NOVA PRAVILA ZA AUTOMOBILE: Evo šta će biti dozvoljeno od 1. decembra 2025. godine
podeli vest:

Od 1. decembra 2025. godine, u Nemačkoj će biti dozvoljeno daljinsko upravljanje vozilima u javnom saobraćaju u okviru petogodišnje probne faze. To su vozila koja ne voze autonomno, već se daljinski kontrolišu od strane osobe iz posebnog centra, bez da se sama nalazi u vozilu.
Nemačko Ministarstvo saobraćaja usvojilo je novu uredbu o daljinskom upravljanju vozilima u drumskom saobraćaju (Sträßenverkehr-Fernlenk-Verordnung – StVFernLV), kojom je prvi put stvoren pravni okvir za ovu vrstu vožnje. Cilj je da se podrže inovacije u mobilnosti, a da se pritom ne zanemaruje bezbednost.
Moguće primene:
Deljenje automobila i robotaksi: Nakon upotrebe, vozila se mogu sama premestiti do sledećeg korisnika.
Autonomna vozila: Ukoliko naiđu na komplikovanu situaciju, upravljanje može preuzeti daljinski operater.
Ruralna područja i noćni saobraćaj: Robotaksi bez vozača može pružiti usluge tamo gde je transport manje razvijen.
Lokalni javni prevoz: Opštine mogu uvesti daljinski upravljana vozila kao dopunu postojećim linijama.
Logistika: Daljinsko upravljanje može poboljšati efikasnost transporta robe.
Mere bezbednosti i ograničenja:
Nova uredba predviđa stroge bezbednosne uslove kako bi se sprečili rizici:
- Maksimalna brzina: 80 km/h.
- U slučaju smanjenja kvaliteta veze, vozilo mora automatski smanjiti brzinu, a u slučaju prekida veze - bezbedno se zaustaviti.
- Dozvoljeni su samo kontrolni centri sa više komunikacionih veza, jakim IT bezbednosnim sistemima i dobro obučenim operaterima, koji su pod stalnim nadzorom.
Do sada nisu zabeležene veće nesreće sa ovim vrstama vozila na javnim putevima.
Uticaj na druge učesnike u saobraćaju
Teleupravljana vozila donose nove izazove, kao što su:
- Kašnjenja u prenosu signala
- Potencijalni gubitak mrežne veze
- Ograničen uvid operatera u situaciju na putu
Rizici od sajber napada
Međutim, uredba ozbiljno tretira takve rizike i propisuje rešenja kroz tehničke mere i protokole. Generalno, rizik za druge učesnike u saobraćaju nije veći nego kod konvencionalne vožnje, pod uslovom da su ispunjeni svi bezbednosni zahtevi.
Novi nemački propis otvara vrata novoj eri mobilnosti, u kojoj se daljinsko upravljanje vozilima koristi za veću efikasnost, fleksibilnost i bezbednost, posebno u urbanim sredinama, logistici i javnom prevozu – uz jasno definisane tehničke i bezbednosne standarde.
BONUS VIDEO:
SVEŽE JUTRO U SRBIJI Pljuskovi tokom prepodneva, a evo kada stiže stabilizacija vremena
U prestonici će tokom popodneva duvati košava
15.09.2025
Vesti
Ostavite komentar