Slobodno vreme > Mozaik

KAKVE AKCIJE, OVO JE TAKTIKA Jeste li znali zašto je u marketima hladno? Ništa nije slučajno

Telo se opušta, disanje usporava, a osećaj komfora gotovo trenutno preplavi sva čula.

Izvor: K1info

11/08/2025 > 12:43

podeli vest:

KAKVE AKCIJE, OVO JE TAKTIKA Jeste li znali zašto je u marketima hladno? Ništa nije slučajno
Foto: RINA


U vrelim letnjim danima, ulazak u klimatizovanu prodavnicu deluje kao pravo spasenje. Telo se opušta, disanje usporava, a osećaj komfora gotovo trenutno preplavi sva čula. Ali, da li je taj osvežavajući trenutak namenjen isključivo vašoj udobnosti? Stručnjaci kažu – ne baš.

Shutterstock

Ispostavlja se da iza prijatnog hladnog vazduha stoji dobro promišljena prodajna strategija koja ima cilj da vas zadrži duže i navede da potrošite više. Psiholozi potrošačkog ponašanja ističu da je „idealna“ temperatura za kupovinu od 20 do 22°C – tada se organizam ne zamara rashlađivanjem, nivo stresa opada, a mi postajemo opušteniji i skloniji impulsivnim odlukama.

Shutterstock

Letnji kontrast – ključna zamka
Tokom leta, razlika između užarene ulice i rashlađene prodavnice deluje kao nagrada. Mozak u tom trenutku brže obrađuje vizuelne podsticaje – šarene etikete, promotivne akcije poput „kupi 2, uzmi 3“ i proizvodi postavljeni tik uz ulaz postaju mnogo primamljiviji. Rezultat? U korpu završavaju stvari koje niste ni planirali.

Shutterstock

Više vremena unutra – veći račun na kasi
Hladnoća produžava vaše zadržavanje u prodavnici. Dok lagano šetate rashlađenim hodnicima, donosite niz tzv. mikroodluka – malih, neplaniranih kupovina koje, prema istraživanjima, mogu da povećaju račun i do 30%. Osim toga, niža temperatura čuva svežinu namirnica, pa i one deluju privlačnije.

Manipulacija ili briga?
Granica između udobnosti i manipulacije tanka je – hladnoća može da smanji vašu koncentraciju i pažnju koju posvećujete cenama ili sastavu proizvoda. To je primer „nevidljivog spoljnog podsticaja“ – kupac nesvesno reaguje na okruženje.

Dakle, sledeći put kada vas na ulazu u supermarket dočeka prijatan hladan talas, zapitajte se – da li je baš sve u korpi bilo na vašoj listi, ili vas je klima malo „pogurala“ da kupite više?

BONUS VIDEO:

Ostavite komentar