Vesti > Svet

Veliki neredi i PROTEST u Atini zbog železničke nesreće: Bezbednost putnika NIJE PRIORITET VLADE

Razlog besa je naime to što je Vlada privatizovala železničku kompaniju "Helenik Train" koja trenutno upravlja putničkim i teretnim vozovima

Izvor: K1info/rts.rs

01/03/2023 > 22:23

podeli vest:

Veliki neredi i PROTEST u Atini zbog železničke nesreće: Bezbednost putnika NIJE PRIORITET VLADE
Foto: Tanjug/AP


Večeras su na ulicama Atine izbili neredi kada je veliki broj protestanata, besnih na Vladu, izašao na ulice.

Razlog besa je naime to što je Vlada privatizovala železničku kompaniju "Helenik Train" koja trenutno upravlja putničkim i teretnim vozovima.

Policija je ljude na ulicama pokušala da zaustavi suzavcima.

Grčki premijer Kirijakos Micotakis rekao je večeras da sve ukazuje da je ljudska greška uzrok nesreće u kojoj je poginulo više od 40 ljudi, ali da će biti formirana nezavisna komisija eksperata koja će sve da istraži.

- Upravo sam se vratio sa mesta tragedije koja će zauvek ostati u našem kolektivnom sećanju. Desetine naših sugrađana Grka, većinom mladih ljudi, tamo su izgubili živote u strašnoj železničkoj nesreći koja nije zabeležena u istoriji naše zemlje - rekao je Micotakis u obraćanju.

On je podsetio da je ministar saobraćaja i infrastrukture Konstantinos Karamanlis, preuzimajući objektivnu političku odgovornost, odmah podneo ostavku, prenosi Jutarnji list.

Kako je objavljeno, u pismu od 7. februara grčki sindikat železničara ukazao je na brojne probleme u grčkoj železnici. U pismu su naveli da "sve dok se ne preduzmu zaštitne mere na radnim mestima i bezbedan rad i saobraćaj vozova, nezgodama neće biti kraja".

Tada su naveli da su nesreće svakodnevne pojave i da se ne preduzimaju nikakve suštinske mere kako bi se poboljšala infrastruktura i rad, da se ne proveravaju uključene agencije i da se ne traži odgovornost.

- Kao i prethodne Vlade, i sadašnja ima druge prioritete, a ne bezbedno kretanje građana. Sigurnost doživljavaju kao trošak. Ministarstvo pronalazi novac za razne ugovore, ali da se konačno završi železnička infrastruktura i bezbedni saobraćajni sistemi ne - navodi se u tom pismu.

Navedeno je i da se intervencije obavljaju selektivno, a da nadležni prebacuju obaveze jedni na druge. pri čemu AS selektivno interveniše, ostavljajući velike praznine i ozbiljne nedostatke u odbrani.

- Krive su poplave, krivi su požari koji su ostavili izgorele balvane, sneg je kriv, drugi su krivi, mi smo malo krivi,... - navedeno je tada.

Tada su zatražili da se omogući specijalizacija osoblja, da se završe infrastrukturni projekti kako bi se osigurao bezbedan rad, da se pravilno održavaju pruge i poprave vozovi, da se obezbedi lična zaštitna oprema, kao i da u svakom kompleksu postoje tehničar zadužen za bezbednost i lekar.

 

 

 

Ostavite komentar