FunBox > Deus ex machina

Od 2025. masovna prodaja AUTOMOBILA NA VODONIK - prvi kreću BMW i TOYOTA

Za sve one koji su nestrpljivi dobra vest je da će ograničen broj modela na vodonične ćelije biti dostupan na tržištu krajem ove godine

Autor: AutoBlog

15/08/2022 > 11:03

podeli vest:

Od 2025. masovna prodaja AUTOMOBILA NA VODONIK - prvi kreću BMW i TOYOTA
Foto: Pixabay.com


Prošlo je više od decenije otkada su BMW i Toyota započeli saradnju. Ovo partnerstvo je iznedrilo Supru i Z4, ali veze između dva giganta zapravo vuku korene dublje od tandema sportskih automobila.

Naime, BMW i Toyota će započeti masovnu proizvodnju i prodaju zajednički razvijenih automobila na vodonične gorivne ćelije, i to već od 2025. Piter Nota, šef prodaje bavarskog proizvođača, pružio je izvesne informacije publikaciji Nikkei Asia.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by BMWBLOG.com (@bmwblog)

Doduše, Nota nije obelodanio detalje u vezi s novim FCEV modelima, ali je rekao da BMW vodonik vidi kao „posebno važan za velike SUV primerke“. Prethodne glasine su sugerisale da je BMW zainteresovan za dodavanje vodoničnog pogonskog sklopa u ponudu X7.

Kupci neće morati da čekaju još tri godine da bi se upoznali s novim BMW-ovim vozilom na vodonične gorivne ćelije. iX5 Hydrogen Concept, koji je predstavljen na prošlogodišnjem Salonu automobila u Minhenu, započeće s ograničenom prozvodnjom kasnije ove godine.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by BMW Sperber (@bmwsperber)

BMW-ov fokus na tehnologiju gorivnih ćelija kompaniji omogućava da izvrši ekspanziju svojih investicija, nastavljajući da ulaže i u motore s unutrašnjim sagorevanjem i baterijski električna vozila.

Međutim, infrastruktura neophodna za funkcionisanje vozila koja imaju pogon na vodonik gotovo da ne postoji. Nemački proizvođač želi da 50 odsto prodaje novih automobila grupacije bude na čisto električni pogon do 2030., uključujući Mini i Rolls-Royce.

Ne znamo sve detalje u vezi s novim iX5 Hydrogen modelom. Koncept je pristigao sa 170 ks (125 kW), ali je njegov maksimalan domet ostao nepoznanica. Ovaj krosover će navodno koristiti dva rezervoara za vodonik, kapaciteta od po šest kilograma. Dotični pogonski sklop može da isporuči do 374 ks, ali BMW je odabrao da prioritet stavi na efikasnost, pre nego na performanse.

Toyota ima dugačku istoriju razvoja vodoničnih gorivnih ćelija, tako da ne čudi što su Bavarci ušli u saradnju s japanskim gigantom, koji je razvoj tehnologije u ovoj oblasti započeo još 1992., što je kulminiralo serijskim modelom Mirai, koji je na tržiškoji je na tržište stupio 2015. Ovaj FCEV je nedavno temeljno revidiran, ušavši u drugu generaciju.

Ostavite komentar