Priče > Društvo

Klikbejt naslovi - ZA I PROTIV: Kako da ne zagrizete MEDIJSKI MAMAC

Vreme je da se vratimo u normalu i da vesti postanu - vesti

Izvor: K1info

12/10/2022 > 13:25

podeli vest:

Klikbejt naslovi - ZA I PROTIV: Kako da ne zagrizete MEDIJSKI MAMAC
Foto: K1info/Pixabay.com


Misteriozno otkriće veka, megaekskluzivna vest, nećete verovati svojim očima ili ovo je najšokantnija objava ikada...

Činjenica je da se ovakvim clickbait naslovima privlači velika pažnja javnosti, ali postavlja se pitanje da li je postala nevažna suština same vesti, bila ona iz crne hronike, društva, politike ili zabave, i da li je cilj samo da što više ljudi klikne na link. 

O ovoj kompleksnoj temi u emisiji "Mi danas" Manja Grčić razgovarala je sa svojim gostima, Aleksandrom Sašom Ignjatovićem, urednikom K1 info portala, Ivanom Bildijem, stručnjakom za digitalni marketing i sa Jovanom Čabrilom, urednikom portala "Vojvodina Meteo". 

Foto: Youtube PrintScreen

 

Ignjatović je istakao je da clickbait naslovi nisu sami po sebi loši, ali da su zbog zloupotrebe dobili negativnu konotaciju. 

Clickbait je način da se neko privuče da klikne i pročita određeni tekst, kao što je to bilo nekad u novinama dok su novine vladale medijskim tržištem. Bolje su se prodavale one novine koje su imale "jače", provokativnije  i atraktivnije naslove. E sad, clickbait je dobio negativnu konotaciju jer se koristio za one medijske tekstove koji u svom sadržaju nemaju ništa ono što je u naslovu. To je stvorilo lošu sliku o naslovima. Dobar naslov je dobar naslov, on mora da bude clickbait - kaže Ignjatović.

On dodaje da dobar naslov u medijima mora da bude atraktivan, zanimljiv, privlačan nekome da pročita, da klikne, da otvori, da prelista novine.

- Dakle naslov je ogledalo teksta i to tako treba da bude. Međutim, samo zato što u tekstu nema onog što stoji u naslovu, to je prestalo da bude pravilo. Danas više imamo lažnih vesti, nego clickbait, a sve granice u medijima su pređene. Vreme je da se vratimo u normalu i da vesti postanu vesti. Kada smo kreirali portal K1info.rs vodili smo se time da je vreme da u naslovu stvarno bude informacija iz teksta. Ja to zovem povratak u budućnost pravog novinarstva, jer bih zaista voleo da se vrati to vreme da možemo na normalan način da čitamo ono što se zaista desilo - ocenjuje urednik portala K1info.rs.  

Foto: Unsplash.com

 

Izbrisane su granice

Stručnjak za digitalni marketing Ivan Bildi smatra da je problem u hiperprodukciji i da se vlasnici medija koriste sve ekstremnijim merama da privuku pažnju javnosti.

- Došli smo do toga da je većina naslova clickbait zbog borbe za pažnju. Ne postoje jasne granice između clickbait i lažnih vesti – rekao je Bildi.

- Mi imamo portal u koji su naši posetioci godinama unazad sticali poverenje i na kom mogu da nastave da se informišu. Kreirali smo nove kanale komunikacije poput društvene mreže Twitter, gde smo i do sada bili aktivni. Viber i Telegram kanal su takođe pokrenuti, gde je domet tih objava znatno veći. Razmišljali smo da prepustimo dalji prostor ovim clickbait naslovima, da ne kažem medijima i prosto da se povučemo. Nismo želeli da učestvujemo u tome. To nam je oduzimalo mnogo vremena, to je osnova problema - kaže Čabrilo,

On dodaje da vi morate da komunicirate sa vašim pratiocima, da ostanete dosledni i profesionalni.

- U letnjem periodu kada su oluje, primali smo po 20, 30 poruka na sat, na koje smo mi uvek gledali da odgovorimo. Prosto, više nismo mogli to da postignemo. Ono što mi očekujemo, jeste da ljudi dođu na naš sajt. Ono što bih voleo da istaknem, jeste da smo mi 2018. godine recimo imali domet objava od 30, možda čak i 40 odsto. Naravno, uvek postoje neke viralne objave, koje imaju veći domet kod ljudi. A to je sada palo na 10 do 20 odsto - rekao je urednik portala Vovodina Meteo. 

 

 

Ostavite komentar