Vesti > Svet

HOROR NA PISTI! Boing sleteo bez stajnog trapa: Avion se nagnuo, krilo otpalo - varničilo sa svih strana (VIDEO)

Autor: Marija Vukićević

12/12/2025 > 18:23

podeli vest:

HOROR NA PISTI! Boing sleteo bez stajnog trapa: Avion se nagnuo, krilo otpalo - varničilo sa svih strana (VIDEO)
Foto: Iks/@n_larenas


Neočekivani incident sa teretnim avionom kompanije Boing okončan je napetim prinudnim sletanjem u petak.

Teretni avion tipa Aerosucre Boing 727-277 pretrpeo je značajnu štetu kada mu se srušio stajni trap tokom sletanja na Međunarodnom aerodromu Ernesto Kortisoz u Barankilji, Kolumbija.

Objavljeno je samo malo detalja, ali istražitelji kažu da je verovatno došlo do strukturalnog ili mehaničkog kvara stajnog trapa tokom prizemljenja aviona. Snimci sa aerodroma pokazuju kako se letelica naginje na jednu stranu, puštajući mlaz varnica dok joj se levo krilo vuče po pisti. Zvaničnici su izvestili da među članovima posade nije bilo povređenih.

 

 

Kolumbijska uprava za civilno vazduhoplovstvo potvrdila je da je aerodrom privremeno zatvoren radi procene štete i obezbeđivanja sigurnosti.

Učestali kvarovi i ranije tragedije

Ovaj incident usledio je nakon drugih nesreća sa teretnim Boingovim avionima, uključujući jednu koja se dogodila prošlog meseca u Kentakiju.

Tada je došlo do fatalnog pada UPS Boing MD-11 teretnog aviona u Lujvilu, u kojem su poginula sva tri člana posade i 11 ljudi na zemlji. Nesreća se dogodila nakon što se levi motor odvojio usled kritičnih pukotina zamora, zbog čega je avion eksplodirao ubrzo nakon poletanja.

 

 

Teretni avion Boing 727-227 je specifična varijanta klasičnog Boing 727 tri-jeta, preinačena iz putničke u teretnu službu. Petak je bio samo jedan u nizu incidenata koji su zadesili ove teretne avione.

Izveštaji o nesreći navode da su vatrogasne i ekipe kontrole leta odmah i koordinisano reagovale, brzo procenjujući kvar stajnog trapa.

 

 

„Međunarodni aerodrom Ernesto Kortisoz ostaje privremeno zatvoren dok se obavljaju radovi na pregledu moguće štete na infrastrukturi, uključujući oštećeno svetlo na pisti“, navodi se u saopštenju Aerocivil-a.

Vazduhoplovni stručnjaci su na internetu komentarisali da hitno sletanje i otkazivanje stajnog trapa nisu „loša sreća, već posledica toga što je reč o 50 godina starom teretnom mlaznjaku“.

Aerosucre nastavlja da koristi stare Boing 727 avione, koji su danas retki u aktivnoj službi. Većina ovih aviona je preinačena iz putničkih aviona iz sedamdesetih godina. Aerosucre je isključivo teretna avio-kompanija sa sedištem u Bogoti, koja obavlja redovne domaće i međunarodne kargo usluge širom Latinske Amerike i Kariba.

Još jedan kvar narednog dana

U subotu, piloti koji su leteli drugim avionom Aerosucre Boing 727 javili su kontroli leta da je avion pretrpeo kritičan kvar nakon poletanja sa aerodroma El Dorado.

„Negativno, bez transpondera smo“, rekao je jedan pilot.

Kada avion izgubi transponder, on postaje esencijalno „nevidljiv“ za napredni radar Kontrole letenja (ATC), gubeći podatke o visini/pozivnom znaku, povećavajući rizik od sudara i zahtevajući od pilota da slede hitne procedure kao što su prelazak na rezervne sisteme ili preusmeravanje/hitno sletanje, dok se ATC oslanja na manje precizan primarni radar i vizuelno uočavanje, tretirajući to kao izgubljeni kontakt.

„Tokom popodneva ove subote, teretni avion koji je poleteo sa Međunarodnog aerodroma El Dorado doživeo je tehničku nepredviđenu situaciju u svom električnom i komunikacionom sistemu“, naveo je Aerocivil u saopštenju. „Posada je zatražila hitan povratak i, nakon proglašenja vanrednog stanja, bezbedno je sletela na severnu pistu.“

Ovi incidenti su usledili nakon razorne nesreće u Kikantiju, koju su zabeležile obližnje kamere. Tada se videlo kako se motor UPS aviona otkida sa krila i leti kroz vazduh neposredno pre nego što se mlaznjak srušio u vatrenoj lopti.

Užasavajući snimci uključeni u izveštaj prikazuju let UPS 2976 kako poleće sa Međunarodnog aerodroma Lujvil Muhamed Ali, kada izbija džinovski požar i jedan od tri motora aviona se odvaja.

Ostaje nejasno zašto se motor odvojio. U izveštaju je navedeno kako se odvojio od pilona – dela koji spaja motor sa krilom – dok je avion uz tutnjavu ubrzavao niz pistu prilikom poletanja. Prema istrazi NTSB-a, požar je izbio na levom motoru dok se kretao „iznad trupa i naknadno udario u zemlju“.

BONUS VIDEO:

Ostavite komentar