Showbizz > KATEDRA ZA ŠOU-BIZNIS

KATEDRA ZA ŠOU-BIZNIS DAJE DEFINICIJU Šta je to hit?

Autor: Milivoje Mili Čolić

25/09/2025 > 08:46

podeli vest:

KATEDRA ZA ŠOU-BIZNIS DAJE DEFINICIJU Šta je to hit?
Foto: Dejan Milicevic


Sve češće razmišljam na temu hitova i pitam se kakva je to pesma koja se hitom može nazvati? Davno sam hit proglasio kao jednu od mernih jedinica za nečiji uspeh, ukoliko se bavi pevanjem, ali nisam napravio njegovu definiciju. Ne morate da budete profesionalac pa da zaključite da je tokom poslednje decenije promovisano previše pevača i pevačica, da je objavljeno hiljade pesama, ali da hitova kakvi su nekada postojali i ostajali jednostavno više nema. Naglasio bih da ovaj tekst ne govori o pesmama koje intimno volimo i koje bismo nazvali "hit, ali samo u mojoj sobi dok sam sam ili sama"!

Protiv novih žanrova i izvođača nemam apsolutno ništa delotvorno, pa sam se pomirio sa činjenicom da tu ništa ne mogu da promenim. Ponašam se po principu "sve ja to poštujem" kako je davno otpevala Ružica Čavić, koje se niko sem mene više ne seća, ali neki red mora da se zna. Zato sam rešio da vam u ovoj kolumni napišem šta je to hit i pokušam da nađem njegovu definiciju.

Hit zajedničkim snagama stvaraju autori pesme, izvođač i publika. Hit je uvek pesma kojoj se veruje, a za to je presudan onaj ko peva! Hit nema cenu, i nikada nije dovoljno plaćen. Od hit pesme ne zarađuje samo primarni izvođač pesme već cela estrada i svi radni pevači koji nikada ne postanu zvezde. Hit ima najveću vrednost kada ga izvodi njegov vlasnik. Hit je pesma kojoj često ne znamo tačan naziv, ali znamo melodiju i ceo tekst. Dešava se da hit nadvisi izvođača pa onda ne znamo ni ko ga zapravo izvodi u originalu i čiji je?! Hit je pesma koju kada naručujemo ne moramo da kažemo ko je peva, jer to se jednostavno zna! Hit je pesma koja se bez obzira na žanr kom pripada obavezno svira u kafani, na svadbi, u klubu ili na proslavi punoletstva. Hit je uvek pesma koja ne pripada žanru. Hit zna i staro i mlado, nema rok trajanja i nikada se ne broji brojem pregleda na nekom sajtu ili muzičkoj aplikaciji. Hit publika nepogrešivo prepozna na prvo slušanje. Filozofski posmatrano pesma koja nije hit sama po sebi to ne može da postane besomučnim reklamiranjem i slušanjem. Mnoge dobre pesme nikada nisu postale hitovi, ali nikada se nije desilo da loša pesma postane hit.

Dejan Milicevic

Već sam napisao u jednoj od kolumni, ali ponoviću i u ovoj da je najveći i jedini problem sa hitom onaj koji se tiče okolnosti u kojima će izvođač ukoliko ima jedan naći drugi, treći, četvrti... 

Recept za hit ne postoji, ali jednom mi je pevačica Nikolina Kovač rekla: "Mili, ovde su hitovi pesme koje imaju veselu melodiju, a tužan tekst". Ima istine, jer niko se sem Srba ne veseli i kada je tužan. 

SVE KOLUMNE MILIJA ČOLIĆA ČITAJTE OVDE.

BONUS VIDEO:

Ostavite komentar