Vesti > Svet

„ZAŠTO SI ISKLJUČIO MOTORE?“ Objavljen snimak misterioznih 40 sekundi iz kokpita pre nego što je avion sa 260 ljudi pao

Izvor: K1info

12/07/2025 > 12:28

podeli vest:

„ZAŠTO SI ISKLJUČIO MOTORE?“ Objavljen snimak misterioznih 40 sekundi iz kokpita pre nego što je avion sa 260 ljudi pao
Foto: Youtube PrintScreen


U preliminarnoj istrazi pada aviona "Er Indija" (Air India) let 171, u kojem je u junu poginulo 260 osoba, pojavile su se šokantne informacije. Motori su ostali bez goriva samo nekoliko sekundi nakon poletanja jer su oba prekidača za dovod goriva prebačena u položaj "isključeno". Misterija je kako se to dogodilo.

To je potez koji se inače radi tek nakon sletanja. Ali, u ovom slučaju, dogodio se dok je avion još bio u početnoj fazi uspona. Snimak iz pilotske kabine beleži glas jednog pilota koji pita drugog: "Zašto si isključio motore?", a drugi odgovara: "Nisam ja". Nije jasno ko je šta rekao. U tom trenutku kopilot je upravljao avionom, dok je kapetan bio u nadzoru, prenosi BBC.

Let 171 bio je u vazduhu manje od 40 sekundi pre nego što se srušio u gusto naseljen deo Ahmedabada

Podaci sa "Flightradar24" pokazuju da se letelica uspela da se podigne na visinu od samo 190 metara, nakon čega su izgubljeni svi signali. Nakon što su prekidači isključili dovod goriva, motori su izgubili snagu. U istom trenutku pokrenut je automatski pokušaj ponovnog paljenja, levi motor je počeo da dobija snagu, ali desni nije. Istražitelji sada pokušavaju da rekonstruišu šta se točno dogodilo u tih ključnih 40 sekundi.

 

 

Fokus istrage sada je na pitanju ko je i zašto isključio prekidače.

Prekidači za gorivo na Boingu 787 drimlajneru imaju bezbednosni mehanizam. Ne mogu da se slučajno prebace, treba ih prvo podignuti, a zatim okrenuti.

- To jednostavno ne ide jednom rukom. I zbog toga ovaj slučaj odskače od svega što smo dosad videli - kaže Šon Pručnicki, bivši istražitelj nesreća i stručnjak za vazduhoplovstvo sa Univerziteta Ohajo stejt.

Zasad nema pokazatelja da su piloti bili pod stresom ili da je došlo do nesporazuma.

 

 

Oba pilota i članovi kabinske posade prošli su alkotest pre leta i dobili dozvolu za ukrcavanje. Posada, sa sedištem u Mumbaiju, doputovala je u Ahmedabad dan ranije i, prema nalazima istrage, imala je dovoljno vremena za odmor. Nema ni govora o tehničkim poteškoćama ili greškama pri upravljanju.

- U mnogim hitnim situacijama piloti stisnu krivo dugme, ali ovde nije bilo ni tragova panike ni pogrešne komunikacije - kaže Pručnicki.

Snimak iz kokpita

Peter Goelc, bivši direktor američkog NTSB-a, naglašava da je ovo otkriće "krajnje zabrinjavajuće".

- Snimak otkriva jednu rečenicu, ali sigurno sadrži mnogo više. Ko je isključio prekidače i zašto? To moramo da saznamo - kaže Goelc.

Dodaje da bi snimak iz kabine, poput one iz videonadzora, pomogla da se otkrije čija je ruka bila na prekidaču.

 

 

Istražitelji razmatraju i mogućnost da su prekidači pali zbog problema u elektronskom kontrolnom sistemu aviona. Ako je sistem automatski isključio dovod goriva bez pilotske intervencije, to bi bio vrlo ozbiljan kvar. S druge strane, isključena nije ni ljudska greška, ali zasad ništa ne ukazuje na to da su piloti imali motiv ili povod za tako nešto, prenosi BBC.

Istraga se nastavlja, a ključ će biti jasna identifikacija glasova iz kabine i potpuna rekonstrukcija svake sekunde leta. Stručnjaci traže i uvođenje videonadzora u pilotske kabine, jer ova nesreća pokazuje koliko je važno znati ko je šta učinio, a ne samo šta se dogodilo.

Avion je poleteo 12. juna za London iz indijskog grada Ahmedabada, a u padu su poginuli svi osim jednog putnika u avionu.

U avionu koji je pao u Indiji je bilo više od 200 ljudi.

BONUS VIDEO:

 

Ostavite komentar