NEKI SU IZGUBILI VIŠE OD 10.000 EVRA! Evo na koje prevare ljudi najčešće nasedaju
podeli vest:

Neki potrošači su izgubili više od 10.000 evra jer su nasedali na lažne onlajn prodavnice. Iako je udeo žrtava sa tako visokim gubicima relativno nizak (1,6%), značajan broj ispitanika (34,4%) pretrpeo je štetu između 100 i 1.000 evra.
Prema Šufi (nemačka organizacija koja ima ključnu ulogu u kreditnom sistemu zemlje), lažne prodavnice čine najveći broj onlajn prevara. Čak 37% svih slučajeva odnosi se na situacije u kojima kupci nisu dobili naručenu robu ili su dobili jeftine zamene.
Saveti za potrošače posebno upozoravaju na lažne sajtove za prodaju bicikala, koji se aktiviraju uoči sezone aktivnosti na otvorenom.
Druge uobičajene prevare - "skem" i krađa identiteta
Prevara (25% slučajeva) – prevara u kojoj se žrtve navode da prebace novac lažnim obećanjima (ljubav, poslovi, jeftini stanovi).
Krađa identiteta (22%) – zlonamerno korišćenje tuđih ličnih ili bankarskih podataka.
Zamke za pretplatu (19%) – prevarivanje korisnika da potpišu dugoročne ugovore sa skrivenim troškovima.
Šta žrtve rade nakon što su prevarene?
– 40% je prijavilo prevaru policiji.
– 35% je promenilo svoje podatke za prijavu.
Kako proveriti da li su vaši podaci ukradeni?
Šufa nudi besplatnu uslugu IdentChecker koja proverava da li su vaši podaci procureli na sumnjive sajtove ili darknet.
BONUS VIDEO:
ŽENA (45) IZ LEBANA OBMANJIVALA MUŠKARCE Pričala o ukletom zlatu i skidanju prokletstva, pa ih "ojadila"
Od ljubavnika i njegovog brata iskamčila više od 8.000 evra!
08.05.2025
Hronika
Ostavite komentar