Vesti > Politika

Posle HRABRE odluke VUČIĆA, Air Serbia UZLETELA: Vesić objasnio kako smo POSTALI vazduhoplovno ČVORIŠTE ovog dela EVROPE

Prošle godine je nacionalna avio-kompanija uvela 15 novih destinacija, a ove godine će biti 22 nove destinacije

Izvor: K1info/Tanjug

24/07/2023 > 22:56

podeli vest:

Posle HRABRE odluke VUČIĆA, Air Serbia UZLETELA: Vesić objasnio kako smo POSTALI vazduhoplovno ČVORIŠTE ovog dela EVROPE
Foto: Tanjug/Rade Prelić


Srbija je danas vazduhoplovno čvorište ovog dela Evrope, izjavio je danas ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Goran Vesić i dodao da će beogradski aerodrom "Nikola Tesla" nastaviti da se razvija kako po kapacitetima, tako i po broju putnika.

Vesić je na sednici u Skupštini Srbije, odgovarajući na primedbe u vezi sa izmenama i dopunama Zakona o vazdušnom saobraćaju, rekao da te izmene predstavljaju usklađivanje sa evropskim direktivama.

Naveo je da je operater vazduhoplova specifična delatnost koja se definiše posebnim Zakonom o vazdušnom saobraćaju koji mora da bude potpuno usklađen sa direktivama Evropske unije jer smo mi, kako je dodao, deo evropskog otvorenog neba.

Vesić je rekao da propisi Evropske agencije za bezbednost saobraćaja daju mogućnost izmena rasporeda radnog vremena i ne definišući vremenski rok i objasnio da se, kada su u pitanju izmene i dopune Zakona o vazdušnom saobraćaju, traže izmene isključivo u nepredviđenim okolnostima.

Naveo je da odmor člana letačke posade pre poletanja na dužnost, kada je u pitanju matični aerodrom, mora da traje onoliko koliko je iznosila njegova prethodna letačka dužnost ili 12 sati zavisno od toga šta je povoljnije za njega.

Kako je istakao, Pravilnik o organizaciji radnog vremena članova posade civilnog vazduhoplovstva potpuno je usklađen sa svim evropskim regulativama, a pre svega sa regulativom Evropske agencije za bezbednost saobraćaja.

Dodao je da se radno vreme pilota striktno prati kako na nacionalnom nivou tako i u nadzoru Evropske agencije za bezbednost vazdušnog saobraćaja.

Vesić je podsetio da je 2013. godine ugašen Jat Airways, a osnovana Air Serbia i pitao poslanike da li se sećaju kakve je napade doživeo tada prvi potpredsednik vlade, kasnije i predsednik vlade, a sada predsednik Srbije Aleksandar Vučić.

Istakao je da je danas Air Serbia u većinskom vlasništvu Republike Srbije, skoro 86 odsto, a oko 14 odsto u vlasništvu Etihad Airwaysa.

Prošle godine je Air Serbia uvela 15 novih destinacija, a ove goodine će biti 22 nove destinacije, istakao je Vesić i naglasio da je to najbrže rastuća regionalna avio kompanija u Evropi.

Foto: Tanjug/Miloš Milivojević

 

- Ponosni smo na Er Srbiju zato što je pokazala da može da bude regionalni lider. Jači smo i snažniji od svih drugih avio kompanija iz zemalja bivše Jugoslavije - rekao je Vesić.

Dodao je da će Air Serbia ove godine imati više od 3,5 miliona putnika, dok će aerodrom "Nikola Tesla" ove godine imati više od 7,5 miliona putnika i biti ubedljivo najfrekventniji aerodrom u ovom delu Evrope.

Vesić je podsetio da je Air Serbia, koja čini 50 odsto svih letova na aerodromu "Nikola Tesla" ove godine svoje operacije na aerodromu povećala za 40 odsto i dodao da su to učinile i druge avio kompanije, te kao primer naveo Turkish Airlines koji je svoje operacije povećao za preko 80 odsto, Fly Dubai za 193 odsto, Wizz Air za više od 300 odsto, Austrian Airlines za preko 42 odsto.

- Prema tome, vazdušni saobraćaj u Srbiji se razvija i mi smo veoma srećni uspehom Er Srbije. Žao mi je što to ne priznaju oni koji su napadali odluku Vlade Srbije u jednom od prethodnih mandata da se osnuje Er Srbija. To je bila hrabra odluka predsednika Vučića koja pokazuje da u politici i poslu morate da imate hrabrost da donosite odluke koje daju rezultate - rekao je Vesić.

Podsetio je da se u vazdušnom saobraćaju iznad nacionalnih zakonodavstava nalaze direktive i regulativa koje propisuje Evropska agencija za bezbednost saobraćaja i dodao da izmene i dopune Zakona o vazdušnom saobraćaju nisu ništa drugo nego usklađivanje sa evropskim direktivama.

 

Ostavite komentar