Bjelogrlić na SCENI kao nekad: Ovacije za glumce BDP u Podgorici
Satiru o pojedincu u represivnom sistemu, koja je sinoć izvedena, obeležio je povratak Dragana Bjelogrlića na scenu
12.02.2023
PozorišteKultura i umetnost > Pozorište
Umetniku je potrebno obezbediti autonomiju i slobodu, ali i egzistenciju. Ne tiče se ovo pitanje samo glumaca i umetnika, već svih
podeli vest:
Čuveni italijanski pozorišni reditelj Paolo Mađeli, koji je bogatu karijeru gradio i u svetu i u Jugoslaviji, vratio se na naše prostore sa novom predstavom "Otac" čija je premijera zakazana za 27. mart na sceni Ateljea 212, a specijalno za Tanjug kaže da se ljudi danas uveliko ponašaju kao da su besmrtni, što dovodi do mnogobrojnih katastrofa širom planete.
- Danas se ljudi ponašaju kao da su besmrtni. To nas onda vodi stalno u katastrofu. U ratove, eksploataciju, do divljeg kapitalizma, koji i dalje duboko prezirem. Ipak, ranije se nekako moglo lakše disati oko svih tih problema, novca i sličnog - kaže proslavljeni pozorišni režiser, koji je napomenuo da su slični problemi prisutni i u Toskani odakle dolazi, a gde živi oko četiri miliona ljudi.
Satiru o pojedincu u represivnom sistemu, koja je sinoć izvedena, obeležio je povratak Dragana Bjelogrlića na scenu
12.02.2023
PozorištePrema njenim rečima, prvi čin je muško-ženska duo scena, uz akcenat na "ženama, šta žele i šta bi bilo kad bi se uloge zamenile"
10.02.2023
PozorišteProbe nove predstave "Otac", prema drami francuskog književnika i dramaturga Florijana Zelera, počele su krajem januara u pozorištu Atelje 212, a igraju Vojislav Voja Brajović, Hana Selimović, Ivan Mihailović, Isidora Simijonović, Dragana Varagić i Marko Grabež.
- Trenutno smo u probama drame "Otac" i mogu reći da se nalazimo kao u nekim građevinskim radovima, mada ne volim tu vrstu komparacije. Priznajem, ne volim građevinske poslove. Veliki sam neprijatelj građevinaca u čitavom svetu. Mogu reći da sada na probama kao da postavljamo temelje jedne kuće koja na neki način zauzima svoj duhovni prostor - opisao je Mađeli proces rada na predstavi.
Ostavio je Mađeli dubok trag u istoriji Ateljea 212, kada je na scenu postavio svoje uspešne predstave - "Divovi iz planine" (1974), "Kod lepog izgleda" (1976), "Priče iz Bečke šume" (1983), "Metastabilni Graal" i "Pariska komuna" (1988).
Mađeli je poslednji put u Beogradu režirao u JDP-u 2007. godine i to komad "Na dnu" Maksima Gorkog, a pre toga i "Italijansku noć" (2004) Edena fon Horvata. U Srbiji je gostovao i kasnije - 2018. godine, kada je u Subotici na sceni pozorišta Deže Kostolanji, upravnika Andraša Urbana, postavio komad "Gorski divovi".
- Prvo sam radio u Italiji, a onda u Srbiji, odnosno tadašnjoj Jugoslaviji. Vrata su mi se najviše otključala u Beogradu. Ali posle sam radio i u Ljubljani, Skoplju, Splitu, Zagrebu. Ipak, Beograd je bio taj prvi impuls, odnosno festival Bitef. Prava kolevka avangarde, ne samo u pogledu teatra, već i ostalih umetnosti - naveo je Mađeli i spomenuo da je na festivalu Bemus upoznao velikog američkog džez muzičara - pijanistu Čika Koriju, a na FEST-u antologijske italijanske reditelje: Pjera Paola Pazolinija i Mikelanđela Antonionija.
Predstava, koju je u utorak 7. februara izveo Luka Živković, je nešto što se do sad nije izvodilo
08.02.2023
ReportažaKoncert povodom Prešernovog dana bio je zamišljen iz dva čina, a svaki je bio u trajanju od jednog školskog časa
04.02.2023
PozorišteOd 70-ih godina 20. veka on je bio važna figura na Bitefu gde je upoznavao vodeće avangardne ličnosti Evrope tog vremena.
- Jovan Ćirilov i Mira Trailović su ljudi koje se ne mogu upoznati dva puta u životu. Imao sam veliku sreću da budem veoma blizak sa njima. Postojala je velika simpatija i empatija, možda zato što sam dolazio iz Toskane, te smo imali divan dijalog uvek. Kraljica Viktorija je recimo bila u Ateljeu 212. U ovom pozorištu sam upoznao davno i velikog Boba Vilsona. Istina, dosta godina je od tada prošlo, ali danas i dalje nema dva ili tri Boba Vilsona na celom svetu - ocenio je Mađeli.
Italijanski reditelj uspeva da prati repertoare beogradskih i srpskih pozorišta. Trudi se da bude u toku i oduševljen je predstavom "Tartif" (2019) prema Molijeru, u režiji pokojnog umetnika Igora Vuka Torbice, koja se igra na sceni Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu.
Mađeli pozdravlja takve poduhvate, ali i primećuje da se inače premalo sredstava izdvaja za kulturu u Srbiji, te i nema "dovoljno prometa i razmene glumaca i drugih dramskih umetnika".
- Sve je to prilično alarmantna situacija. Po hitnom postupku treba reagovati i ulagati više u film, muziku, teatar, slikarstvo, književnost... - poručuje Mađeli.
Sa druge strane, svestan je koliko se mnogo snima igranog programa za male ekrane u našoj zemlji. Kako navodi "glumci u njegovoj podeli predstave "Otac" često su na snimanjima tv serija", ali je srećan što barem uvek na vreme prijave odsustvo sa proba.
- Shvatam da glumci moraju danas od nečega da žive. Umetniku je potrebno danas obezbediti autonomiju i slobodu, ali i egzistenciju. Ne tiče se ovo pitanje samo glumaca i umetnika, već i svih ljudi. Svima je potreban bolji život - naglasio je reditelj.
Predstava Viva Dance Academy na jedinstven način govori o raspadu Jugoslavije, mladim ljudima i deci rata 90-tih
03.02.2023
Pozorište"Drveće pleše” je plesno-pozorišna predstava na otvorenom koja se bavi važnošću očuvanja drveća
01.02.2023
PozorišteKako je direktor Ateljea 212 Novica Antić ranije najavio medijima, Mađeli bi trebalo da za ovaj teatar režira i najnoviji komad Biljane Srbljanović koji je još uvek u nastajanju.
- Režirao sam njene drame u Francuskoj, Belgiji, Italiji, a onda sam poželeo da radim neki njen novi tekst, kao praizvedbu, ovde u Srbiji. Bili smo u kontaktu, ona je dugo pisala, ali eto još uvek nije završila dramu. Sigurno ima neki svoj razlog - objasnio je Mađeli situaciju sa tim još uvek nerealizovanim projektom, a onda mu je, kako kaže, upravnik Ateljea 212 ponudio pozorišni komad "Otac".
Nedavno se video u Beogradu sa Predragom Mikijem Manojlovićem. Družili su se, kako kaže, na večeri.
- Možda ćemo sarađivati na nekom pozorišnom projektu. Nemamo konkretne planove oko same realizacije.
Mađeliju se sviđa što Manojlović i pored snimanja filmova, voli da i dalje igra u pozorištu.
On je dodao da nije siguran da pozorište može danas da ima revolucionarne sposobnosti kao nekada, jer je to moglo da postigne onda kada je bio jedini medij.
- Od pojave radija, teatar prestaje da ima taj masovni uticaj. U pravu je Miki Manojlović kada kaže da je pozorište još uvek jedina soba gde se može sanjati, jedini prostor koji mora biti izvan politike i bilo čije kontrole. Da li može biti tako? Mislim da može ako teatar ima dobrog upravnika. U svakom slučaju, siguran sam da se na čelu jedne pozorišne kuće može biti strejt, da se podvuče crta i da se odnosi prema tome da je to prostor istine pre svega - isticao je umetnik, čija biorafija kaže da je studirao pozorišnu režiju i slavistiku.
On je ocenio da je danas pozorište prilično nedefinisano, nejasno, kako je opisao - "malo levo, malo desno".
- Pomalo produkcioni teatar, onda je u formi potrošačkog društva. Znači komercijalne hit predstave. Malo i umetnički, a nije dovoljno u nečemu što zahteva punu pažnju. Naravno, nemam ništa protiv da publika dolazi ponekad u pozorište i da se nasmeje, ali samo pod uslovom, što bi rekao Bertolt Breht - "neka to bude inteligentni smeh" - siguran je Mađeli.
Glumica je izjavila da u početku nije dovoljno razumela koliko deca znaju i shvataju, misleći da je dečjoj publici potrebno da se podcrtava
30.01.2023
PozorišteOperu Đakoma Pučinija režirao je Mario Pavle del Monako dok je dirigent bio Stefano Romani
27.01.2023
PozorišteKljučnu ulogu u donošenju odluke o produžetku ugovora sa ljudima iz Teatra na Brdu odigrao je predsednik Srbije
25.01.2023
PozorišteOsnovu baletske predstave čini bajkovita božićna avantura, zasnovana na priči E.T.A. Hofmana "Krcko Oraščić i Kralj miševa" iz 1816. godine
20.01.2023
PozorištePre nekoliko godina roker je izabrao gde će biti sahranjen...
05.09.2024
SudbineNebojša je bio osnivač romske redakcije na radiu Sombor, gde je svojim emisijama pronosio lepotu romske muzike i priče
05.09.2024
SudbineTačno vreme kada će Borino telo danas biti u Čačku je neizvesno, ono zavisi od papirologije
05.09.2024
SudbineOd Bore se i danas opraštaju brojne kolege, prijatelji, fanovi širom Srbije
05.09.2024
SudbineNajviše uloga, preko četrdeset, odigrala je na scenama svoje kuće, u Jugoslovenskom dramskom pozorištu
04.09.2024
SudbineBora Čorba je umro u bolnici u Ljubljani
04.09.2024
SudbinePostoji grupa ljudi koja nas prati na svakom koncertu, oni su toliko verni..., govorio je legendarni Bora Đorđević
04.09.2024
SudbineBrnabić kaže da je odrasla uz pesme Riblje čorbe i da su Bora Đorđević i njegova grupa obeležili živote cele njene generacije
04.09.2024
SudbineJedna osoba lakše je povređena u udesu koji se tokom noći dogodio u Beogradu
pre 6 minuta
BeogradNajniža temperatura oko 17, a najviša oko 22 stepena Celzijusa
pre 29 minuta
SrbijaEmisija "Uranak" emituje se svakog jutra od 7.25 časova uživo na K1 televiziji
pre 1 sat
SrbijaPorodica je podnela žalbu lokalnoj policiji, optužujući lekara za nemar i nesavesno lečenje
pre 9 sati
SvetOn je pozvao na razmatranje uvođenja pravila koja bi obezbedila da punoletni građani imaju pristup bezbednom i proverenom proizvodu
pre 10 sati
SvetZločin se dogodio u nedelju u večernjim časovima u Ulici Save Kostića
pre 11 sati
HronikaPotres je registrovan nešto pre 19 časova
pre 11 sati
SrbijaVečeras se u većini zemlje očekuju pljuskovi sa grmljavinom
pre 11 sati
SrbijaNa naplatnim stanicama nema zadržavanja vozila
pre 13 sati
SrbijaPredsednik Vučić razgovaraće na sastanku o pitanjima vezanih za Kosovo i Metohiju
pre 15 sati
PolitikaŠumski požar u selu Kutolovu gasilo je 10 vatrogasaca-spasilaca sa četiri vozila
pre 14 sati
HronikaMinistar se osvrnuo i na najavu predsednika Vučića o ulaganjima u lokalne i regionalne puteve u vrednosti od milijardu evra
pre 15 sati
SrbijaVeljko Belivuk se danas branio pred sudom
pre 16 sati
SrbijaMladić (23) je bio pod dejstvom alkohola i droge
pre 16 sati
Hronika
Ostavite komentar