Vesti > Svet

Paleontolozi došli do NEVEROVATNOG OTKRIĆA! Pogledajte KAKO IZGLEDA misteriozno VAMPIRSKO STVORENJE (VIDEO)

Izvor: K1info/b92.net

Autor: Ognjen Nestorović

03/03/2024 > 22:45

Foto: Youtube PrintScreen/MBARI (Monterey Bay Aquarium Research Institute)

Naučnici su došli do jednog velikog otkrića. Paleontolozi iz Nemačke otkrili su fosilizovanu vampirsku lignju koja je živela pre 183 miliona godina.

Robert Vajs, Ben Taj i Dik Fuks opisali su ovo morsko biće u studiji objavljenoj u Swiss Journal of Palaeontology.

Vampirske lignje ili vampiromorfi su vrsta glavonožaca koja liči na lignje, ali su u stvari u bližem srodstvu sa oktopodima. Nekoliko vrsta vampiromorfa je otkriveno do sada, uključujući i neke koji su izumrli.

Poznati su po bioluminescentnim organima i dugim filamentima koji mogu da se uvuku i izvuku, po čemu se razlikuju od ostalih lignji i oktopoda.

Za ovu studiju, tim je istražio fosilne ostatke vampiromorfa otkrivene 2022. u Bašaražu, u Luksemburgu. Vrstu su nazvali Simoniteuthis michaelyi, a živela je u plitkim vodama na prostorima koji su danas u srce kopnene Evrope.

Ovaj fosil je u izuzetnom stanju, otkrili su oni, i reč je o kompletnom primerku. Otkriveno je da je stvorenje izgubilo život u trenutku kada je jelo dve male ribe, što je retko za fosile. Vampirska lignja bila je dugačka 38 centimetara.

- Za razliku od modernih Vampyroteuthis infernalis, Simoniteuthis michaelyi živela je i lovila u plićim vodama, što je bilo tipično za ove životinje u mezozoiku - navedeno je u studiji.