Vesti > Politika

VAŽNA VEST ZA GRAĐANE: Provera BIRAČKOG SPISKA moguća je preko eUprave

Rešenje se dostavlja u elektronsko sanduče, u elektronskom obliku", rekla je Marić

Izvor: K1info/Tanjug

17/11/2023 > 15:05

podeli vest:

VAŽNA VEST ZA GRAĐANE: Provera BIRAČKOG SPISKA moguća je preko eUprave
Foto: Tanjug printscreen


Građani Srbije proveru biračkog spiska mogu izvršiti preko e-uprave, rekla je pomoćnica direktora Kancelarije za informacione tehnologije i elektronsku upravu Biljana Marić.

- Na portalu e-uprave je objavljena usluga koja omogućava svim punoletnim građanima Srbije da izvrše uvid da li su upisani u birački spisak i da izvrše uvid u podatke u biračkom spisku", izjavila je Marić za Tanjug i dodala da ukoliko građani nisu upisani u birački spisak, mogu podneti zahtev nadležnom organu. "Usluga je na portalu, ali Kancelarija za informacione tehnologije i e-upravu nije nadležni organ koji vrši proveru podataka upisanih u birački spisak. Nadležni organ za to je Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave - kaže Marić.

Ona ističe da je rok za postupanje po podnetom zahtevu 24 sata, bilo da je reč o zahtevu za upis u birački spisak ili zahtevu za izmenu podataka u biračkom spisku.

- Rešenje se dostavlja u elektronsko sanduče, u elektronskom obliku", rekla je Marić. Kada je reč o podnošenju zahetva za upis u birački spisak građani, nakon prijavljivanja na portal, imaju mogućnost da izaberu opciju za upis nakon čega se povlače svi njihovi podaci iz relevantnih izvornih registara - izvod iz matične knjige rođenih, podaci iz Ministartsva unutrašnjih poslova, odnosno podaci o prebivalištu i boravištu. "Te podatke građani ne mogu izmeniti na samom portalu. Ukoliko primete da neki od tih podataka nije ažuran, oni izvorno podatke moraju promeniti kod nadležnih organa, a preko portala mogu podneti zahtev Ministarstvu državne uprave da rade izmenu ukoliko su sigurni da su izmenu u izvornim registrima izvršili - izjavila je Marić.

Ona navodi da ukoliko je došlo do promene prezimena u matičnoj knjizi rođenih, a u biračkom spisku nije ažurirano, moguće je podneti zahtev za izmenu podataka u biračkom spisku preko portala, ali se ne može izvršiti promena prezimena.

- Isto važi i za prebivalište i za boravište - rekla je Marić.

Kada je reč o plaćanju poreza na imovinu, građani se mogu informisati i onlajn o visini poreza koju treba da plate.

- To je usluga lokalne poreske administracije, gde građani preko svog naloga e-uprave mogu da pristupe portalu lokalne poreske administracije i izvrše uvid u svoja poreska zaduženja. Imaju mogućnost i da na samom portalu izvrše uplatu rate poreza - kaže Marić i dodaje da je na ovaj način, do sada, izvršeno oko 40.000 transakcija.

Ona kaže da postoji i posebna usluga na portalu e-plata, koja je namenjena svim građanima i za koju građani ne moraju biti registrovani na portalu e-uprave.

- Dovoljno je da je pokrenu iz pretraživača na internetu i izaberu jedan od 65 postupaka, koliko se trenutno nalazi na ovoj usluzi i da izvrše plaćanja -  kaže Marić i dodaje da se putem ove usluge, za dve godine, izvršilo oko 11,6 miliona transakcija.

Kada je reč o besplatnim elektronskim izvodima, koje obezbeđuje e-uprava, Marić kaže da su oni u potpunosti validni kao i izvodi u papirnom obliku.

- Građani na portalu mogu da pribave izvod iz matične knjige rođenih, izvod iz matične knjige venčanih, izvod iz matične knjige umrlih, izvod iz knjige državljana Srbije - rekla je Marić i dodala da se građani, putem portala, sami mogu opredeliti da li izvod žele u elektronskom ili papirnom obliku, kao i da izvode mogu izvaditi i za članove svoje porodice.

Foto: Tanjug printscreen

 

Na pitanje koju elektronsku uslugu najčešće koriste pravna lica, Marić kaže da je to usluga programa Moja prva plata.

- Već je treći ciklus ovog programa i trenutno je završeno prijavljivanje poslodavaca na ovaj program. Imamo oko 10.000 prijavljenih poslodavaca, na preko 16.500 pozicija. Broj pozicija je znatno veći u odnosu na prošlu godinu", izjavila je Marić. Što se tiče potpisivanja u klaudu, Marić kaže da je reč o usluzi koja omogućava elektronsko potpisivanje dokumenata kvalifikovanim elektronskim sertifikatom u klaudu. "Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu je sertifikovana za kvalifikovani elektronski sertifikat u klaudu, gde vama više nije potreban sertifikat na nekom fizičkom medijumu, gde ne morate da imate računar da bi pokrenuli neku uslugu, dovoljno da imate mobilni telefon i na njemu instaliranu aplikaciju ConsentID - kaže Marić i dodaje da ova usluga daje mogućnost da se elektronski potpisuju sva dokumenta.

Ostavite komentar