umesto toga, ako želi da stvori šansu za 3 sekunde prednosti nad najbližim rivalom do kraja trke, Martin sada mora da gura do samog kraja kako bi neutralisao potencijalni rizik od kazne.

S druge strane, budući da aktuelni šampion sveta i vodeći Frančesko Banjaja još nije dobio upozorenje za pritisak u gumama, on može da rizikuje početni pritisak, uz saznanje da mu trenutni rezultati nisu u opasnosti. Banjaja započinje poslednje tri Velike nagrade u Sepangu ovog vikenda sa malom prednošću od 13 poena nad Martinom.

Foto: Tanjug/AP Photo/ Kittinun Rodsupan

Frančesko Banjaja (Ducati Lenovo Team)

Minimalni pritisci koje je Michelin propisao, iz bezbednosnih razloga, otprilike su 1,9 bara za prednje gume i 1,7 bara za zadnje gume. Tačne vrednosti mogu se menjati u zavisnosti od staze.

Dok Aleš Espargaro sada rizikuje kaznu od 6 sekundi, ostali vozači koji su dobili zvanično upozorenje za nizak pritisak (i dobiće kaznu od 3 sekunde ako ponove prekršaj) su: Maverik Vinjales, Franko Morbideli, Raul Fernandez, Marko Beceki, Pol Espargaro i Mark Markes.

Osamnaesta trka šampionata vozi se u nedelju, 12. novembra, od 08:00 časova, dok je sprint trka od 10 krugova na programu u subotu u isto vreme.

Ostavite komentar