Kultura > Muzika

GALA koncert "Callas 100" u Narodnom pozorištu: Operski UMETNICI Vasiliki Karajani i Andrea Kare otvaraju festival BEMUS

Karajani i Kare deliće pozornicu sa bugarskim dirigentom Dijanom Čobanovim, uz Orkestar i Hor Narodnog pozorišta u Beogradu

Izvor: K1info/Tanjug

07/10/2023 > 09:12

podeli vest:

GALA koncert "Callas 100" u Narodnom pozorištu: Operski UMETNICI Vasiliki Karajani i Andrea Kare otvaraju festival BEMUS
Foto: Screenshot Tanjug video


Grčka operska umetnica Vasiliki Karajani i italijanski tenor Andrea Kare gostovaće prvi put u Srbiji 8. oktobra na svečanom otvaranju festivala Beogradske muzičke svečanosti - BEMUS, a za agenciju Tanjug izjavili su da su izuzetno srećni što su konačno posetili našu zemlju i gostuju na antologijskom festivalu.

Na velikoj sceni Narodnog pozorišta u nedelju, grčka operska diva će nastupiti na Gala koncertu "Callas 100", povodom 100. godišnjice rođenja dive Marije Kalas.

- Posebno sam uzbuđena što dolazim prvi put kod vas i još imam priliku da pevam na koncertu na kome se slavi lik i delo divne Marije Kalas. Ja kao Grkinja dolazim u Beograd da pevam na koncertu o grčkoj umetnici. Ponosna sam što je Kalas iz moje zemlje - rekla je za Tanjug Karajani, i dodala da joj je drago što se slave dva jubileja - BEMUS obeležava 55 godina postojanja, a koncert 100 godina dive Kalas.

Američko-grčka umetnica Marija Kalas (Njujork, 1923 – Pariz, 1977) bila je velika inspiracija mnogim divama - sopranima, tako i Vasiliki Karajani, što i sama ističe.

Foto: CBS Television, Public domain, via Wikimedia Commons

Marija Kalas (1958)

Grčka operska diva Karajani deliće pozornicu sa italijanskim tenorom Andreom Kareom, bugarskim dirigentom Dijanom Čobanovim uz Orkestar i Hor Narodnog pozorišta u Beogradu.

- Pripremili smo program koji u potpunosti predstavlja arije koje je sve pevala Kalasova širom sveta, od "Travijate", preko "Norme" do "Hamleta" - približila je program grčka operska pevačica i dodala da je pronašla originalne beleške od Kalasove u pripremi operskih izvođenja, što je navodi na činjenicu da je Marija Kalas razmišljala uvek na grčkom jeziku.

Program prve Gala noći uključuje kompozitore i njihova uzvišena dela: Vinčenco Belini - Uvertira i arija iz opera "Norma", arija iz II čina opere "Mesečarka", arija iz I čina opere "Puritanci", Frančesko Čilea - arija iz II čina opere "Arlezijanka", Ambroaz Toma - scena Ofelijinog ludila iz IV čina opere "Hamlet", Đuzepe Verdi - arija iz II čina opere "Lujza Miler", arija IV čina opere "Magbet", Hor Ciganki i matadora, duet Violete i Alfreda Žermona iz III čina opere "Travijata", Umberto Đordano - arija iz II čina opere "Fedora", Đakomo Pučini - Brujeći hor iz "Madam Baterflaj", Intermeco iz III čina opere "Manon Lesko", arija III čina "Toskev.

- Svi zajedno smo kreirali ovako bogat repertoar za koncert otvaranja BEMUS-a kod vas. To je bila saradnja našeg dirigenta Dijana Čobanova i nas kao solista, dogovarali smo da budu najpopularnije arije u kojima će publika, nadamo se, uživati u nedelju veče - ocenila je Karajani.

Ona ima i sledeće angažmane kao uloga Glauka u operi "Medeja" Luiđija Kerubinija, u koprodukciji Metropoliten opere, Grčke narodne opere i Čikaške opere u Kulturnom centru "Stavros Nijarhos", kao i još jedno opersko gala veče u Operi Monte Karla, posvećeno takođe 100. godišnjici rođenja Marije Kalas.

Foto: Screenshot Tanjug video

Vasiliki Karajani, sopran

- Ranije sam tokom ove godine imala više tih operskih večeri koje su povodom Marije Kalas, bilo ih je zaista puno. Za mene je jedno veče bilo veoma posebno, kada sam nastupala u grčkom teatru blizu Akropolisa. Tamo je Marija Kalas pevala 1957. godine i natempirali smo datum koncerta 16. septembar, što je dan njene smrti. Uspeli smo da izvedeno kompletno isti program koji je ona pevala te 1957., što je neverovatno - pohvalila se operska dama.

Koncert "Callas 100" u nedelju na Velikoj sceni Narodnog pozorišta donosi pravu internacionalnu ekipu umetnika: sopran Vasiliki Karajani je iz Grčke, kolega tenor Andrea Kare iz Italije, dirigent Dijan Čobanov iz Bugarske, dok je Hor iz Srbije.

 - Veoma mi je zanimljivo što dolazimo iz različitih zemalja Evrope. Veoma je važno da na ovaj način okupimo muzičke umetnike zajedno na koncertu. Muzika nije stvar nacionalnosti, nikad nije ni bila. Muzika je međunarodni jezik - zaključila je Vasiliki Karajani za Tanjug.

Italijanski tenor Andrea Kare za Tanjug kaže da nije stigao podrobno da razgleda Beograd, jer je stigao u četvrtak uveče, te je imao priliku samo malo da prošeta gradom.

- Do sada koliko sam video Beograd, moram reći da mi se veoma sviđa, mislim da je prelep grad. Upoznao sam samo ljubazne ljude, što me raduje. Nisam stigao da pričam sa umetnicima u Narodnom pozorištu, to me tek čeka. Verujem da će mi biti neophodno da uzmem odmor i na miru dođem kod vas i upoznam se sa vašom istorijom i da mogu bolje da istražujem - istakao je Kare.

Foto: Screenshot Tanjug video

Andrea Kare, tenor

Italijanski tenor je naglasio da je veoma ponosan zbog poziva koji je dobio od direkcije BEMUS-a za ovaj gala koncert, ali i pomalo iznenađen što će kao tenor pevati arije na repertoaru posvećenom divi Mariji Kalas.

- Kada pomislim na Mariju Kalas, smatram da je bila veoma posebna kao velika umetnica, bez pogovora jedna od najvećih ikada. Ostavila nam je zaista pravo zaveštanje, nasleđe sa tako bogatom karijerom - ocenio je Kare, rođen u Torinu (Italija).

Kritičari smatraju Karea jednim od najboljih tumača uloge Don Hosea u operi "Karmen" Žorža Bizea. Njegov širok repertoar obuhvata uloge Alfreda (Travijata), "Don Karlos", "Bal pod maskama", "Madam Baterflaj", "Toska", "Boemi", "Aida".

- Mislim da preteruju, ali hvala stručnoj javnosti na tome. Srećan sam i ponosan što tako misle. Meni lično rola Dona Hosea je omiljena u repertoaru koji igram. Baš tu ulogu najčešće i igram, "Karmen" je uvek popularna opera. Don Hose je takav katarzičan lik koji prikazuje da svi u sebi imamo dobre i loše strane - opisao je Kare.

Italijanski umetnik nije ranije sarađivao sa dirigentom Čobanovim, o kome je slušao sve najbolje, te se nada da će imati uspešan koncert na BEMUS-u.

- Zahtevan deo koncerta "Callas 100" je što kada pevamo arije moramo da izlazimo iz svojih uloga veoma brzo, nemamo vremena ni prilike da "zagrejemo" naše karaktere. I na to sam navikao tokom karijere. Obično ništa ne očekujem kada imam koncerte u novoj zemlji, samo se prepustim trenutku da me vodi, i nadam da ćemo svi u nedelju imati jedinstvenu, dobru energiju - zaključio je Andrea Kare za Tanjug.

Ostavite komentar