NE PRITISKAJTE BROJ 1! Jedan pogrešan pritisak na taster na telefonu i ostaćete bez novca
podeli vest:

Korisnici PayPal-a trenutno su na meti prevaranata. Naizgled nevin odgovor može imati ozbiljne posledice.
Telefon zvoni, ali broj je nepoznat. Nakon pritiska na zelenu slušalicu, glas pita: „Da li je tačno da je 299 evra skinuto sa vašeg PayPal naloga?“ Vi to poričete – i traži se da "pritisnete 1 da biste potvrdili". Nevino pitanje? Apsolutno ne.
Kako platforma za zaštitu potrošača „Mimikama“ izveštava, ovo je sofisticirana metoda telefonske prevare. Cilj je da se iskoristi trenutak šoka kako bi se žrtve naterale da reaguju impulsivno. Oni koji slede uputstva ne završavaju sa predstavnikom korisničke službe, već sa prevarantom.
U mnogim slučajevima, pozivi dolaze iz kol centara koji su posebno obučeni za izvlačenje osetljivih podataka kao što su podaci za prijavu, TAN brojevi, lozinke, pa čak i daljinski pristup uređaju žrtve. Policija takođe upozorava na takozvanu "sajbertrgovinu", jer žrtve mogu izgubiti velike sume novca.
Podmukli PayPal trik: Ovako funkcionišu prevaranti
Nakon pritiska na broj „1“, razgovor se preusmerava na navodne zaposlene koji su zapravo deo organizovane kriminalne mreže.
Ovi ljudi namerno iskorišćavaju zabrinutost korisnika kako bi stekli njihovo poverenje. Njihov cilj je pristup korisničkim nalozima ili ličnim podacima.
U nekim slučajevima, takvi razgovori završavaju u skupim redovima za pozive, gde se naplaćuje nekoliko evra po minutu.
„Mimikama“ opisuje primer iz Bavarske: žena je držana na liniji 15 minuta i ubeđivana lažnim obećanjima. Na kraju je dobila telefonski račun koji prelazi 90 evra.
Udruženja potrošača takođe upozoravaju na takve taktike. Prijavljuju šokantne pozive korisnicima Amazon-a i PayPal-a, u kojima govore o navodnim velikim transakcijama.
Profesionalno organizovani kol centri iza pokušaja prevare
Ovi pozivi obično ne dolaze od pojedinaca, već iz profesionalno organizovanih kol centara – često iz inostranstva. Prevaranti koriste lažne brojeve koji se stalno menjaju, pa tehničke blokade često ne funkcionišu.
Uprkos svim bezbednosnim merama, ove vrste prevarnih poziva svakodnevno dopiru do hiljada ljudi. Kompanije poput PayPal-a su se takođe suočile sa kritikama zbog nedovoljne proaktivnosti u obaveštavanju korisnika o ovim vrstama prevara.
Kako se zaštititi od prevara:
- Odmah spustite slušalicu ako čujete automatsku poruku koja tvrdi da je od PayPal-a ili sličnog dobavljača usluga.
- Nikada ne pratite uputstva u automatskim porukama – posebno kada je u pitanju pritiskanje tastera.
- Blokirajte sumnjive brojeve na svom uređaju.
- Prijavite incident Federalnoj agenciji za mreže (Bundesnetzagentur) ili internet portalu Watchlist.
- Odmah promenite svoje podatke za pristup ako ste ih podelili.
- Obavestite PayPal i svoju banku kako bi se sve transakcije mogle zaustaviti.
- Podnesite krivičnu prijavu, čak i ako niste pretrpeli nikakvu štetu – svaka prijava pomaže u borbi protiv mreža prevara.
- Koristite dvofaktorsku autentifikaciju za dodatnu bezbednost naloga.
Ne pritiskajte "1" ako koristite PayPal
Ova fišing prevara je jednostavna, ali veoma opasna: jedan pogrešan klik, trenutak panike – i šteta može biti ogromna.
Ko god pritisne "1" otvara vrata kriminalcima da pristupe svojim ličnim podacima.
BONUS VIDEO:
Ostavite komentar