Priče > Društvo

MLADI su NAJKRITIČNIJA grupa, a DRŽAVA mora ODLUČNO da stane na put DIVLJANJU u SAOBRAĆAJU

Trebalo bi da imamo sistem saobraćajnog obrazovanja i vaspitanja koji će pratiti decu u vrtićima, osnovnim i srednjim školama

Izvor: K1info/Tanjug

12/09/2023 > 19:49

podeli vest:

MLADI su NAJKRITIČNIJA grupa, a DRŽAVA mora ODLUČNO da stane na put DIVLJANJU u SAOBRAĆAJU
Foto: Youtube PrintScreen/N1


Predsednik Komiteta za bezbednost saobraćaja Damir Okanović izajvio je da država mora odlučno da stane na put divljanju u saobraćaju i da mora snažno da odgovori na trend pravljenja prekršaja zbog snimanja za društvene mreže.

- Ne može da stotine hiljada i milioni ljudi vide na društvenim mrežama kako neko krši propise, a da onaj zadužen za sankcionisanje to ne vidi - rekao je Okanović.

Smatra da bi kod nas trebalo da postoji specijalizovana služba koja će da prati objave na društvenim mrežama i da reaguje ukoliko neko tamo kači snimke nasilničke vožnje ili kršenje propisa.

On je ocenio da ne može saobraćajna policija prinudom da menja svest ljudi da je vezivanje pojasa važno, već da je potrebno to promeniti kampanjama i saobraćajnim vaspitanjem.

- Prvo bi trebalo da imamo sistem saobraćajnog obrazovanja i vaspitanja koji će pratiti decu u vrtićima, osnovnim i srednjim školama. Trebali bi smo da imamo jake medijske kampanje - rekao je on.

Prema njegovim rečima, Srbija mora da ima potpuno uređene auto-puteve, jer ne sme da se dogodi da neko nenamerno, greškom uđe u suprotan smer auto-puta, a to je moguće, jer na nekim petljama nedostaje signalizacija.

Foto: TANJUG/ VLADIMIR ŠPORČIĆ/ bg

 

- Sa druge strane, onaj ko to namerno učini mora da dođe pod žestok udar sistema. Da je nesrećni čovek koji je poginuo u Puntu preživeo, ili da ga je policija zaustavila bez ikakvih posledica, 99 odsto su šanse da on ne bi dobio zatvorsku kaznu za to. Dobio bi novčanu kaznu i pitanje je šta bi bilo kasnije - rekao je on.

Na pitanje o snimanju za društvene mreže tokom vožnje, Okanović je odgovorio da se plaši podizanja lestvice kada su ti izazovi u pitanju, te da tako ono što je nekad bio izazov, u vidu snimanja vožnje od 250 kilometara na čas, vremenom zasitilo ljude, pa se tako došlo do snimanja izazova vožnje u suprotnom smeru auto-puta.

- Bojim se da idemo ka sve ekstremnijem ponašanju kako bi smo dobili što veći broj pregleda i lajkova, objavite 20 snimaka kako neko vozi u kontra smeru na auto-putu, 21. put to neće više da bude interesanto i moraćete da smislite nešto novo - rekao je on.

Ukazao je da je ono što je ohrabrujuće u ovoj crnoj statistici to što je trenutno na snazi trend smanjenja broja stradalih na srpksim putevima, jer je u odnosu na isti period prošle godine oko 18 odsto manje poginulih.

Automobilista Dušan Borković izjavio je da se ''oseća poražavajuće zbog trenda vožnje suprotnim smerom'', i da on i ostali promoteri Agencije za bezbednost saobraćaja provode sate pričajući sa decom, kao najkritičnijom grupom u saobraćaju kad je bezbednost u pitanju.

- Mladi su najkritičnija grupa i prave najviše problema u saobraćaju, ali ono što me je sad zabrinulo je to što se u ovom Puntu nisu nalazile mlade osobe - rekao je Borković i dodao da svi učesnici u saobraćaju moraju da budu apsolutno fokusirani dok voze.
 

Ostavite komentar

VIDEX

Gospodin Okanovic je jedini covek koji poznaje i dobro radi svoj posao

14.09.2023 22:58