DIGITALNI PONOR Demokratija u eri dezinformacija
Dr Orhan Dragaš je srpski stručnjak za bezbednost i međunarodne odnose, autor je analize koju prenosimo.
06.12.2024
STAVPlatforme poput Facebooka, Instagrama, TikToka i X-a (bivši Twitter) preoblikovale su način na koji konzumiramo vesti
podeli vest:
Razvoj tehnologije i promena navika publike stavili su klasične medije i društvene mreže u fokus velike transformacije. U eri u kojoj su informacije dostupne jednim klikom, postavlja se pitanje kako će društvene mreže oblikovati budućnost medija i šta klasični mediji moraju da učine kako bi ostali relevantni. Mi u Srbiji kada govorimo o medijima uvek mislimo o tome koliko je koji mediji politički orjentisan za vlast ili opoziciju, a gotovo uopšte ne razmišljamo da li se naši mediji prilagođavaju novom poslovnom okruženju i načinu kako publika konzumira te medijske sadržaje.
Klasični mediji poput televizije, novina i radija suočavaju se sa izazovom opstanka u digitalnoj eri. U Srbiji, tradicionalni mediji i dalje imaju veliku ulogu, posebno među starijom populacijom. Ipak, pad tiraža štampanih izdanja i smanjenje gledanosti tradicionalnih televizijskih programa ukazuju na to da je vreme za promenu.
Jedan od ključnih trendova u narednim godinama biće uspostavljanje hibridnog modela informisanja, gde će klasični mediji sarađivati sa društvenim mrežama. Medijske kuće će sve više koristiti društvene mreže kao platforme za distribuciju sadržaja, dok će društvene mreže razvijati alate za bolje praćenje kredibiliteta izvora.
U Srbiji, možemo očekivati veću integraciju lokalnih i nacionalnih medija u digitalne platforme. Na primer, informativni portali već ulažu u razvoj mobilnih aplikacija koje nude personalizovane vesti, a televizijske stanice sve češće koriste YouTube i TikTok za emitovanje skraćenih emisija i ekskluzivnih sadržaja.
Dr Orhan Dragaš je srpski stručnjak za bezbednost i međunarodne odnose, autor je analize koju prenosimo.
06.12.2024
STAVTo je izraz koji predstavlja zabrinutost u vezi za uticajem prekomerne upotrebe nekvalitetnog onlajn sadržaja, naročito na mrežama
05.12.2024
VestiJedan od izazova sa kojim će se mediji suočiti jeste promena navika publike. Mlađe generacije preferiraju sadržaj koji je vizuelno bogat, kratak i dostupan na zahtev. TikTok je pokazao kako kratki video formati mogu biti moćan alat za prenošenje informacija. Klasični mediji će morati da se prilagode ovom trendu, koristeći slične formate kako bi privukli mlađu publiku.
Ipak, budućnost nije bez izazova. Pitanje regulacije društvenih mreža i odgovornosti za širenje dezinformacija biće ključno. Klasični mediji često podležu pritiscima da prate trendove društvenih mreža, što može ugroziti kvalitet sadržaja i novinarske standarde. U Srbiji, dodatni izazov predstavlja politička kontrola medija i uticaj oglašivača na uređivačku politiku. U ovom kontekstu, klasični mediji moraju raditi na jačanju svoje nezavisnosti i transparentnosti. Takođe, potrebno je investirati u obuku novinara za rad sa novim tehnologijama i alatima, kako bi se povećala njihova konkurentnost u digitalnom svetu.
Promene u medijskom pejzažu su neizbežne. Društvene mreže će nastaviti da dominiraju kao primarni izvor informacija za većinu populacije, dok će klasični mediji morati da se prilagode novim trendovima i tehnologijama kako bi opstali. U tom procesu, ključna reč biće sinergija – saradnja između tradicionalnih vrednosti novinarstva i inovativnih formata koje donosi digitalno doba. Srbija, kao deo globalnih medijskih tokova, moraće da prati ove trendove i prilagodi se kako bi obezbedila informisano i angažovano društvo u godinama koje dolaze.
Dr Borislav Miljanović, osnivač je i CEO regionalne komunikacijske grupe Represent System, koju čine specijalizovane agencije u oblasti odnosa s javnošću i digitalnih komunikacija
BONUS VIDEO:
Platforme, koje snose isključivu odgovornost za sprovođenje, imaju godinu dana da shvate kako da primene starosnu granicu
28.11.2024
TehnologijaMaskova neto vrednost povećala se za otprilike 50 milijardi dolara.
11.12.2024
SrbijaKontroverzni inovator neverovatnog uma otkrio je svoj jedinstveni pristup za uočavanje vrhunskih talenata
23.11.2024
BiznisEmisija „Sve u 16 sa Robertom Čobanom“, počinje sa emitovanjem u nedelju, 17. novembra u 16 sati i definitivno će doneti svežinu
15.11.2024
Display
Ostavite komentar