Priče > Reportaža

Da li biste ovaj auto PLATILI 10.000 EVRA? Saša ga je stavio na prodaju - A NEĆE DA GA PRODA

Vlasnik legendarnog, šmekerskog automobila ima komplet sređenog "Tristaća" iz 1967. u garaži, a procenio ga je na 10.000 evra

Autor: Mina Duduković

21/11/2022 > 08:30

podeli vest:

Da li biste ovaj auto PLATILI 10.000 EVRA? Saša ga je stavio na prodaju - A NEĆE DA GA PRODA
Foto: Privatna arhiva


Saša Radošević (52) iz Novog Sada postavio je oglas na jednom popularnom sajtu za prodaju automobila i nudi svoju kompletno restauiranu Zastavu 1300. U isto vreme, on "moli boga" da mu se niko ne javi, jer je uložio mnogo truda i ljubavi kako bi imao ovaj oldtajmer. 

Vlasnik legendatnog, šmekerskog automobila, ponosno kaže da na svom parkingu ima komplet sređenog "Tristaća" i da ga je okvirno procenio na 10.000 evra, ali da njegova mašina, ipak, nema cenu. 

- Većina nas može da kupi automobil od 10.000 evra, ali niko ne može da kupi osmeh koji ja imam na licu kada vozim moju "jugoslovensku mečku". Najiskrenije da vam kažem, nema tih para. Zovu me ljudi, interesuju se, na ulici se dive mojoj mašini, žele da je pogledaju i fotografišu. Svaki put mi dođe da im kažem "Oglas sam stavio samo da bih se pohvalio" - kaže u šali Radošević.

 

On dodaje da je svog dragog oldtajmera sređivao prethodnih pet godina i da mu poklanja veliku pažnju, baš kao da mu je "živi" ljubimac.

- Prvi vlasnik ga je kupio u fabrici i imam fakturu iz Zastave, servisnu knjigi i uputstvo za upotrebu. Ugledao sam ga u dvorištu njegovog drugog vlasnika, koji ga faktički nije ni vozio, a ni sređivao. Onda sam ga kupio i posvetio mu pažnju i ljubav. Sredio sam ga baš po svom ukusu. Najteže mi je bilo da pronađem majstore, jer niko nije hteo da se prihvata posla, s obzirom da je automobil 1967. godište. Ipak, uz ogroman trud uspeo sam da ga valjano "podmladim" i udahnem mu novi sjaj i život. Promenio sam delove na motoru i u menjaču, a od sumorne zelene boje nije ostalo ništa, jer se sada sija metalik bordo bojom, dok su sedišta od prirodne kože - ističe vlasnik ovog autmobila za K1 info. 

Radoševič kaže da se prvi put u životu upustio u sređivanje jednog ovako starog automobila, ali da je oduvek zaljubljenik u četvorotočkaše.

- Moj otac je imao automehaničarsku radnju. Bukvalno kako sam rastao i moja ljubav prema automobilima je rasla. Danas i ja živim od prodaje vozila, ali nikada nisam imao vremena da se bavim restauracijom. Napokon sam sebi i to priuštio i zaista sam uživao sve vreme dok je proces "podmlađivanja" mog "Tristaća" trajao, a još više kada sam ga registrovao, "krenusnuo", ubacio u prvu brzinu i provozao ga ulicama. Ljudi me zaustavljaju, pozdravljaju, mašu... A ja  sve vreme vozeći uživam i ne skidam osmeh sa lica. Takvo zadovoljstvo ne mogu da vam pruže noviji modeli - kaže naš sagovornik.

On napominje i da je Zastavu ponosno parkirao u svoje dvorište i da ne dozvoljava da se ona "oseća" usamljeno već je redovno pere, glanca i pali:

- Planiram da nastavim da sređujem stara vozila, a voleo bih da na sledećoj listi budu "Stojadin", "Fića ili "Golf". Trenutno sređujem jednog dvotočkaša i mislim da sam na odličnom putu da ponovo napravim čudo. O cifri koju sam uložio za  "Tristaća" ne bih govorio, jer je tu pre svega važna volja, ljubav i istrajnost.

Lična karta 

* Zastava 1300, ili "Tristać" je limuzina koja se proizvodila u bivšoj Jugoslaviji kao Zastava 1300 ili popularno "Tristać". 

* Ovaj automobil "rođen" je u Italiji 1961.godine

* U Kragujevcu se proizvodio sve do 1979. godine

* "Tristać" je bio san svih mladih Jugoslovena šezdesetih godina prošlog veka

* Nazivali su ga i šmekerski automobil

* Bio je službeni auto policije, a vožen je i za apotrebe vojske i državnih službi

* Jednu deceniju GSP Taxi je prevozio Beograđane žutim "Tristaćeima"

 

 

 

Ostavite komentar