Kultura > Pozorište

Izložba "Dekada" daje uvid u INTENZIVNO STVARALAČKO DELOVANJE scenografa Aleksandra Denića

Otvaranje izložbe našeg proslavljenog scenografa zakazano je za 22. oktobar u 20 časova u Bioskopu Balkan

Izvor: K1info

21/10/2022 > 15:29

podeli vest:

Izložba "Dekada" daje uvid u INTENZIVNO STVARALAČKO DELOVANJE scenografa Aleksandra Denića
Foto: Privatna arhiva Aleksandra Denića


U saradnji sa Ministarstvom kulture i informisanja i uz podršku Fondacije Saša Marčeta, posle dve godine planiranja i pripremnih radova, realizuje se kompleksna postavka koja nam iz Berlina donosi kompletno scenografsko rešenje Brehtovog Galileja, makete i modele, fotografije, pripremne skice i crteže koji do detalja razrađuju tok Denićevih ideja.  Izložba "Dekada" daje uvid u intenzivno stvaralačko delovanje ovog umetnika tokom 10 godina njegovog rada u Nemačkoj.

"Denić nije samo stvaralac scenskog sveta već i koreditelj. Njegove scenografije ujedno su i umetnička dela za sebe, često neverovatne materijalne raskoši i jednake mašte u istraživanju istorijskih dokumenata, komercijalnih artefakata i artefakata pop-kulture i njima svojstvenih strategija masovne kulture. Utemeljene u svojevrsnoj matriks-metodi za kulturne znakove i čitave sisteme znakova filma, reklame, arhitekture, vizuelne umetnosti i u mnogo čemu više", navodi dramaturg Tomas Irmer u predgovoru kataloga za izložbu.

Foto: Privatna arhiva Aleksandra Denića

 

Sa nemačkim rediteljem Frankom Kastorfom, Denić je realizovao nekoliko izuzetno uspešnih pozorišnih produkcija, među kojima se ističu: "Dama sa kamelijama" (Teatar Odeon, Pariz, 2012), "Amerika" (Šaušpilhaus, Cirih, 2012), operska tetralogija "Prsten Nibelunga", na Festivalu u Bajrojtu 2013, "Dvoboj" (Teatar Folksbine, Berlin, 2013), "Putovanje na kraj noći" (Teatar Rezidenc, Minhen, 2014), "Baal" (Teatar Rezidenc, Minhen, 2015).

"Za osećaj suštinske nesigurnosti želi da stvori prostore: na prvi pogled prepoznatljive, hiperrealistične u detalju, a veoma iritantne, na drugi. Sa Kastorfovom kombinacijom pozorišta i filma tu ideju je mogao da razvije kao nikad do sada", piše Barbara Bukhart u godišnjaku Teatra Hojte.

Foto: Nebojša Babić

Aleksandar Denić

Aleksandar Denić (Beograd, 1963) diplomirao je scenografiju na Fakultetu primenjenih umetnosti u Beogradu. Režiser Srđan Karanović ga je još tokom studija angažovao kao scenografa za film "Za sada bez dobrog naslova" (1988). Od tada, Denić će realizovati brojne scenografije za filmove, među kojima se izdvajaju: "Jednog lepog dana" (1988), "Mi nismo anđeli" (1992), "Vizantijsko plavo" (1993), "Rane" (1988), "Cut Run" (2009), i autor je opreme za film "Podzemlje" (1993/95).

U oblasti pozorišne scenografije ističu su scenografije za: "Hitler & Hitler" (Atelje 212, 2007), "Talenti i obožavaoci" (Narodno pozorište u Beogradu, 2009), "Moć sudbine" (Narodno pozorište u Beogradu, 2009), "Put oko sveta" (Kruševačko pozorište, 2010), "Heda Gabler" (Narodno pozorište u Beogradu, 2011), "Protuve piju čaj" (Šabačko pozorište, 2011), "Adio kauboju" (HNK, Split, 2012).

Foto: Privatna arhiva Aleksandra Denića

 

Uspešan rad sa Kastorfom na brojnim predstavama omogućio je Deniću i saradnju sa austrijskim rediteljem Martinom Kušejom sredinom 2014, na postavci Geteovog "Fausta" u minhenskom Teatru Rezidenc.

Denić je od 2009. do 2013. bio predsednik Udruženja likovnih umetnika primenjenih umetnosti i dizajna Srbije (ULUPUDS), te umetnički direktor Beogradskog letnjeg festivala (BELEF) od 2010. do 2013.

Dobitnik je brojnih nagrada za scenografiju i doprinos scenskom dizajnu.

 

 

 

Ostavite komentar