STIŽU SNEG I LEDENA KIŠA! RHMZ upozorava: Noć donosi "mleko" na putevima, evo kakvo će vreme biti do kraja decembra
VREME
podeli vest:
Praznici su vreme kada mnogi žele da zablistaju, bilo na porodičnim okupljanjima, na dočeku Nove godine ili u svojoj kući. Međutim, jednoj ženi dugo čekana kupovina za doček Nove godine je prošla po zlu. Umesto glamurozne haljine dobila je pravo modno razočaranje kada joj je haljina, naručena putem interneta, stigla u - neprepoznatljivom izdanju.
Svoje neugodno iskustvo podelila je na društvenoj mreži Threads, a objava o katastrofalnoj online kupovini u vrlo kratkom roku postala je viralna.
Melisa Hart nadala se da će praznike provesti u raskošnoj haljini sa dubokim dekolteom, cvetnim dezenom i elegantnim rukavima – komadu koji je, barem prema fotografijama, izgledao kao stvoren za glamurozno praznično izdanje. Međutim, kada je paket stigao na njenu adresu, dočekalo ju je neugodno iznenađenje.
Umesto haljine sa slike, dobila je jeftinu imitaciju koja je sa originalom imala vrlo malo zajedničkog.
U objavi je uporedila fotografiju proizvoda kakav je naručila sa onim što joj je zapravo stiglo.
"Šta sam naručila… šta sam dobila! Online kupovina je grozna! Ove godine biram divlji stil otkačenog ružnog božićnog džempera", napisala je razočarana Melisa.
Iako nije otkrila sa koje je stranice naručila sporni odevni predmet niti koja je cena haljine, njeni pratioci nisu dugo čekali sa pretpostavkama. Mnogi su uvereni da je fotografija haljine sa oglasa zapravo bila generisana veštačkom inteligencijom – praksa koja je sve češća u online prodaji i često dovodi do ovakvih situacija.
"Dušo, ubuduće stavi proizvode u AI filtere pre kupovine. Lekcija za sledeći put", poručila joj je jedna korisnica, sugerišući da haljina kakvu je želela verovatno ni ne postoji. Drugi su bili još direktniji: "Iskreno, nadam se da ste očekivali ovakav ishod jer je prva slika prilično očigledno AI generisana, a to uglavnom znači – prevara."
Sve više internet prodavnica koristi slike generisane veštačkom inteligencijom za promociju svojih proizvoda. Razlog je jednostavan, znatno su jeftinije od profesionalnog fotografisanja koje uključuje modele, fotografe i studijski prostor, što je posebno primamljivo manjim prodavcima.
AI alati omogućavaju i brzo prilagođavanje vizuala različitim kampanjama ili ciljnim grupama. Isti komad odeće može da se prikaže na modelima različite telesne građe, godina ili boje kože, čime se kupcima olakšava zamišljanje kako bi proizvod mogao, navodno, da izgleda na njima. Uz to, veb-stranice deluju vizuelno ujednačenije i profesionalnije.
Takva praksa ima i svoju tamnu stranu. U stvarnosti proizvodi često izgledaju potpuno drugačije nego na digitalno "ispeglanim" slikama, što kod kupaca izaziva razočaranje i osećaj da su prevareni – baš kao u Melisinom slučaju.
BONUS VIDEO
Veštačka inteligencija analizira globalne i lokalne rizike koji bi mogli da ugroze našu zemlju
16.12.2025
ZANIMLJIVOSTI
Ostavite komentar