Priče > Društvo

VEŠTAČKA INTELIGENCIJA i mediji ODMERAVAJU SNAGU: Za sada - NOVINARI VODE

U svetu neke redakcije su prigrlile veštačku inteligencije, dok se druge izričito protive uplivu te tehnologije u medijsku sferu

Izvor: K1info/rts.rs

14/07/2023 > 16:46

podeli vest:

VEŠTAČKA INTELIGENCIJA i mediji ODMERAVAJU SNAGU: Za sada - NOVINARI VODE
Foto: ilustracija


Veštačka inteligencija i mediji, da li oni idu zajedno i u Srbiji - odgovor na to pitanje je prošle nedelje od građana tražilo više od sto medijskih stručnjaka, novinara, urednika, programera i IT inženjera.

Pavle Zlatić izjavio je za RTS da smo u trenutku kada se u svetu, kao i u Srbiji, postavljaju pitanja i odmeravaju snage veštačke inteligencije i medija.

Zlatić objašnjava da velike svetske redakcije godinama koriste prednosti veštačke inteligencije, ali ulažu mnogo u podatke i razvoj.

- Društvene mreže su danas veliki informativni izvor za građane u Srbiji, ali sećam se da je pre pokretanja bilo oklevanja među građanima - kaže Zlatić. 

Ističe da su stavovi u svetu podeljeni - neke redakcije su prigrlile veštačku inteligencije i slažu se da je potrebna puna transparentnost, dok se druge izričito protive uplivu te tehnologije u medijsku sferu.

- Veštačka inteligencija može u medijskoj sferi da zameni "pešačke" poslove, poput prekucavanja intervjua, obrada velike količine podataka. Lideri industrije za sada ne vide da će zameniti novinarsko-urednički znanje - šta je tema i vest. Postoji bezbednost zasad za stručnjake u medijima - navodi Zlatić.

Budućnost u podkastu

Slađana Komatina iz CESID-a izjavila je pak da građane u Srbiji, prema njihovom istraživanju, najviše interesuju teme iz oblasti sporta, zdravlja, kao i vesti koje su vezane za njihovo okruženje.

- Srbija prati globalne medijske trendove u okretanju ka didžitalu, iako su tradicionalni mediji najpopularniji i najdostupniji. Mlađi se pak okreću društvenim mrežama i onlajn medijima - priča Komatina.

Prema njenim rečima, Fejsbuk u Srbiji je i dalje dominantna društvena mreža, beleži se i rast korišćenja Tiktoka među mladima, a svaki peti stanovnik sluša podkast. "Podkast u medijskoj sferi ima budućnost i sve je zastupljeniji u zemlji“, navodi Komatina.

Komatina navodi da čak 38 odsto ispitanika navode da su lažne vesti i dezinformacije glavni razlozi zašto prestaju da čitaju pojedine medije.

Ostavite komentar