44 nesreće na PRUŽNIM PRELAZIMA od početka godine: Ne oslanjajte se NA SREĆU, poštujte PRAVILA
Čak i kad mašinovođa brzo reaguje teretni voz ne može odmah da se zaustavi i kreće se još 1 kilometar
09.11.2022
DruštvoPoslednje poskupljenje taksi usluga je bilo krajem februara i iznosilo je 20,5 odsto
podeli vest:
Taksisti traže novo poskupljenje svojih usluga, drugo u ovoj godini!
Da li za to ima opravdanja i da li nas taksisti kažnjavaju time što ih nema na ulicama u špicu kada su nam najpotrebniji, bila je tema emisije “Uranak” na K1 televiziji.
Predsednik Saveza taksi udruženja Aleksandar Bjelić kaže da bi novi cenovnik doneo povećanje cene starta sa sadašnjih 220 na 270 dinara.
- Vožnja u prvoj tarifi umesto 80 koštala bi 96 dinara, u drugoj tarifi umesto 100 koštala bi 116 dinara, a u trećoj umesto 160 bila bi 192 dinara. Sat čekanja bio bi skuplji za 300 dinara, odnosno „skočio“ bi sa 900 na 1.200 dinara - rekao je on.
Kako kaže, cene goriva po litru je skočila 40 dinara od prethodnog poskupljenja.
- A tu su i održavanje vozila, razni troškovi, krediti… Minimum poskupljenja sa kojim možemo da izađemo je 22,4 odsto - objasnio je Bjelić.
Poslednje poskupljenje taksi usluga je bilo krajem februara i iznosilo je 20,5 odsto.
- A svi parametri su tada skočili za 47 odsto, ali nismo hteli da građani to toliko osete. Na molbu predsednika i predsednice Vlade, dogovorili smo se da to bude neki minimum. Tada smo rekli da ćemo uraditi dve ili tri korekcije u toku godine da bismo došli do rentabilne cene. Ne možemo da dozvolimo da se ljudi voze taksijem za male pare i da time uništavamo našu reproduktivnu moć. Kada pogledate da se 80 odsto građana švercuje u GSP-u i da mi poreski obaveznici tu razliku dotiramo milijardama koje bi mogle drugačije da se iskoriste, shvatate da bi i nas država morala da dotira da bismo bili profitabilni - kaže on i dodaje:
- To znači da možete da imate platu koja je prosečna plata u Beogradu, da možete da održavate svoje vozilo, da državi plaćate dažbine i razne usluge, odnosno - sve ono što je potrebno. To je jedan veliki spektar troškova koje imamo - ispričao je Aleksandar Bjelić u “Uranku” na K1 televiziji.
Bjelić se osvrnuo na silna poskupljenja, ali i na njegove bivše kolege koje nisu mogle da plaćaju silne dažbine.
- Ranije nije bilo poskupljenja cena kao što ih imamo u poslednje tri godine. Ranijih godina smo balansirali i nismo dizali cene što je dovelo do toga da jako puno taksista, njih oko 3.000, izgubi pravo da obavlja delatnost, jer nisu mogli da izmire svoje obaveze. Ostali taksisti su uspeli kroz reprogram da dovedu situaciju u red i namire svoja dugovanja. Tada smo presekli i rekli da više nikada nećemo doću u takvu situaciju da idemo ispod tržišne cene. Ovo sada što tražimo nije tržišna cena, i dalje smo ispod nje. Tržišna cena bi bila još bar 15 odsto na ovo što tražimo - ispričao je Bjelić.
Čak i kad mašinovođa brzo reaguje teretni voz ne može odmah da se zaustavi i kreće se još 1 kilometar
09.11.2022
DruštvoZa donirani reproduktivni materijal do kraja godine bilo je 150 prijavljenih parova
08.11.2022
DruštvoPredsednik udruženja Efektiva Dejan Gavrilović je rekao da poznaje taksiste koji dobro žive.
- Radio sam nekada u banci koja je odobravala kredite taksistima i moj posao je bio da upoznam taksistu, da upoznam njegov posao, čak i delom privatni život. Trebalo je da vidim koliko zarađuje, koliko troši i koliko mu ostaje kako bi mogao da plati ratu kredita - kaže on i dodaje:
- Tu sam upoznao taksiste “od-do” i znam ko su oni koji duguju za porez i znam kako ih je banka tretirala i znam da postoje taksisti koji su bukvalno gospoda. Taksisti koji duguju za porez su uglavnom oni koji nisu želeli da rade onoliko koliko bi im bilo dovoljno da sve plate. Naravno tu ima raznih sticaja okolnosti u životu i tokom vožnje. Ako nemaju svi taksisti iste troškove, zašto bi imali isti cenovnik?
Prvi čovek Efektive otkrio je da ima prijatelja koji kao taksista zarađuje oko 1.000 evra mesečno.
- Ima automobil star dve godine. Žive normalno, nikakav luksuz. Rekao mi je da i sa ovim cenama pristojno zarađuje. Neki drugi imaju obavezu da rade tokom špica, a taksisti nemaju. Taksistima odgovara da po većim cenama rade manje i da se ne guraju po špicevima. Onaj kome treba više novca on radi više. Neke stvari se razlikuju od slučaja do slučaja - ispričao je Gavrilović u “Uranku” na K1 televiziji.
Bjelić se dotakao i teme u vezi sa servisiranjem vozila.
- U Beogradu sada ima 1.500 novih vozila i sva ta vozila su u garantnom roku. Ta vozila ne mogu da popravljaju bilo gde sem u ovlašćenom servisu. Na 30 do 40 odsto vozila se pokvario akumulator koji se čeka 15 dana. Taksisti onda 15 dana ne mogu da rade. Morate da stvorite masu sredstava iz kojih možete da se finansirate da biste državi platili ono što joj pripada. U februaru smo imali prvo poskupljenje taksi usluga tada je cena dizela bila oko 190, a sada je 222 dinara - rekao je Bjelić.
Ako vam stigne imejl sa sumnjivim sadržajem, a ne otvorite link, ili dokument koji sledi - bezbedni ste
08.11.2022
DruštvoU srpskom narodu Mitrovdan je jedna od većih slava
08.11.2022
DruštvoOn je detaljno objasnio koliko novca zarađuju taksisti.
- Taksista svakog dana treba da zaradi 8.000 dinara da bi pokrio sve svoje troškove. To je kao da radite za platu od 50.000. Ako taksista dnevno zaradi 8.000 za 24 dana, mesečno to je oko 200.000 dinara. U tu cifru ulazi plata od nekih 50.000 do 60.000 hiljada, a 30 odsto odlazi na gorivo. Državi svakog meseca ide 20.000, radio centru 10.000, amortizacija je minimum 12.000, održavanje košta 12.000 dinara. Automobil kada se pokvari on mora da stoji deset do 15 dana, a to košta - kaže on i dodaje:
- Pojedinci koji zarađuju više, ne rade osam sati koliko jeste normalno radno vreme. Taksija u Beogradu ima dovoljno. Stranke moraju da učestvuju zajedno sa nama, prvenstveno mislim na vreme čekanja, da bismo mi bili bolji. Apelujemo na gradonačelnika da se postavi što više kamera i da se otvori što više žutih traka. Takođe, apelujemo na stranke da budu odgovornije kada dobiju vozilo i da razmišljaju o drugim strankama.
Kako tvrdi Bjelić, gužve i „špic“ su veliki problem kako za građane tako i za taksiste.
- Taksista tokom „špica“ koji traje četiri sata dnevno ne može da zaradi ni 1.000 dinara, a trebalo bi da zaradi 1.500 ili 2.000 dinara. „Špicevi“ su problem grada, a ne taksista. Ljudi gube tri sata dnevno zbog gužvi, po sat i po vremena u oba smera kada idu na posao. To je 60 sati mesečno, a to nije do taksista. Žuta traka u javnom prevozu ne funkcioniše. Kada budemo rešili žute trake prohodnost će biti bolja sigurno za 30 odsto - objasnio je on.
Veoma raduje što je sve više zainteresovane dece za radionice tkanja, a među njima i veliki broj dečaka
07.11.2022
DruštvoOn se i zapitao zašto niko nije ukinuo zaustavnu traku kada Beograd više nema status auto-puta.
- Ako je taksi postao socijalna kategorija, naravno da će potražnja biti veća. Taksi nigde u svetu ne košta ovako malo kao kod nas i to jeste suština priče. Kada je reč o Čačku, Nišu… cene se razlikuju. Koliko košta iznajmljivanje stana u Čačku, a koliko u Beogradu? Ručak u Beogradu za četvoročlanu porodicu je 120 evra, a u Čačku 60 evra. Poskupljenje nije želja taksista ovo je struka rekla - naglasio je Aleksandar Bjelić u “Uranku” na K1 televiziji.
Danas u 20 sati završava se terensko prikupljanje podataka u popisu stanovništva
07.11.2022
DruštvoU zemljama EU deset puta manje zagađujućih čestica u vazduhu nego u Srbiji
08.11.2022
DruštvoOvo je potvrdio predsednik Srbije Aleksandar Vučić, demantujući navode o drastičnom poskupljenju
07.11.2022
DruštvoMečka napravila lom u domaćinstvu u selu Međurečje, u koje se nikad ranije nije spuštala
06.11.2022
DruštvoStručnjaci kažu da je zabrinjavajuće jkoliko malo salate i voća unose deca
pre 1 sat
DruštvoMedijalna neto zarada za februar je iznosila 72. 956 dinara, što znači da je 50 odsto zaposlenih primilo platu manju od ovog iznosa
pre 2 sata
BiznisGeneralna direktorka Tanjuga kaže da je pričanje o životnoj sredini nešto što je za region i Srbiju potpuno novo
pre 3 sata
Green WorldZa domaće lekare ovo je prilika da steknu nova znanja u cilju unapređenja dečijeg programa transplantacija bubrega sa živih donora u Srbiji
pre 5 sati
DruštvoSigurno ste se nekad zapitali zbog čega vam je naplaćeno 100 ili 200 dinara više, a da vas banka o tome nije obavestila
pre 6 sati
DruštvoJasno je da je Beogradu potrebna nova aleja zaslužnih građana. Jedna od opcija je proširivanje Bežanijskog groblja
pre 7 sati
DruštvoDejan Stević iz Uprave je objasnio i na čemu će biti fokus posle praznika
pre 7 sati
DruštvoDevojčica se nalazi u stabilnom stanju, ali može imati ozbiljne posledice
pre 21 sat
DruštvoI. P. (30) je uhapšen juče, a napad se dogodio sredinom aprila u toku noći
pre 4 minuta
BeogradPredsednik Vučić govori o nastavku borbe za nacionalne interese Srbije
pre 15 minuta
PolitikaZa ta dva ubistva prvoosumnjčen je Ljubomir Palevski Palčo koji čeka ekstradiciju iz Turske
pre 25 minuta
RegionOna je rekla ranije toga dana da se osećala loše
pre 45 minuta
SvetMeštani Golije kažu da nije retkost da pola metra padne čak i u maju
pre 58 minuta
SrbijaPored obične kiše, biće i sve više pljuskova
pre 1 sat
SrbijaDavkova je autor stotine naučnih radova o ustavnom pravu i političkom sistemu
pre 2 sata
RegionKramatorsk je bio jedan od glavnih ciljeva ruske ofanzive od početka rata u Ukrajini
pre 2 sata
SvetKramatorsk je bio jedan od glavnih ciljeva ruske ofanzive od početka rata u Ukrajini
pre 2 sata
SvetJelena nakon ročišta prozvala Ražnatovićevu
pre 1 sat
CelebrityHamas je napravio ustupke tokom pregovora sa Izraelom, ali neće odustati od zahteva za trajnim prekidom vatre
pre 7 sati
SvetIstiče se i da su UN povećale broj zemalja u kojima prate snabdevenost hranom u odnosu na 2022. godinu
pre 5 sati
SvetOn se pojavio na snimku, koji je objavio Hamas, bez dela ruke
pre 6 sati
SvetZa vikend se očekuje osetni porast temperatura
pre 6 sati
Srbija
Ostavite komentar