Priče > Društvo

Možemo li učiniti da se "RIBNIKAR" NIKADA NE PONOVI? Pogledajte 10 MERA bezbednosti koje je predložila PROFESORKA

Profesorka Tatjana dala je listu preventivnih mera za bezbednost u školama

Izvor: K1info/kurir.rs

Autor: Kristina Jokić

08/03/2024 > 13:39

podeli vest:

Možemo li učiniti da se "RIBNIKAR" NIKADA NE PONOVI? Pogledajte 10 MERA bezbednosti koje je predložila PROFESORKA
Foto: Tanjug printscreen


Nakon tragičnog incidenta u "Ribnikaru" 3. maja 2023. godine, koji je potresao Srbiju i svet, pitanje bezbednosti u školama postalo je centralna tema.

Na sajtu "Zelena učionica" pitanja o bezbednosti u školama postavila je Tatjana Jovanović, master profesor Srpskog jezika i književnosti.

- Prisustvo školskih policajaca predstavlja dobar način da se očuva bezbednost, ali bezbednost dece je sistemski izazov koji zahteva holistički pristup. U tom smislu, evo nekoliko predloga kako bismo razmotrili dodatne preventivne mere - dodala je i navela mere koje bi, prema njenom mišljenju, dale rezultate, a koje prenosimo u celosti:

Foto: TANJUG/ ZORAN ŽESTIĆ/ bg

 
1. Detektori metala

Iako, kako kažu iz policije, skupi, ulaganje države u detektore metala može biti ključno za otkrivanje oružja pre nego što uđe ili na samom ulazu u školu. Treba razmotriti i mogućnost zajedničkog finansiranja ovih detektora;

2. Video nadzor i sigurnosne kamere 

Postavljanje kamera na ključnim mestima u školama može biti veoma korisno kako bi se pratila aktivnost dece i reagovalo na bilo kakve sumnjive situacije;

Foto: ATA Images

 
3. Školski policajci sa proaktivnim pristupom

Potrebno je ohrabrivati policajce da aktivno sarađuju sa đacima, gradeći poverenje i stvarajući atmosferu u kojoj se bezbednost ceni;

4. Povećanje svesti o mentalnom zdravlju

Različiti programi koji podstiču praćenje mentalnog zdravlja učenika može pomoći u prepoznavanju potencijalnih problema i sprečavanju nasilja;

5. Visoko tehnološka inovacija

Razvijanje tehnoloških rešenja poput softvera za praćenje onlajn aktivnosti učenika može pomoći da se identifikuju potencijalni problemi pre nego što eskaliraju;

6. Edukacija za nastavno osoblje i roditelje

Pružanje dodatnih obuka o prepoznavanju znakova potencijalnih problema i pravilnom postupanju u kriznim situacijama takođe može biti značajno;

Foto: Tanjug/Marko Đoković

 
7. Razvoj školskih programa za rešavanje konflikata

Implementacija programa koji podstiču konstruktivni dijalog i rešavanje sukoba mogu prevenirati nasilje medu učenicima. Ovo se može realizovati i putem predavanja Ministarstva unutrašnjih poslova koja bi se održavala u školama;

8. Razvoj sigurnosnih procedura

U vezi sa prethodnim predlogom, škola i MUP mogu kroz razlicite projekte definisati i jasne procedure i prakse u slucaju incidenta, za učenike i osoblje;

9. Saradnja sa lokalnom zajednicom

Uključivanje lokalne zajednice u proces očuvanja bezbednosti u školama predstavlja važnu komponentu sistema prevencije. Lokalna podrška doprinosi stvaranju sigurnijeg okruženja za decu zajedničkim pristupom rešavanju problema. Lokalne vlasti mogu pomoći u pružanju resursa školama, dok građanski angažman takođe igra vitalnu ulogu;

10. Jačanje pravne odgovornosti

Postavljanje jasnih pravnih okvira koji će utvrditi odgovornost za nesavesno postupanje u vezi sa bezbednošću dece u školi veoma je značajno;

Tatjana Jovanović, master profesor srpskog jezika i književnosti u tekstu "Kad bi nastavnike pitali: 10 predloga nastavnice kako škole učiniti bezbednim" kaže i da aktivno angažovanje roditelja, koji su prvi čuvari svoje dece, igra presudnu ulogu u ovom procesu.

Ostavite komentar