SKANDAL NA UNIVERZITETU Studentkinja optužila profesora i traži ogroman novac - evo zašto!
podeli vest:

Studentkinja Ela Stapleton zatražila je povraćaj školarine u iznosu od oko 45.000 reala, što je približno 8.000 dolara, odnosno oko 880.000 dinara, nakon što je otkrila da njen profesor koristi ChatGPT za pripremu nastavnih materijala, a da pritom o tome nije obavestio studente. Ela, koja je na završnoj godini studija biznisa na Northeastern univerzitetu u Bostonu, izjavila je da se osećala prevareno, naročito imajući u vidu visoku cenu studija i očekivanje da će znanje sticati od stručnjaka, a ne uz pomoć alata baziranih na veštačkoj inteligenciji.
Takođe je naglasila da je profesorovo ponašanje u suprotnosti sa pravilima univerziteta, koja izričito zabranjuju neovlašćeno korišćenje AI tehnologije u nastavi.
Kako je otkrila da profesor koristi ChatGPT?
Sumnje su se javile kada je Ela počela da primećuje neobične obrasce u predavanjima: ponavljajuće greške, generički i nepersonalizovan jezik, kao i neobično izmenjene vizualne sadržaje. Svoju sumnju potvrdila je nakon što je u nastavnim materijalima pronašla tragove tipičnih AI komandi, pa čak i direktno pominjanje ChatGPT-a među referencama.
Profesor Rik Eroud kasnije je javno priznao da se oslanja na različite AI alate za kreiranje prezentacija, pisanje beleški i davanje komentara studentima. Dodao je da je možda trebalo da bude otvoreniji po tom pitanju, te izrazio nadu da će ovaj slučaj poslužiti kao važna lekcija za druge nastavnike u visokom obrazovanju, pišu strani mediji.
Univerzitet odbacio zahtev za povraćaj novca
U zvaničnom saopštenju, Northeastern univerzitet istakao je da podržava etičku i odgovornu upotrebu veštačke inteligencije u obrazovnim procesima – pod uslovom da su takvi materijali jasno označeni i pažljivo provereni pre upotrebe u nastavi. Univerzitet je naglasio da njihova pravila zahtevaju eksplicitnu atribuciju svakog sadržaja koji je kreiran uz pomoć AI alata.
Ela je podnela zvaničnu žalbu zahtevajući povraćaj novca za predmet, ali je univerzitet, nakon razmatranja slučaja, odbio njen zahtev.
Ovaj slučaj izazvao je burne reakcije u akademskoj zajednici i pokrenuo raspravu o ulozi veštačke inteligencije u obrazovanju – ali sa obrnutim ulogama. Dok su se do sada profesori najviše brinuli o tome kako studenti koriste AI, sada su studenti ti koji propituju način na koji njihovi predavači primenjuju ovu tehnologiju.
BONUS VIDEO:
Ostavite komentar