SPEKTAKULARNO OTVARANJE 25. jubilarne sezone Opere i teatra MADLENIANUM
Uz jedan toranj, jednog Bentlija i još jedan muzički hit - operetu Žaka Ofenbaha "Pariski život"
29.09.2022
PozorišteKultura i umetnost > Pozorište
"Pariski život", kompozitora Žaka Ofenbaha (1819-1880), nedavno je premijerno postavljena na scenu opere i teatra Madlenijanum
podeli vest:
Gošća nove epizode video serijala Tanjug Reflektor bila je dirigentkinja Vesna Šouc koja je govorila o radu na opereti "Pariski život".
Šouc je istakla da joj je u nastajanju predstave "Pariski život", kompozitora Žaka Ofenbaha (1819-1880), kao dirigentu izazov bila kombinacija podele operskih pevača i glumaca.
Foto: Zoran Škrbić
Uz jedan toranj, jednog Bentlija i još jedan muzički hit - operetu Žaka Ofenbaha "Pariski život"
29.09.2022
PozorišteGlumac će se u opereti Žaka Ofenbaha "Pariski život" pojaviti u ulozi Barona de Gondremarka na prvoj i drugoj premijeri 1. i 8. oktobra
29.09.2022
PozorištePrema njenim rečima, pevačko-glumačka podela nije novost, to se već radi kod nas i u svetu, i takav "iskorak pokazalo se da donosi novu dinamiku".
- Za mene je uvek izazov ta dva kolora u glasu i dobijanju nove boje naročito u duetima - rekla je umetnica.
Šouc je podsetila da gledaoci već kad čuju prve taktove operete shvate da je predodređena za srećan kraj, kao i da su dva njena obeležja valceri i polke "do te mere optimistični da vode na neki sunčani oblačak".
- Priča je uvek duhovita, lascivna, ali to ne treba brkati sa lakoćom izvođenja. Opereta je vrlo zahtevna u tehničkom smislu. Ona podrazumeva virtuozitet, a kada to kažem prva asocijacija je brzina. Sve je brzo, muzička tempa, dijalozi, promene dinamike, aktivnost su obeležja operete - podsetila je Šouc.
Foto: Tanjug/Jadranka Ilić
Rackov je rekao da su se u "Madlenianumu" ponovo odlučili za operetu, posle velikog uspeha "Vesele udovice" pred epidemiju
16.09.2022
PozorišteRediteljka Tatjana Sambuk je sa kompozitorkom Darjom Garbuznjak stvorila mračan, moderan muzički komad po čuvenom klasiku
13.09.2022
PozorišteRetko koja kuća nema operetu i Šouc je drago što je Madlenijanum nakon "Vesele udovice" odlučio da postavi još jednu od napoznatijih opereta "Pariski život", u režiji Roberta Boškovića.
Podjednako radeći sa operskim pevačima i glumcima, Šouc je poznat pristup i način rada sa njima, i ističe da je tokom rada na "Pariskom životu" bila lepa atmosfera, da su svi jedni druge pomagali tokom višemesečnih višesatnih priprema.
Foto: Tanjug/Jadranka Ilić
- Pevači treba iz govornog dela da pronađu način da se vrate pevačkoj impostaciji i obrnuto je kod glumaca. Hor i svi imaju zahtevne koreografije koje ne smeju da remete dah i pevačke zakonitosti - napomenula je dirigentkinja.
Upitana kako gleda na pozorište u digitalnoj budućnosti, Šouc je kao večiti optimista rekla da vidi koliko su mlađe generacije vezane za brze informacije, ali da "ništa ne može da zameni emociju koju vam pruža scena".
Predavanje o crnom performansu i Dance On Ansambl otvaraju 15. Kondenz - Festival savremenog plesa i performansa
09.10.2022
PozorišteMilena Marković je za delo "Deca" osvojila NIN-ovu nagradu za najbolji roman 2021. godine
09.10.2022
PozorišteLjudi treba da rade svoj posao, a ne da se petljaju u sve i svašta, da pričaju o politici, o istoriji i ne znam čemu
07.10.2022
PozorišteDirektor BDP-a Jug Radivojević rekao je da je predstava odigrana preko 200 puta i da je "pravi reprezent" njihove kuće
04.10.2022
Pozorište
Ostavite komentar