Vesti > Srbija

OBILAZNICA oko Beograda SPREMNA za SAOBRAĆAJ posle više od 30 godina gradnje

Od Batajnice do niškog auto-puta kod Bubanj Potoka, moći će da se stigne auto-putem u punom profilu, sa ukupno šest saobraćajnih traka

Izvor: K1info/Tanjug

28/06/2023 > 06:41

podeli vest:

OBILAZNICA oko Beograda SPREMNA za SAOBRAĆAJ posle više od 30 godina gradnje
Foto: Printscreen RTS


Poslednja deonica obilaznice oko Beograda, od Straževice do Bubanj Potoka u dužini od 9,6 kilometara, biće danas puštena u saobraćaj. Posle više od 30 godina gradnje, od Batajnice do niškog auto-puta kod Bubanj Potoka, moći će da se stigne auto-putem u punom profilu, to jest sa ukupno šest saobraćajnih traka, u dužini od 47 kilometara.

Iako je sada obilaznica auto-putem spojena sa Koridorom 10 kod Bubanj Potoka, najavljeno je da će se uskoro graditi i nastavak, tzv. sektor C od Bubanj Potoka i Vinče, preko Dunava, do Pančeva, u dužini od 31 kilometar, kako bi se nastavio saobraćajni prsten.

Tzv. Sektor 6 beogradske obilaznice, od tunela Straževica do petlje Bubanj Potok, uključujući i petlju, dug je 9,6 kilometara. Do sada su vozila od Straževice do Bubanj Potoka koristila Kružni put.

U okviru Sektora 6, kompletno je urađena i desna i leva traka auto-puta, koja uključuje otvorenu deonicu trase, tunel Beli Potok, petlje Avala i Bubanj Potok, dva mosta u trupu auto-puta: most br. 16 i most br. 17, dva nadvožnjaka u petlji Avala, osam mostova u petlji Bubanj Potok, kao i četiri nadvožnjaka duž sektora 6. Radove su izvodili kineska komapnija Power China, azerbejdžanski Azvirt i domaći podizvođači.

Obilaznica će smanjiti broj vozila na mostu Gazela, koji je jedan od naših najopterećinih saobraćajnica, preko kojeg dnevno pređe između 200.000 i 250.000 ljudi, skoro 130.000 vozila, više od 7.000 lakih kamiona i više od 3.000 vozila javnog prevoza. 

Generalni direktor Srbija transporta Goran Aleksić, povodom otvaranja Sektora 6 obilaznice oko Beograda, od Batajnice do Bubanj potoka, istakao je da je obilaznica jedan od najvažnijih infastrukturnih projekata, jer je to, pored ostalog, podsticaj razvoju privrede i privlačenju stranih prevoznika, odnosno tranzitnog saobraćaja kroz Srbiju.

Aleksić je naveo da je, bez obzira na sve druge urađene projekte, obilaznica značajna i zbog podizanja nivoa bezbednosti saobraćaja i važnog doprinosa za transportni sistem.

- A od uređenog, dobrog, jeftinog i efikasnog transportnog sistema najviše koristi ima privreda - rekao je Aleksić.

Povodom otvaranja obilaznice, istakao je da "kada se zna cilj i ide se putem ka njemu, taj cilj jednog dana dođe".

- Dugo godina smo čekali, menjali su se razni ministri, ali ovaj poslednji je tačno procenio obim radova i, kako stoje stvari, danas će biti otvoren taj deo obilaznice - rekao je Aleksić.

Kazao je da je što se transporta tiče, svaka obilaznica oko gradova dobra.

- Tako je i vreme vožnje od Bubanj potoka do Batajnice znatno kraće nego da se ide kroz grad, a manja je i potrošnja goriva - rekao je on i dodao da od toga koristi na razne načine ima ne samo grad, već i prevoznici.

Napomenuo je da je to samo jedan korak u završetku kompletne obilaznice oko Beograda, budući da je već krenulo projektovanje i priprema produžetka obilaznice od Bubanj Potoka prema Pančevu.

- To je posebno važno zato što će tuda proći i drumski i železnički saobraćaj, te će potpuno biti izmeštena svaka vrsta železničkog saobraćaja iz grada Beograda - rekao je Aleksić.

Foto: TANJUG/ Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture/ Predrag Mitić

 

Kako se očekuje da u martu bude završen projekat, on ističe da će to imati veliki značaj pre svega za glavni grad.

- Ovim će biti rasterećeno 15 odsto saobraćaja, a mislim da ćemo uskoro, za nekoliko nedelja, imati konvoje teretnih vozila, što će samo pokazati koliko je važna obilaznica koja se radi - rekao je on.

Prema njegovim rečima, značajno će se povećati i bezbednost saobraćaja.

- Biće stvoreni i uslovi da kroz Gazelu budu urađene žute trake, koje će obezbediti favorizovanje javnog prevoza putnika - rekao je generalni direktor Srbija transporta. Istakao je da grad Beograd ima sve više stanovnika i da broj vozila raste nesrazmerno više od toga.

- Beograd ima 1,7 vozila po svakoj porodici, što je već u nivou evropskog proseka, a ovim se bitno rasterećuju gužve u glavnom gradu - rekao je on.

Aleksić je poručio da je u tom kontekstu važna i izgradnja metroa i kvalitetno uređenje javnog prevoza, kao i njegovo podsticanje, što je trend u svim gradovima sveta.

Ostavite komentar