Priče > Društvo

ŠAMARI I RIBICE: Srpski marketinški "stručnjaci" tačno znaju kako da - UVREDE ŽENE

Povučene reklame "Večeras ruž sa usana skida samo šamar" i "Ne diraj mi ribicu", ali - kome su upšte pale na pamet?

Autor: Katarina Milanović

13/10/2022 > 07:18

podeli vest:

ŠAMARI I RIBICE: Srpski marketinški "stručnjaci" tačno znaju kako da - UVREDE ŽENE
Foto: Shutterstock


Kompanija koja proizvodi rakiju Šamar u svojoj najnovijoj reklami bez pardona je aludirala na nasilje nad ženama i najstrašnije uvredila pripadnice nežnijeg pola u Srbiji. 

"Večeras ruž sa usana skida samo šamar" - napisali su oni u reklami koja je izazvala burne reakcije u javnosti, zbog koji su se oni kasnije pokajali i izmenili ovaj sraman slogan.

Da su se tvorci reklamnih kampanja u našoj zemlji u poslednje vreme žestoko namerili na žene pokazuje i ovaj poslednji u nizu primera, a u želji da njihova reklama izazove što više reakcija očigledno ne biraju sredstva i ne mare da li će usput nekoga uvrediti i povrediti.

 

 

Ispod ove objave nizali su komentari.

"Ne mogu da verujem, koji nacizam", "Užas", "Bolesni marketing", "Jezivo", "Ovom reklamom marketing na neki način daje podršku nasilju nad ženama" - samo su neki od njih.

Kada su videli kakav su haos i gnev građana izazvali na društvenim mrežama brže-bolje su ispravili ovu reklamu i sada glasi "Večeras ruž sa usana skida samo čaša Šamar rakije".

Zatim su se proizvođači ove rakije i izvinili svima koje je njihova reklama uvredila.

- Recept za viralni post? Nekoliko duhovitih reči, privlačan vizual spojen sa kreativnim zaokretom. Zaokret toliko kreativan, da nismo ni slutili šta sledi. Šamar rakija se zaista protivi prekomernom konzumiranju alkohola ili bilo kakvom nasilju. Nazdravljamo životu i ljubavi uz čašu savršeno izmiksane rakije i priznajemo: bolji smo u receptima za neverovatnu rakiju, nego u receptima za viralne postove. Radićemo na njima u budućnosti. Izvinjavamo se svim stranama koje bi mogle biti uvređene - napisali su oni na Facebooku nalogu.

Dobra praksa

Poverenica za za zaštitu ravnopravnosti osudila je ovakvu reklamu.

- Takva kampanja i način komuniciranja reklamne poruke je nedopustiv. Osuđujem ovaj potez, ali želim da u isto vreme i kažem da je dobro što je PR tim ove kompanije odmah shvatio da to nije u redu. Drago mi je što su se izvinili ženama i povukli spornu reklamu - rekla je ona za naš portal.

Foto: Tanjug/Filip Krainčanić

 

Podsetimo, ovo nije jedina seksistička reklama koja je zgrozila javnost u Srbiji u poslednjih par dana. 

Naime, reklamna kampanja ekološke organizacije "WWF Adria regional" izazvala je revolt među ženama. "Ne diraj mi ribicu", "Velike ribe preferiraju mali alat" i "Radije hvatam strane nego domaće ribe" - tako glase njihove objave uz pomoć kojih, tvrde oni, žele da ukažu na veliki ekološki problem.

 

 

 

 

 

Ostavite komentar