KONAČNO UHAPŠEN SERIJSKI LOPOV IZ BEČEJA Osumnjičen za više od 35 pljački, a ovo je najviše krao!
Vesti
podeli vest:
Nakon produženog tokom prvomajskih praznika putnici se masovno vraćaju svojim kućama. Gužve u saobraćaju se polako stvaraju, pa nadležni apeluju na oprez. Međutim, i oni koji su otputovali avionom treba da budu na pažljivi jer ova vrsta prevoza često donosi neplanirane situacije, kao što su kašnjenja ili otkazivanja letova.
Iako su ovakve situacije stresne, važno je znati svoja prava i mogućnosti za refundaciju, kompenzaciju ili zamenski let.
Evo šta možete očekivati ako vam let kasni ili je otkazan, kao i koji su vaši zakonski zahtevi u skladu sa važećim propisima.
Za putnike koji lete iz Evropske unije ili ka EU, bez obzira na to koja aviokompanija je u pitanju, osnovna zaštita je osigurana EU Uredbom 261/2004.
Ova uredba definiše prava putnika u slučaju kašnjenja, otkazivanja letova i uskraćivanja ukrcavanja. Uredba se primenjuje na letove unutar EU, kao i na letove iz EU prema trećim zemljama, ali i letove iz trećih zemalja ka EU.
Dostava hrane i pića – Ako je kašnjenje duže od 2 sata za kratke letove (do 1.500 km), ili duže od 3 sata za letove do 3.500 km, aviokompanija je obavezna da vam obezbedi obrok i piće
Kompenzacija za kašnjenje – Ako je kašnjenje duže od 3 sata i nije nastalo zbog vanrednih okolnosti (kao što su vremenski uslovi, politička nestabilnost, ili štrajk na koji aviokompanija nije mogla da utiče), imate pravo na novčanu kompenzaciju: 250 evra za letove do 1.500 km, 400 evra za letove unutar EU duže od 1.500 km i letove do 3.500 km kao i 600 evra za letove izvan EU koji su duži od 3.500 km
Ako let kasni više od 5 sati (a putnik odluči da ne nastavi putovanje istog dana), aviokompanija je dužna da vam ponudi alternativni prevoz ili refundira kartu i obezbedi prenoćište. Ako je zamenski let zakazan za sledeći dan, aviokompanija mora obezbediti prenoćište u hotelu i sve potrebne uslove kako biste mogli da sačekate let narednog dana.
Neke situacije oslobađaju aviokompaniju od obaveze plaćanja kompenzacije. To uključuje:
Višu Silu (poput lošeg vremena, prirodnih katastrofa, opasnih zdravstvenih situacija – pandemija)
Političke nemire ili terorističke napade
Tehničke probleme koji nisu nastali zbog greške aviokompanije.
Međutim, ako je kašnjenje ili otkazivanje posledica greške aviokompanije oni su dužni da isplate kompenzaciju.
Prvi korak je da se obratite aviokompaniji. Većina aviokompanija ima posebne obrasce za podnošenje zahteva za refundaciju ili kompenzaciju na njihovim web sajtovima.
Prikupite sve relevantne informacije o letu (broj leta, datum, dokaz o kašnjenju ili otkazivanju) i čuvajte sve račune ili dokaze o troškovima koje ste imali zbog kašnjenja (hrana, piće, prenoćište).
Obično, putnici imaju pravo da podnesu zahtev za kompenzaciju u roku od 2 godine od datuma otkazivanja ili kašnjenja.
Ako se ne slažete sa odgovorom aviokompanije ili smatrate da vaša prava nisu ispoštovana, možete se obratiti:
*Nacionalnoj agenciji za civilno vazduhoplovstvo
*Organizacijama za zaštitu potrošača
Pomoć možete potražiti i od nevladinih organizacija i savetodavnih usluga koje se bave pravima putnika.
Postoji nekoliko saveta koji mogu pomoći da proces traženja kompenzacije bude brži:
* Upotrebite online platforme – Postoje web sajtovi i aplikacije, koje mogu pomoći u automatskom podnošenju zahteva za kompenzaciju i ubrzanju procesa
* Budite uporni – Ukoliko dođe do odbijanja vašeg zahteva, imate pravo da zatražite ponovno razmatranje ili da se obratite nadležnim institucijama
* Upoznajte se sa EU Uredbom 261/2004 i uvek insistirajte na svojim pravima.
* Ukoliko aviokompanija odbije da vam isplati kompenzaciju ili refundaciju, ne odustajte, jer imate pravo da potražite pomoć od nadležnih tela.
Pomoću pravovremenih informacija, strpljenja i upornosti, možete osigurati da vam se ne ukinu prava koja vam pripadaju kao putnicima, piše Kulturizam.
BONUS VIDEO:
Na aerodromu "Nikola Tesla" danas će doći do kašnjenja avionskih letova, saopština je nacionalna avio-kompanija
02.07.2024
BeogradPreliminarnom analizom prikupljenih podataka utvrđeno je da operater aerodroma Nikola Tesla Beograd nije preduzeo sve neophodne mere
12.01.2024
SrbijaZbog stvaranja velikih gužvi, putnici se pozivaju da dođu na Aerodrom najmanje dva i po sata pre planiranog poletanja
17.07.2023
Srbija
Ostavite komentar