FunBox > Deus ex machina

Rešili ste da kupite POLOVNI AUTOMOBIL? Postoji jedna "sitnica" sa VOZILIMA iz Nemačke koju KRIJU OD VAS

Važi mišljenje da automobili sa zapada nemaju nedostataka ili skrivenih oštećenja, međutim...

Autor: K1info/nportal.rs

27/05/2023 > 15:04

podeli vest:

Rešili ste da kupite POLOVNI AUTOMOBIL? Postoji jedna "sitnica" sa VOZILIMA iz Nemačke koju KRIJU OD VAS
Foto: Unsplash.com


U današnje vreme najčešća je kupovina vozila koja su već prošla jednog ili više prethodnih vlasnika. Tako se više isplati, a često u Srbiji kupuju polovne automobile uvezene iz inostranstva.

Prema nemačkoj Saveznoj upravi za prevoz motornih vozila (Kraftfahrt-Bundesamt), svake se godine oko dva miliona nemačkih polovnih automobila ponovno registruje u drugim zemljama. U nekim zemljama, udeo uvezenih polovnih automobila iz Nemačke prelazi 50 odsto.

Međutim, na nemačkom tržištu polovnih automobila postoji čudan paradoks: neka vozila uopšte nisu vožena na nemačkim putevima.

Najpopularniji oglašivači u Nemačkoj imaju milione vozila, tako da je asortiman za prodaju veći nego bilo gde drugde na kontinentu. Međutim, neka vozila u tim oglasima mogu biti iz drugih zemalja.

Podaci firme za istoriju vozila, sugerišu da 4,3 odsto automobila za prodaju u Nemačkoj možda nikada nije videlo ulice Berlina, Minhena ili Hamburga, jer su došli iz drugih zemalja. Vodeće zemlje u kojima su automobili prvi put registrovani pre uvoza u Nemačku su Italija (16,6%), Francuska (12,7%), SAD (10,6%), Belgija (9,1%) i Rumunija (5,1%).

Umesto da dobiju automobil iz Nemačke, kupci rizikuju da kupe vozilo koje je uvezeno iz druge zemlje. Ako prodavac skriva zemlju porekla automobila, vozilo možda nije u najboljem stanju. Nekvalitetne popravke, velika kilometraža i skrivena oštećenja česti su razlozi zbog kojih prodavači pokušavaju da sakriju prošlost vozila i prodaju ga negde drugo.

Foto: Shutterstock

 

Budući da države često ne razmenjuju podatke o istoriji automobila, praćenje prevara povezanih s prekograničnim transakcijama može biti teško.

- 4,3 odsto automobila s podacima u Nemačkoj imalo je neke podatke zabeležene u stranim zemljama. Primetili smo da ljudi prodaju skupe modele u Nemačkoj, ali mnogi od njih nikada nisu korišćeni u toj zemlji. To stvara iluziju da kupujete dobro održavan nemački automobil, a zapravo se uvozi iz Italije, Francuske ili Rumunije - rekao je Matas Buzelis, stručnjak za automobile u CarVertical.

Prema Buzelisu, nedostatak novih automobila utiče na ograničen izbor visokokvalitetnih automobila na tržištu polovnih vozila.

Zbog toga neki prodavci pokušavaju da prodaju svoja vozila oglašavajući ih u Nemačkoj, jer je tamo veća publika. Ako neko ne može da proda svoj automobil u Češkoj ili Rumuniji, može to da pokuša negde drugo.

Nemačka ima dugu istoriju privlačenja kupaca automobila iz istočne Evrope, koja datira iz vremena kada je zemlje okupirao Sovjetski Savez. U to vreme su u Rusiji proizvedena samo vozila lošeg kvaliteta, kojima je nedostajao kvalitet, udobnost i pouzdanost. Kao rezultat toga, svi su želeli uvezene automobile, a Nemačka je bila prvo mesto gde su ih tražili.

Popularan je mit da vozači u Nemačkoj kupuju novije, bolje opremljene i skuplje automobile i istovremeno strogo slede preporuke proizvođača za održavanje. U stvarnosti, ovi klišei mogu navesti ljude da kupuju bez pregleda porekla vozila ili savetovanja s kvalifikovanim mehaničarem.

 

Ostavite komentar