Showbizz > KATEDRA ZA ŠOU-BIZNIS

KATEDRA ZA ŠOU-BIZNIS ANALIZIRA Žena koja karijeru uporno ranjava sopstvenim slabostima

Autor: Milivoje Mili Čolić

07/10/2025 > 06:08

podeli vest:

KATEDRA ZA ŠOU-BIZNIS ANALIZIRA Žena koja karijeru uporno ranjava sopstvenim slabostima
Foto: Dejan Milicevic


Oktobar je mesec kada ponosno proslavljam godišnjicu od kada sam postao stalni komentator šou-biznis stvarnosti i mašte, na K1 televiziji, u emisiji „In3gantno“. Vesti se nižu iz dana u dan, otvaraju širok dijapazon tema, ali jedna žena po količini komentarisanja drži visok nivo interesovanja i predstavlja jednu specifičnu vrstu medijske konstante. Njeno ime ne pominje se u svakoj emisiji, ali tri do četiri puta mesečno sigurno zaokupi pažnju medija i publike, a samim tim i uredništva emisije. Mi komentarišemo, šta nam je teško?!

Slušajići stihove „...ja nisam heroina nekog starog nemog filma i ništa neće biti od romanse... al’ naša ljubav veruj nema šanse... ne glumim odavno nestale su usnule lepotoce...“ koje je na melodiju Nenada Kneževića Kneza napisala Ljiljana Jorgovanović, a 1996. godine otpevala Svetlana Ceca Ražnatović, palo mi je na pamet kako je ova pesma trebalo da bude vlasništvo današnje junakinje kolumne „Katedra za šou-biznis“.

Dama o kojoj sam pisao kroz karijeru, naglašavajući da smo sa radom počeli iste godine, nedvosmisleno je šou-biznis heroina u boji. Njena karijera bežeži sve one lomove, histerije, ludila, uspone i padove da bismo je takvom nazvali, ali nikada od mene nije dobila analizu lika i dela koju ću pokušati da sublimiram u ovom tekstu. Danas pišem o Ani Nikolić.

Ana Nikolić je rođena u Jagodini 27. septembra 1978. godine, ali je detinjstvo i mladost provela u Paraćinu, gde je završila osnovnu školu i jezičku gimnaziju. Nakon toga preselila se u Beograd gde je upisala Višu politehničku školu, odsek za dizajn. Prvo javno pojavljivanje imala je u čuvenoj emsiji za promociju pevačkih talenata „3K dur“.

ATA Images

Ove godine karijera Ane Nikolić puni 22 godine, tek ili već, na vama je da zaključite. Od 2003. godine do danas ova pop pevačica, koja je koketirala sa svim aktuelnim i popularnim žanrovima XXI veka, snimila je šest i po studijskih albuma, izdala 10 singlova, dva puta se takmičila na „Beoviziji“ ne bi li otišla i na Evroviziju. Snimila je 23 spota, a nije je zaobišla ni sedma umetnost, pa je tako glumila i u humorističkoj seriji „Pare ili život“ i kao specijalna gošća se pojavljivala u najgledanijim sitkomima dvehiljaditih godina. Ispoštovala je i trend učešća u rijaliti programu, ali je njen kratak boravak na „Farmi“ ostao upamćen po preskakanju ograde i bežanju sa imanja.

Početak njene karijere pre 22 godine obeležilo je pojavljivanje na festivalu „Beovizija“ gde se predstavila pod umetničkim imenom Nika. Iako nikada nije važila za savršenu pevačicu, njene osrednje glasovne mogućnosti začinila je originalna boja glasa i interpretacija. Publika nije prihvatila njen zaista prost nadimak, iako je bio ištampan na prvom CD-u, pa je od drugog albuma pod nazivom „Devojka od čokolade“ zauvek ostala samo Ana Nikolić.

U šou-biznis je ušetala sa velikim hitom „Januar“ i najveća je zvezda koju je proizvela „Beovizija“ i jedna od najvećih zvezda iza koje stoji Marina Tucaković, a pored toga i jedna od samo dve zvezde koje je stvorio Aleksandar Milić Mili. Čini mi se da ne postoji pop pevačica koja je uspešnije menjala autore pesama, muzičke koncepte i žanrove, producente, kreativne timove, a da je na svakom albumu, sem na poslednjem albumu „Klinika“, inače mom omiljenom, imala ozbiljne i velike hitove.

Ono što Anu Nikolić čini posebnom u odnosu na sve njene koleginice je činjenica što je broj njenih hitova proporcijalan broju skandala i lomova u privatnom životu koji su tokom cele karijere bili okidač za savršeni PR koji je stvarao (ne)savršenu medijsku sliku i imidž koji bi retko koja pevačica mogla da ponese na svojim leđima. U njenom slučaju nemoguće je hronološki poređati skandale, a ujedno i prebrojati sve velike hitove.

Instagram/ananikolicofficial

Skandali i lomovi na privatnom planu napravili su od fenomenalne Ane depresivnu heroinu i poslednjih nekoliko godina antizvezdu savremenog domaćeg šou-biznisa. Pretalentovana za igru, prvih nekoliko albuma njenu muziku pratio je i savršen ples. Fenomenološki je posebno zanimljivo što Nikolićeva, koja kao pevačica na sceni egzistira više od dve decenije, zapravo nimalo ne voli činjenicu što je pevačica. Ovo je u nekoliko navrata i izjavljivala, praveći od sebe svojevrsnu kemp ličnost na učmaloj sceni Srbije. Zapravo, ovde moram sam sebe da ispravim jer Ana nikada nije bila estrada – otkako se pojavila bila je predstavnica savremenog šou-biznisa.

Ljubavni život Ane Nikolić uvek je privlačio pažnju medija. Legende kažu da je bila u ljubavnim vezama sa nekoliko moćnih muškaraca, a da se kvalitet tih veza najbolje može čuti u njenim pesmama. Devojčicu koju je rodila, na neki način je dobila iz ljubavi sa svojim fanom. Kako drugačije opisati muškarca koji je 11 godina mlađi od nje, koji je stasavao uz njen lik i delo i kao reper početnik joj posvećivao škakljive rime u svojim pesmama? U stilu prave heroine, tajno i introvertno venčanje završeno je javnim i ekstrovertnim razvodom čiji su detalji u medijima bili razbacivani kao đubre po dvorištu.

Seta u njenom glasu napravila je od prosečnih pesama velike hitove. Koliko je energetski posebna i koliko njena harizma osvaja, svedoči i to što je baš ona otpevala pesmu „Mišo moj“ koju je Marina Tucaković posvetila svom pokojnom sinu.

Dejan Milicevic

Nikolićeva danas ne može da se uhvati ni za glavu ni za rep. Ako bi muzičku scenu posmatrali kao dvoranu, Ana bi „depresivna“ sedela u zamračenom uglu i odatle posmatrala ostale. Vremenom je postala zvezda iz ilegale. Bila je najbolja drugarica i sa Jelenom i sa Svetlanom, ili se tako bar činilo, ali sada je sama, bez prijateljstava sa koleginicama. Dok bi mnogi rekli da je Ana iskrena, ja bih rekao da je impulsivna i netaktična. Zahvaljujući ovim osobinama u medijima smo je gledali u različitim i ne baš damskim situacijama, a izjavom „Ja ne pijem, već pijuckam“ na neki način nam je zapušila usta i dala do znanja da sa svojim životom može da radi šta želi.

Radikalno menjanje imidža – od žene koja zbog debljine ne izlazi iz kuće, pa sve do dame koja je na korak od anoreksije – govori da je reč o osobi kojoj ekstremi nimalo nisu strani.

Uprkos svemu, Ana Nikolić ima fanove, voljena je i svi žele da se vrati na stari kolosek. Njen poslednji album „Klinika“ uništila je korona. Polovinu albuma, koju je objavila prošle godine, uprkos uspehu pesme „Terasa sa pogledom na zid“, uništila je nezainteresovanost da se bavi produkcijom i promocijom. Njenu celu karijeru uništile su njene lične slabosti i na prvom mestu nezadovoljstvo što je pevačica.

„Za koga se udati, kome život upropastiti“ izjava je koja svedoči da je Ana svesna da nije slatka u ljubavi. Viralni audio snimak „Ja sam pi*ko Ana“ postao je i lajtmotiv njenih najvernijih fanova. Njena veza sa kompozitorom i producentom Goranom Ratkovićem Raletom samo se na početku mogla nazvati vezom. Ovo što danas saznajemo iz medija ni Sigmund Frojd ne bi mogao da definiše, a kamoli ja!

Možda je Ana mogla mnogo više. Na sve što je uradila fali joj veliki solistički koncert, ali ne fali joj srce, duša i hrabrost da bude svesna da sve što je uradila, praktično je uradila isključivo samoj sebi. Možda se ne shvata kroz redove koje sam napisao, ali siguran sam da se između njih vidi da imam poseban respekt za lik i delo Ane Nikolić.

Za kraj kolumne ostavljam vam svoju omiljenu pesmu od Ane Nikolić. Uživajte.

 

Ostavite komentar