VOŽNJA SA ZIMSKIM GUMAMA LETI Šta je dozvoljeno i kada to može skupo koštati?
podeli vest:

Svako ko je zaboravio ili namerno izbegao da ove godine zameni zimske gume letnjim gumama možda se pita: da li je zakonski dozvoljeno voziti sa zimskim gumama tokom leta?
Stručnjaci generalno preporučuju menjanje guma dva puta godišnje. U zimskim uslovima potrebno je bolje prianjanje na snegu i ledu, što pružaju zimske gume sa mekšom gumom. Zato u Nemačkoj postoji takozvana „situaciona obaveza za zimske gume“ – čim su uslovi klizavi ili hladni, zimske gume su obavezne, čak i ako je samo jedan hladan dan u godini.
Popularno pravilo „od O do O“ (od Oktobra do Osterna – od oktobra do Uskrsa) nema zakonsku snagu, ali šta je sa obrnutom situacijom – da li se gume koje se koriste zimi mogu koristiti i leti? To je zakonski dozvoljeno, ali ima nekoliko ozbiljnih nedostataka.
Zašto letnje gume imaju prednosti na višim temperaturama?
Iako vožnja sa zimskim gumama leti može izgledati kao lakša i praktičnija opcija, nedostaci su očigledni:
Na vrućem asfaltu, zimske gume se brže troše.
To može rezultirati dužim zaustavnim putem, smanjenom stabilnošću vozila i lošijim prianjanjem.
Pored toga, guma se više troši, a čestice nastale abrazijom predstavljaju ekološki i zdravstveni problem.
Prema rečima advokatice ADAC-a Elen Stamer, ne postoji zakonska obaveza korišćenja letnjih guma leti. Međutim, u slučaju nesreće, mogu postojati pravne posledice.
Zimske gume leti: Pravne posledice
Najvažnije: ne postoji automatska krivica u slučaju nesreće ako vozite sa zimskim gumama leti. Međutim, ako je u pitanju drugo vozilo, vaša osiguravajuća kompanija može delimično odbiti da isplati štetu zbog neodgovarajućih guma.
U slučaju kasko osiguranja, korišćenje zimskih guma leti može se smatrati grubom nepažnjom, što znači da osiguravajuća kompanija može smanjiti ili potpuno odbiti isplatu.
Svaki slučaj se procenjuje pojedinačno: da li se nesreća mogla sprečiti letnjim gumama ili bi šteta bila manja – sve zavisi od konkretnih okolnosti. Ako želite da igrate na sigurno, preporučuje se da blagovremeno promenite gume u toplijem delu godine.
Bez obzira na vrstu gume - ovo uvek važi
Zakon zahteva da sve gume imaju minimalnu dubinu šare od 1,6 mm. Svako ko vozi sa manjom dubinom gazećeg sloja rizikuje kaznu od najmanje 60 evra i 1 kazneni poen u Flensburgu.
Gume imaju takozvane indikatore habanja, male izbočine u žlebovima gazećeg sloja. Kada se površina gume poravna sa ovim indikatorima – vreme je za novu gumu.
BONUS VIDEO:
Ostavite komentar