Showbizz > KATEDRA ZA ŠOU-BIZNIS

ŠOU-BIZNIS NUMEROLOGIJA Fenomen broja 100 i nekoliko nula iza njega

Autor: Milivoje Mili Čolić

Izvor: K1info

18/09/2025 > 08:57

podeli vest:

ŠOU-BIZNIS NUMEROLOGIJA Fenomen broja 100  i nekoliko nula iza njega
Foto: Dejan Milićević


Nisam numerolog, ali danas sam rešio da iz estradnog ugla, u kome čučim i posmatram situaciju, pokušam da analiziram fenomen broja 100.  Baš ovaj broj, sastavljen od tri cifre u poslednje vreme pogađa kako obične smrtnike tako i šou-biznis radnike. Do 100 uopšte nije lako brojati, a to znaju svi koji su bar jednom u životu igrali žmurke. Poslednjih nekoliko decenija nešto što može da se izmeri ili da mu se odredi vrednost brojem 100 ima određenu vrednost i značenje. 

Postoji u tom broju sto nešto što ga čini važnim i velikim, postoji neka punoća i zaokruženost, a dok ga izgovarate usta su vam nekako puna – "sto nečega"! Zaista zvuči moćno i važno. Zar, ne?

Dok se običan svet uglavnom bakće jednom stotkom, stavljajući je u beli koverat i noseći je na važne proslave kao poklon, na estradi je situacija malo drugačija, usuđujem da se da napišem i mnogo bolja. Čim se na sto dodaju još tri nule dolazimo do magične vrednosti koja se numerama označava kao 100 000. Sto hiljada je kao kvantitativni momenat vremenom postao i dokaz kvaliteta i uspeha. U šou-biznisu se ceni samo koncert na kome je bilo sto hiljada ljudi. Nemalo puta čuli smo da neko peva za (nad)realni honorar od 100 000 evra. Na estradi vrednost garderobera neke pevačice procenjuje se na minimum 100 000 evra. Estradnjaci koji medijski drže do sebe obavezno voze automobile u toj vrednosti, a u renoviranje stanova ulažu, naravno, 100 000 evra. Toliko i pozajmljuju, jer samo toliko može da im "popuni" rupe. Nekada se čini da na estradi nijedna vrednost ispod 100 000 nije dovoljno dobra i lepa da opiše nečiji uspeh. 

Ista situacija preslikala se i na rijaliti u paralelnom svetu poznatih, viđenih i slavnih. Tamo svi ulaze sa željom da zarade, ujedno predstave sebe u drugačijem svetlu, i "otkrivaju" se za 100 000 evra. Ova famozna brojka je i honorar i nagrada, a odredila je vrednost izbacivanja svog prljavog veša pred oči javnosti. Ako mene pitate mnogo za one koji taj novac dobiju, i izuzetno malo za blamiranje na koje radi njega pristanu. Na sreću niko me ne pita "briči li se vladika?".

Sto hiljada je cifra kojom vole da barataju i (ne)srećni influenseri kojih je u savremenoj Srbiji sve više. Instagram ili Tik-Tok profil sa sto hiljada pratilaca nije samo profil već postaje firma za reklamiranje svega i svačega, od igle do lokomotive. Fotografija sa sto hiljada lajkova je nešto čemu većina teži. Čak i Jutjub platforma šalje plaketu kada nečiji kanal nakupi 100 000 pretplatnika.

Za kraj ove kolumne jedino mi ostaje da vam pošaljem 100 000 zagrljaja i poljubaca. Terajte vi svi do 100 pa opet.

SVE KOLUMNE MILIJA ČOLIĆA ČITAJTE OVDE.

BONUS VIDEO:

Ostavite komentar