Ekonomija > Čuvarkuća

VELIKA LAŽ MALIH CENA Lidl pod lupom zbog spornog sniženja, evo kako su kupci ostali kratkih rukava!

Izvor: K1info

25/07/2025 > 08:24

podeli vest:

VELIKA LAŽ MALIH CENA Lidl pod lupom zbog spornog sniženja, evo kako su kupci ostali kratkih rukava!
Foto: Shutterstock


Nemačko udruženje za zaštitu potrošača (Verbraucherzentrale Hamburg) podnelo je tužbu protiv Lidla zbog reklamne kampanje u kojoj je diskont najavio "najveće sniženje cena u svojoj istoriji".

Prema navodima u tužbi, reklamni slogan je obmanjujući i stvara nerealna očekivanja kod potrošača.

Lidl je krajem maja objavio da trajno snižava cene za više od 500 proizvoda, koristeći slogan „Odmah trajno 500 proizvoda povoljnije“. Međutim, potrošačke organizacije i stručnjaci tvrde da se radi o manipulativnom marketingu, jer Lidl nije objavio jasan spisak tih proizvoda, niti su sniženja zaista značajna.

- Ne zna se tačno koji su proizvodi sniženi, ni za koliko procenata. Ako se već barata konkretnim brojkama u oglašavanju, one moraju biti proverljive - izjavio je Armin Valet iz udruženja za zaštitu potrošača u Hamburgu.

Manje sniženja nego što se tvrdi

Prema analizi aplikacije za upoređivanje cena Smhaggle, koja se bazira na više od 640.000 računa, sniženo je u proseku tek oko 270 proizvoda. Kod skoro dve trećine tih artikala, sniženje je bilo između 0 i 10 odsto, dok je samo svaki osmi proizvod bio snižen više od 20 odsto. Ukupna ušteda po kupovini iznosila je u proseku svega 2 odsto.

Profesor Štefan Rischen, stručnjak za maloprodaju sa Univerziteta u Hajlbronnu, nazvao je Lidlovu kampanju „nespretnom“, navodeći da je u jednoj prodavnici nabrojao svega oko 300 sniženih artikala.

- Kada potrošači čuju brojku od 500 proizvoda, oni očekuju mnogo više - rekao je.

Lidl: Brojke su tačne, nema obmane

Iz Lidla su odbacili kritike i saopštili da se broj od 500 odnosi na sve artikle koji su sniženi širom Nemačke, i to kako na nacionalnom, tako i na regionalnom nivou. Ipak, te informacije su kupcima dostupne tek u fusnotama.

I pored kritika i realno male uštede, Lidlov marketinški potez nije prošao nezapaženo, nakon njihove objave i ostali veliki trgovinski lanci počeli su da prilagođavaju cene.

BONUS VIDEO: 

Ostavite komentar