NE IGRAJTE SE ŽIVOTOM Samo jedan korak ka pruzi može biti koban, stigao hitan apel građanima!
podeli vest:

"Infrastruktura železnice Srbije“ apelovala je i upozorila danas, imajući u vidu sve opasnosti koje sa sobom nosi bilo kakvo neovlašćeno i nezakonito kretanje po kolosecima i u blizini pruge, da to nije dozvoljeno i da se to ne radi, jer se na taj način direktno mogu ugroziti ljudski životi i neko može da nastrada.
- Infrastruktura železnice Srbije obaveštava i upozorava javnost da je kretanje po pruzi i zadržavanje na kolosecima izuzetno opasno po život, strogo zabranjeno i kažnjivo - piše u saopštenju i dodaje se:
- Naime, kontaktna mreža iznad železničke pruge je pod izuzetno visokim naponom i kroz nju prolazi struja od čak 25 hiljada volti. Zbog njene velike snage, do strujnog udara može da dođe i ako se samo uđe u strujno kolo, koje može biti čak i nekoliko metara udaljeno od kablova kontaktne mreže. Dakle, da bi se dogodio strujni udar, nije potrebno da se dodirne kontaktne mreža iznad pruge. Posledice su u takvim slučajevima gotovo po pravilu tragične - upozorili su iz Železnice.
Kako se navodi, zbog kontaktne mreže koja je pod visokim naponom, izuzetno je opasno bilo kakvo kretanje i zadržavanje na pruzi i u pružnom pojasu, odnosno u blizini koloseka.
- Dovoljna je samo mala nepažnja i neopreznost, pa da se u takvim situacijama dogodi nesreća - navela je "Infrastruktura železnice".
Istovremeno, kretanjem po otvorenoj pruzi kojom se odvija železnički saobraćaj, građani direktno ugrožavaju svoj život, ali i bezbednost saobraćaja vozova, saopštilo je to preduzeće dodajući da "železnička kompozicija ima zaustavni put između 700 i hiljadu metara, a voz ne može da zakoči u mestu, niti da skrene sa koloseka.
Podsetimo, večeras je u Lazarevcu manja grupa građana blokirala prugu Beograd - Bar oko 20 časova.
BONUS VIDEO:
I DALJE PRIJATNO TOPLO U VEĆEM DELU ZEMLJE Tokom jutra oblačno i svežije
U subotu u Banatu jaka košava
12.09.2025
Vesti
Ostavite komentar
Bonaparta
Samo da dopunim saopštenje nadležnih iz infrastrukture koje su propustili da istaknu. Stanice nisu posednute tj.nema osoblja ko je reguliše saobraćaj obzirom da funkcioniše telekomanda i sa vozovima se upravlja iz Požege tako da niko ne može da vidi kada neko izađe na prugu. Nema kamera da bi mogli da vide u centru da je naka grupa blokirala prugu. Motorovođa može da ih uoči na 150-200 m dok zavede režim kočenja ki kočnice otpočnu dejstvo to je oko 2 sekunde, voz je za to vreme prešao skoro 100 m pruge. Obzirom da mu treba 700 m da bi se zaustavio sasvim sigurno dolazi do gaženja svih lica koja se zateknu na pruzi.