Vesti > Beograd

OBILAZNICA spasava Beograd od LUDAČKIH GUŽVI: Probijen TUNEL Beli potok, uskoro KRAJ RADOVA posle 30 godina

Ovaj tunel je najzahtevniji i najvažniji objekat na sektoru 6 obilaznice oko Beograda

Izvor: K1info/Tanjug

21/01/2023 > 14:01

podeli vest:

OBILAZNICA spasava Beograd od LUDAČKIH GUŽVI: Probijen TUNEL Beli potok, uskoro KRAJ RADOVA posle 30 godina
Foto: TANJUG/ MGSI/ PREDRAG MITIĆ/ bg


Na obilaznici oko Beograda, u tunelu Beli potok, probijena je prva tunelska cev, dok će druga biti probijena sledeće nedelјe.

Ministar građevinarstva, saobraćaja i infrastructure, Goran Vesić, koji je prisustvovao probijanju tunela, istakao je da je upravo tunel Beli potok najzahtevniji i najvažniji objekat na sektoru 6 obilaznice oko Beograda.

- Danas su vredni radnici koji rade na sektoru 6 obilaznice oko Beograda probili prvu tunelsku cev u tunelu Beli Potok, koji je dug 360 metara. Druga tunelska cev biće probijena sledeće nedelјe - rekao je Vesić.

Precizirao je da je u tunel ugrađeno 10 tona armature, kao i 10.000 metara kubnih betona, a iskop je urađen na oko 100.000 metara kubnih u samim tunelsku cevima.

Sektor 6, od Straževice do petlјe Bubanj potok, dugačak je 9,6 kilometara, saopštilo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

Na tom sektoru urađena su ukupno četiri nadvožnjaka, dužine 870 metara, dva mosta dužine 913 metara, tunel Beli potok, a radi se petlјa Avala i petlјa čvor Bubanj potok, sa izlazom prema Beogradu.

- Kada završimo ovaj sektor, biće završena kompletna obilaznica oko Beograda, duga više od 47,7 kilometara, do Bubanj potoka i tada će se steći uslovi da se potpuno izmesti tranzitni saobraćaj iz centra Beograda, odnosno sa Gazele - rekao je Vesić.

Kako bi obilaznica u potpunosti bila završena, neophodno je i na tome se radi, da se ugovori poslednja deonica obilaznice, od Bubanj potoka do Pančeva, sa drumsko-železničkim mostom kod Vinče.

- Kada ugovorimo taj poslednji 31 kilometar i završimo sve, Beograd će, konačno, posle više od 30 godina, dobiti svoju obilaznicu, koja je počela da se gradi 90-ih godina - rekao je ministar.

On se, u ime resornog Ministarstva i Vlade Srbije, zahvalio predsedniku Aleksandru Vučiću, koji, kako je rekao, dobro razume značaj saobraćajne infrastrukture i insistira da se obezbedi novac kako bi se ulaganja u infrastrukturu u Srbiji nastavila.

- Beograd je milionski grad i ne može da funkcioniše bez obilaznice, metroa, gradske železnice. I zato je ovaj projekat značajan, ne samo za Beograd i Srbiju, već i za međunarodni saobraćaj, s obzirom da je ovaj koridor jedan od najznačajnijih evropskih koridora - rekao je Vesić.

Probijanju tunela prisustvovali su i državni sekretar Mihajlo Mišić, pomoćnik ministra za drumski transport Miroslav Alempić, direktor Puteva Srbije Zoran Drobnjak.

Radove na izgradnji obilaznice, na sektoru B, od mosta preko Save kod Ostružnice do Bubanj potoka, koji obuhvataju deonice 4, od Ostružničkog mosta do petlјe Orlovača, 5 od petlјe Orlovača do tunela Straževica i 6 od Straževice do Bubanj potoka, izvodi kineska firma Power China, a glavni podizvođač je azerbejdžanska kompanija Azvirt.

Tunel Beli potok radi se u otvorenom iskopu.

Na petlјi Avala u toku su radovi na produžetku dva kraka i vezei ka petlјe na Kružni put, a na petlјi Bubanj potok izvode se preostali radovi na konstrukcijama, saopštilo je Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

 


 

 

Ostavite komentar