Slobodno vreme > Automobili

DA LI ĆE PADATI CENE POLOVNJAKA NA TRŽIŠTU Evo šta kaže stručnjak!

Izvor: K1info/Tanjug

Autor: Nemanja Negovanović

09/09/2025 > 18:04

podeli vest:

DA LI ĆE PADATI CENE POLOVNJAKA NA TRŽIŠTU Evo šta kaže stručnjak!
Foto: Shutterstock


Prosečne cene oglašenih polovnih automobila na tržištu u prvih šest meseci ove godine su porasle u odnosu na prvih šest meseci prošle godine za 6,5 odsto i u ovom trenutku nema indicija da bi moglo da dođe do pada cena polovnjaka, izjavio je danas Petar Veličković sa sajta "Polovni automobili".

"Imamo trend rasta cena polovnih vozila koji traje, još malo, pa pune tri godine. Kada dodamo na to da su poskupeli polovnjaci u Evropi, kakvi su nam troškovi transporta, jasno je da nema indikatora koji bi mogli da nam pokažu da će doći do pada cena polovnjaka kod nas", rekao je Veličković za Tanjug. 

Na pitanje koji su glavni razlozi za porast cena polovnih automobila u Srbiji, Veličković je odgovorio da je to rezulat kombinacije nekoliko faktora, među kojima je kretanje cene polovnih automobila na tržištu EU, odakle u Srbiju stiže najveći broj vozila. 

"Mnogi evropski oglasnici rade istraživanja kretanja tržišta u Evropi. I jedno od njih je nedavno pokazalo da je cena polovnih automobila u proseku u Evropi poskupela u 2025. godini, viša je za pet procenata u odnosu na 2024. Drugi faktor jesu troškovi nabavke i samog uvoza automobila. Porasli su troškovi transporta. Radili smo jedno istraživanje sa profesionalnim trgovcima i većina njih je odgovorila da su troškovi nabavke vozila i transporta porasli čak i više od 20 odsto", rekao je Veličković.

Shutterstock

Dodao je da na rast cena treba dodati špediterske usluge, obavezno ispitivanje vozila koje mora da se radi prilikom svakog uvoza polovnog automobila u Srbiji, ekološu taksu koju naplaćuje država...

Na pitanje kako vidi kretanje cena na tržištu EU Veličković je odgovorio da je najveći broj ispitanih trgovaca polovnuih automobila rekao da u narednim mesecima očekuje ili dalji rast cena ili određenu stabilizaciju. 

"Trećina ispitanika je rekla da nema informacije i da nema uvid šta bi moglo da se dešava u narednim mesecima. Što je opet i logično, kada sagledamo kompletnu ekonomsku političku situaciju i kod nas, naročito i u Evropi. Neka bilo kakva dalja nestabilnost bi mogla da dovede do poremećaja tržišta u kompletnoj autoindustriji. Tako da, svi ti faktori moraju da se uzmu u obzir", rekao je Veličković.

Na pitanje da li je došlo do promene navika kod današnjih kupaca prilikom kupovine polovnih vozila, Veličković je odgovorio da se promenio  način na koji kupci razmišljaju. 

"Pre svega, znatno su oprezniji prilikom donošenja odluka u kupovini. Jedna stvar koja se ističe da im je naročito bitna jeste istorija vozila - servisna istorija, način na koji je održavan. Kupovina i polovnog, naročito novog automobila, je ozbiljno ulaganje. Prirodno je što kupac hoće da se u što većoj meri osigura, da je to što je platio zaista odgovara onome što se navodi u tekstu oglasa ili bilo ono što tvrdi prodavac. Sa te strane, meni je taj stav kupaca potpuno prirodan i logičan. Ono što se takođe izdvaja, jeste generalno stanje vozila, mehaničke komponente. Sve ono što je bitno, na osnovu čega bi kupac mogao da pravi procenu koliko će ga taj automobil naknadno koštati kada postane njegovo vlasništvo", kazao je Veličković.

Shutterstock

On je ukazao da je vrlo prisutan problem vraćanja kilometraže, dodajući da on nije prisutan samo u Srbiji. 

"To se nažalost dešava i u mnogo većim tržištima, razvijenijim zemljama, čak i u nekim državama gde je to nominalno krivično delo, zato što je to danas prilično jednostavno softverski izvesti", rekao je Veličković. 

Govoreći o sistemima zaštite od vraćanja kilometraže, on je naveo da ne postoji nijedan sa kojim je kupac 100 odsto siguran da je zaštićen, dodajući da ipak postoje internet platforme preko kojih, kada se ukuca broj šasije, može da se sazna stanje vozila, stanje na kilometar satu, da li je vozilo učestvovalo u saobraćajnoj nezgodi, bilo havarisano...

"Uvek se savetuje kupcima da ulože malo vremena i energije, da se ne zaleću prilikom kupovine automobila. Rekli smo da je to jedno ozbiljno ulaganje u današnje vreme, dakle što više dokumentacije o vozilu - servisna istorija, način na koji je održavan, kilometraža, sve su to neke stvari koje  valja proveriti", zaključio je Veličković.

BONUS VIDEO: 

Ostavite komentar