ŠTA POLICIJA POSEBNO SANKCIONIŠE NA PUTEVIMA ZA PRAZNIKE? Pojačana kontrola saobraćaja na snazi
Vesti
podeli vest:
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić izjavio je danas, na otvaranju deonice auto-puta od petlje "Vrnjačka Banja" do petlje "Vrba" u dužini oko 14 kilometara, da će još 29 kilometara od Čačka do Kraljeva biti otvoreno u maju, a da će ceo Moravski koridor biti gotov do septembra 2026. godine. "
- Nama ostaje, kada budemo otvorili u maju, junu, Čačak - Kraljevo, odnosno Preljina i Adrani, ostaje još ovih 12 kilometara od Adrana do Vrbe, da se ovo poveže oko Kraljeva i to će biti gotovo do septembra - rekao je Vučić dok mu je direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić predstavljao aktuelne radove na mapi u Novom Selu kod Vrnjačke Banje.
Vučić je dodao da je od ukupno 112 kilometara ostalo još 29 kilometara od Čačka do Kraljeva.
- Ovaj auto-put je čudesan, uvek sam se pitao koliko treba "Radniku" iz Surdulice do Lučana i shvatio sam koliko su nam putevi bili loši, a ovo dok si rekao keks! Od Surdulice do Lučana biće za manje od dva sata... - kaže Vučić, i dodaje.
- To ćemo u maju da otvorimo, što je strašno važno za celu zapadnu i jugozapadnu Srbiju. I onda nam ostaje još dva meseca da završimo ovo dokle ćemo danas da dođemo, to je Kraljevo-jug, predgrađe Kraljeva, dakle Petlja-Vrba, od Vrbe do Adrana i onda smo završili sve - rekao je Vučić, pa dodao:
- Ovde kad dođem ne mogu da sakrijem osmeh i pored svega što nam se dešava sa NIS-om i sankcijama, inače bih bio nadrndan, a ovde kad dođem - osmeh.
Na licu mesta mu je rečeno i da ima skoro 22 km tunela pa se razgovor poveo i o digitalnim tablama na putu koje daju sve informacije poput gužvi na putu, čekanju, vremenskim prilikama...
- Ponosan sam na Srbiju, kako se Srbija gradi i kad se sve ovo uradi nema više dela Srbije koji nije blizu - dodao je predsednik.
Kad je reč o održavanju puteva, Vučić kaže da Srbija ulaže mnogo - 400 miliona evra, ali da nemamo nikakve koncesije pa sav prihod ubire država. Dodao je i da sve otplaćujemo uredno i da nikad ne kasnimo.
Vučić je podsetio i da je poslednjih godina izgrađeno više puta nego sve ukupno od 1945. na ovamo, a kad ga pitaju kad će ovaj deo, pa ovaj, kaže: Pa ne može baš sve.
- Ponosan sam na Srbiju, kako se Srbija gradi i kad se sve ovo uradi nema više dela Srbije koji nije blizu - dodao je predsednik.
Kad je reč o održavanju puteva, Vučić kaže da ulažemo mnogo - 400 miliona evra ali da nemamo nikakve koncesije pa sav prihod ubire država Srbija. Dodao je i da sve otplaćujemo uredno i da nikad ne kasnimo.
Tanjug/Amir Hamzagić
Pogledaj galeriju
Tanjug/Amir Hamzagić
Pogledaj galeriju
Tanjug/Amir Hamzagić
Pogledaj galeriju
Tanjug/Amir Hamzagić
Pogledaj galeriju
On je izjavio da će tražiti da se obezbedi dve milijarde evra za rekonstrukciju i izgradnju regionalnih i lokalnih puteva, dodajući da ostaje da se vidi kako će to biti finansiramo.
- Još mnogo stvari imamo, posebno da radimo na lokalnim i regionalnim putevima. Ja se nadam da ću na proleće uspeti da prođe moja davnašnja ideja i moja velika želja da dobijemo, da nađemo načine finansiranja i da vidimo kako da uradimo mnogo lokalnih i regionalnih puteva - rekao je Vučić tokom obilaska nove deonice Moravskog koridora koja će danas biti otvorena.
On je pitao ambasadora Velike Britanije Edvarda Fergusona za povoljne načine finansiranja iz te države, dodajući da je i od SEB-a (Banke Saveta Evrope), dobijen već kredit za to.
- Dobili smo dobar kredit od 100 miliona evra, ali je to malo za naše potrebe. Tako da ćemo morati više da tražimo - rekao je Vučić.
Dodao je da je dolazeći u Kraljevo dobio zahteve za izgradnju i rekonstrukciju novih četrdeset kilometara lokalnih puteva.
- Šta god da radite, šta god da gradite, uvek je potrebno. Potrebno je mnogo puteva. Svuda je potrebno mnogo puteva da se rehabilituje i mnogo onih da se uradi novih. I kad god mislite da ste uradili i što više radite ljudi traže više, što je sve normalno i što je sve logično - rekao je Vučić.
Rekao je i da u planu ima i da se posveti novac za saniranje i izgradnju regionalnih puteva i da bi tu bilo dobro da dobijemo jedan povoljan kredit za to, na primer od britanskog UK fajnensa.
Rekao je i da u planu ima i da se posveti novac za saniranje i izgradnju regionalnih puteva i da bi tu bilo dobro da dobijemo jedan povoljan kredit za to, na primer od britanskog UK fajnensa.
Vučić je pozvao Srbe u AP Kosovo i Metohija da 28. decembra glasaju za Srpsku listu.
Vučić je u Novom Selu kod Vrnjačke Banje, gde prisustvuje otvaranju deonice auto-puta na trasi Moravskog koridora, odgovarajući na pitanje novinara, pozvao Srbe u AP KiM da glasaju za prave zaštitnike srpskog naroda u južnoj pokrajini.
- Pozivam narod srpski da glasa za Srpsku listu, prave suštinske zaštitnike srpskih nacionalnih interesa. I to je moja molba našem narodu na Kosovu i Metohiji", rekao je Vučić. Dodao je da će biti potrebno mnogo truda i energije da ulože da Srbi dobiju svoje prave predstavnike, a ne zaštitnike loše prištinske politike. "Mislim da to Srbi na KiM najbolje osećaju i odlično razumeju - rekao je predsednik Vučić.
- Ovaj auto-put je čudesan!
Zajedno sa Vučićem svečanom otvaranju novog auto-puta prisustvuju i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Aleksandra Sofronijević, ministar odbrane Bratislav Gašić, direktor Puteva Srbije Zoran Drobnjak, direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić, otpravnik poslova ambasade SAD u Srbiji Aleksandar Titolo, ambasador Velike Britanije Edvard Ferguson i turski ambasador Ilhan Sajgili i predsednik opštine Vrnjačka Banja.
Prisustvuju i gradonačelnici i predsednici opština Raškog i Rasinskog okruga.
Otvara se deonica auto-puta (E-761) Pojate-Preljina od Vrnjačke Banje do petlje Vrba u dužini oko 14 kilometara (13,78 km), što će činiti ukupno 72 km novog auto-puta.
Trasa Moravskog koridora dugačka je ukupno 112,4 km i povezuje Pojate i Preljinu, odnosno Rasinski, Raški i Moravički okrug.
Auto-put se gradi za brzinu od 130 kilometara na čas, sa širinom od ukupno 30 metara, što je za skoro dva metra šire od ostalih auto-puteva u Srbiji, što će obezbediti dodatni komfor i povećati bezbednost odvijanja saobraćaja, kažu u Koridorima Srbije.
Moravski koridor je i prvi digitalni koridor u Srbiji, koji omogućava brzu i pouzdanu razmenu informacija, u cilju bezbednog odvijanja saobraćaja.
Puštanjem u saobraćaj deonice Vrnjačka Banja - Vrba, Moravski koridor je došao do ulaska u Kraljevo.
Vreme putovanja od Beograda do Vrbe, preko Pojata, sada će biti dva sata i 10 minuta, a nakon otvaranja ostatka Moravskog koridora, preko Čačka će se do Vrbe stizati za sat i 30 minuta.
U aprilu 2023. godine puštena je u saobraćaj deonica od Pojata do Makrešana, u decembru 2023. deonica od Makrešana do Kruševca (Koševi), a u decembru 2024. godine deonica od Kruševca (Koševi) do Vrnjačke Banje.
Prema podacima Koridora Srbije, na deonici Vrnjačka Banja - Vrba (petlja Vrnjačka Banja - petlja Vrba), dužine 14 km izgrađena je denivelisana raskrsnica Vrba, koja omogućava vezu Moravskog koridora sa postojećim državnim putevima IB reda 23 (Kruševac-Kraljevo) i IB reda 24 (Kraljevo- Kragujevac).
Izgrađena je i pristupna saobraćajnica koja saobraćajno povezuje i ova dva magistralna puta koji ranije nisu bili povezani, a u okviru nje izgrađen je i novi most preko Zapadne Morave dužine 361 metar.
Izgrađeno je 19 mostova, osam pločastih propusta i dva nadvožnjaka.
Takođe, na ovom delu auto-puta izgrađena je obaloutvrda (Objekat 11) ukupne dužine 716,7 m, kao i 7,05 km lokalnih puteva.
U okviru projekta izgradnje Moravskog koridora izvode se i radovi na hidrotehničkom uređenju reke Zapadna Morava u dužini oko 60 km, čime se auto-put štiti od velikih voda Zapadne Morave, ali se povećava i stepen zaštite od poplava okolnog područja, što ima značajan pozitivan efekat na stanovništvo i privredu ovog područja.
Koridori Srbije su u oktobru 2025. u rad pustili i denivelisanu raskrsnicu Koševi, koja se nalazi na prethodno otvorenoj deonici Kruševac (Koševi) - Vrnjačka Banja.
Ova denivelisana raskrsnica predstavlja vezu Moravskog koridora sa naseljima na desnoj obali Zapadne Morave, ali i vezu sa opštinama Aleksandrovac i Brus, a u nastavku i sa putem prema ski-centru Kopaonik, što je znatno skratilo vreme putovanja od početka ove ski-sezone.
Uporedo sa izgradnjom ove deonice, izvode se radovi na ostatku projekta, odnosno od Vrbe do Preljine, u dužini od oko 40 km.
Novi auto-put značajno doprinosi razvoju lokalnih opština i sredina kroz koje prolazi i predstavlja ogromnu šansu za domaću privredu i industriju.
Dobrobit izgradnje direktno će osetiti stanovnici Ćićevca, Varvarina, Kruševca, Trstenika, Vrnjačke Banje, Kraljeva i Čačka, kažu u Koridorima Srbije.
Izvođač radova je američko - turski konzorcijum "Bechtel-Enka".
BONUS VIDEO:
Ostavite komentar