VUČIĆ: Novi savski most prava lepotica koja menja Beograd, stiže i najveći akvarijum u regionu! (VIDEO)
podeli vest:
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obilazi radove na izgradnji Novog savskog mosta na Starom sajmištu u Beogradu.
On je izjavio da je ovaj most prava lepotica i da ne postoje racionalni argumenti zbog čega su neki branili da se stari most ukloni navodeći da su za to bili i plaćeni.
- Ovaj most je prava lepotica i ja sam tu zahvalan i gradu koji od početka to podržava, kada to nije bilo jednostavno, i svima drugima. Naravno svim radnicima koji su u teškim uslovima radili, svim kompanijama i domaćim i stranim. Ovaj most će biti prava lepotica, ali znate, neki ljudi su tu sprečavali radnike da rade. I to su radili za pare. To su bili plaćeni ljudi - naveo je Vučić.
Kako je rekao, niko od njih tu nije bio iz ideološko-idejnih, moralnih ili ne znam kakvih razloga.
- Oni su imali dnevnicu na svaka dva, četiri i osam sati su se menjali. Nekada je ta dnevnica bila 20 evra, nekada je ta dnevnica bila 30, nekada i 50 evra, kada su bili hladni dani. Tek toliko o plaćenicima i sandvičarima i svemu ostalom - rekao je Vučić.
On je dodao da postoje i ljudi sa kojima ne može racionalno da se razgovara.
- Ne možete, ne zato što su to loši ljudi, ne zato što su to ljudi manji ili više obrazovani, ne možete racionalno da razgovarate zato što je neko uticao na njihovu svest, posebno na taj iracionalni deo svesti, iracionalni deo korteksa i kod njih može da postoji samo negativno i samo sve najlošije i najružnije. Ne može da postoji ništa ni normalno, a kamoli dobro - rekao je Vučić.
Kako je dodao, sa takvim ljudima je mnogo teško razgovarati posebno kad su oni po takvim udarima svakog dana i oni žive u svom svetu. Vučić je pomenuo i Galeriju u kojoj su danas gužve, a bilo je onih koji su, kaže, hteli da spreče izgradnju po cenu života. Kaže da će narednih dana da govori o toj, kako je rekao, kriminalizaciji i dehumanizaciji Vučića dok se rezultati relativizuju.
- To je dehumanizacija, kriminalizacija od Jovanjice do ne znam čega, do toga da ne postoji dobar rezultat, da se sve vreme radi na relativizaciji dobrih rezultata. I relativizacija rezultata je, to su naše pare. I uvek čujete najgluplji mogući argument - to su naše pare, pa naravno da su naše pare svaka država radi sa našim parama tako radi država od postojanja države od antičke Grčke do danas i uvek je to bio slučaj. Samo što se postavlja pitanje ima li država tih para ili nema - rekao je Vučić.
On je dodao da država funkcioniše mnogo bolje zato što država dovodi investitore, zato što država zapošljava ljude, država ima porez od koga da naplati, a to nema kada vam fabrike ne rade i kada nije napravljen ekonomski ambijent u kojem takve stvari mogu da se učine.
- E zato je država zaslužna, zato država danas može da gradi, a zato država nije mogla da gradi. Danas imate najnižu stopu nezaposlenosti u Srbiji. Da li dalje imamo ljude koji bi želeli da rade, a nemaju posao, pa imamo, ali 8,2 stopa nezaposlenosti u poređenju sa 25,9 je nebo i zemlja. To je više nego tri puta manje - rekao je Vučić.
Obilasku radova prisustvuju i ministar finansija Siniša Mali, ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Aleksandra Sofronijević i gradonačelnik Beograda Aleksandar Šapić.
Mali je naglasio da Novi savski most podstiče da se završe i druge atrakcije na novobeogradskoj strani.
- Potpuno se rekonstruiše promenada na novobeogradskoj strani, koja će izgledati malo drugačije do Ekspo takođe. Dakle, najveći i jedini akvarijum - kazao je Mali.
Vučić je rekao da će to biti izgrađen i najveći akvarijum u ovom delu Evrope.
- Dakle, tu će biti ovaj akvarijum koji čudesno izgleda. Pogledajte kako je prilagođen prirodi. I samo će da bude u cveću i zelenilu. I biće najveći akvarijum u ovom delu Evrope. I najlepši. Velika atrakcija i za Novi Beograd - rekao je Vučić.
Mali je rekao da će Beograd dobiti još jedan most.
- To je stari železnički most i već su krenuli i radovi na njemu. Vrednost radova je oko 30 miliona evra. Dužina mosta oko 350 metara. To će dakle biti umesto železničkog, pešački most. Čak i na dva nivoa u sredini, gde će biti lep vidikovac i sve ostalo. S jedne strane i s druge strane biće park. S novobeogradske strane, biće 'beogradsko oko'. Dakle, to ćemo takođe do ekspo da završimo - rekao je Mali.
Vučić je dodao da će tu biti "beogradsko oko" kao što je u Londonu, Parizu i u drugim velikim gradovima. Mali je rekao da je ukupna masa čelične konstrukcije 5.500, da je u novembru stiglo 3.800 a u februaru dolazi ostatak.
- Tako da će luk biti montiran sledeće godine na obali. Čeka se izgradnja stubova u reci, kako bi se luk prebacio - rekao je Mali.
Vučić je dodao da je problem sa stubovima u reci.
- Postavljaju se džakovi da ne bi došlo do jake eksplozije, da proba da se izazove ekplozija koja će da postoji, ali da udari u džakove, hiljade tone peska. To bi bilo na dnu reke kao dodatno obezbeđenje i dugo se radila analiza - dodao je Mali.
Predsednik Vučić je rekao da je Beograd na vodi ubedljivo najatraktivniji deo grada, a ministar finansija Siniša Mali je najavio da će vidikovac na Kuli biti otvoren do februara.
- Most će imati razgranatu mrežu sa obe strane i biće odmah funkcionalan - rekao je Vučić.
Novi most trebalo bi da bude sagrađen do kraja sledeće godine, a prohodan do maja 2027.
Njegova dužina biće 420 metara, glavni raspon mostovske konstrukcije 166 metara, širina 38, a na mestima vidikovca za pešake biće 42 metra.
Dužina pristupnih saobraćajnica mostu sa obe strane reke biće 620 metara.
Takođe, prema planu novi most će biti funkcionalniji i kada je u pitanju rečni saobraćaj s obzirom na to da će razdaljina od jednog do drugog nosećeg stuba, iznad kojih će biti čelični luk, biti 166 metara, za razliku od starog kod koga to rastojanje iznosi 106 metara.
Prvi kontigent čelične konstrukcije novog mosta preko Save stigao je prošlog meseca u Beograd iz kineske provincije Đangsu, iz pogona fabrike CSCEC u kojoj se pravi novi most.
Uklanjanje Starog savskog mosta počelo je krajem prošle godine, a završeno je uklanjanjem čeličnog luka krajem jula.
Tokom njegove demontaže utvrđeno je da je most bio u gorem stanju nego što su to pokazivale prve analize nosivosti.
Stara konstrukcija mosta biće skladištena u Batajnici, u pogonu podizvođača radova "Mostogradnji ING" u Batajnici, a jedna od lokacija na koju bi mogao da bude prenet jeste izmeću Zemunskog keja i Lida na Dunavu.
BONUS VIDEO:
Ostavite komentar