MOXIE - novi NASA izum veličine KUTIJE ZA RUČAK koji proizvodi kiseonik na MARSU

NASA je uz pomoć novog instrumenta uspela da generiše kiseonik koji se može disati na Crvenoj planeti

Autor: Tanjug

05/09/2022 > 12:06

Foto: Pixabay.com

NASA napravila novi instrument "Moxie", veličine kutije za ručak, u kome se, uz pomoć resursa Crvene planete, uspešno proizvodi kiseonik na Marsu.

Naime, NASA je svojim instrumentom "Moxie" (Mars Oxygen In-Situ Resource Utilization Experiment) uspela da generiše kiseonik koji se može disati na Marsu, objavljeno je u časopisu "Science".

U studiji se navodi da je ovaj mali instrument, veličine kutuje za ručak, sedam puta proizveo kiseonik iz ugljen-dioksida u atmosferi Marsa od sletanja na Mars u februaru 2021. godine.

Profesor aeronautike i astronautike na Masačusetskom institutu za tehnologiju (MIT) i glavni istraživač za "Moxie", DŽefri Hofman, rekao je da je ovo prvi put da neki instrument koristi resurse sa same planete.

U svakom od svojih sedam serija, instrument je postigao svoj cilj proizvodnje 6g kiseonika na sat - slično brzini malog drveta na Zemlji, prema nalazima objavljenim u novom rad u.

NASA je ovaj eksperimt počela da razvija 2014.

I straživači napominju da bi modernija verzija ovog instrumenta na budućoj misiji na Mars mogla pumpala kiseonik u neku vrstu rezervoara za skladištenje za buduću upotrebu, što bi predstavljalo veliki korak za sva dalja istraživanja.