Priče > Biznis

PAZITE SE, NOVA PREVARA NA BUKINGU! Evo kako pokušavaju da vas POKRADU!

Svaki put, posle nekog vremena nakon "hakovane" poruke stizalo je i obaveštenje hotela da ignorišemo prethodnu poruku

Izvor: K1info/telegraf.rs

Autor: Ognjen Nestorović

19/02/2024 > 17:45

podeli vest:

PAZITE SE, NOVA PREVARA NA BUKINGU! Evo kako pokušavaju da vas POKRADU!
Foto: K1info/Shutterstock/Freepik/Wikipedia


Ukoliko često putujete koristeći usluge smeštaja preko Booking.com, obavezno ovo pročitajte i pogledajte video u prilogu, jer u pitanju je nova vrsta prevare, koja deluje toliko uverljivo da možete bukvalno za tren oka biti pokradeni. Sam Booking.com nije učesnik u prevari, ali je njihova platforma očigledno hakovana i iskorišćena za pokušaj krađe podataka njihovih korisnika.

Poslednjih nekoliko meseci dosta korisnika popularne platforme za putovanja Booking.com žalilo se na istu stvar: U DM na samom bookingu su im stizale poruke od hotela u kojima su već rezervisali ili već uplatili smeštaj uz zahtev da se klikne na link i potvrde podaci o platnoj kartici. Svako ko bi kliknuo i nastavio proces postao bi potencijalna žrtva prevare kojoj bi platna kartica mogla da bude zloupotrebljena, a novac sa računa skinut.

Nama se ovak slučaj dogodio u poslednjih nekoliko meseci, kada smo od hotela, koji smo rezervisali 6 meseci unapred dobili čak 4 puta poruke koje su bile potpisane ili imenom hotela ili kao Booking Support... poruke su mahom bile slične i traženo nam je da "ponovo damo podatke o platnoj kartici u svrhu ažuriranja", i da će nam, ukoliko to ne uradimo u roku od 24 sata rezervacija biti otkazana.

Ono što je dodatno opasna stvar je što poruka nije stizala samo na naš lični mail (povezan s bookingom), već i direktno u naš inbox na bookingu i da je stizala direktno od hotela koji smo rezervisali, što daje mnogima lažnu sliku da je postupak koji traže zaista neophodan.

Svaki put, posle nekog vremena nakon "hakovane" poruke stizalo je i obaveštenje hotela da ignorišemo prethodnu poruku i da ne klikćemo ni na kakve linkove, kao i da su naši podaci kod njih sigurni.

Na kraju smo i Customer servisu Bookinga poslali žalbu tražeći da nam objasne šta se događa i od njih smo dobili potvrdu da je reč o prevari i pokušaju krađe, koju u njihovo i ime hotela koji se kod njih oglašavaju radi neko treći. Takođe, uz izvinjenje i uveravanje da su naši podaci sigurni, daju i upozorenje da, ukoliko smo kliknuli na hakovani link obavezno promenimo šifru našeg naloga na bookingu, a u slučaju da smo već oštećeni da kontaktiramo i lokalne organe (policiju), što znači da stvar nije ni malo naivna.

Inače, usluge bookinga koristimo godinama i nikada nismo imali gotovo nijeda problem do sada, a na na isti pokušaj prevare u poslednjih nekoliko dana  na društvenim mrežama požalilo se dosta ljudi.

Ostavite komentar